آنچه در این عملیات بسیار مهم است و برای اولین بار اعلام می شود این است که موشک های قیام از سامانه مختل کننده رادار برخوردار بوده و مجهز به کلاهک های بارانی بودند.
کد خبر: ۱۲۴۴۴۲۹
جزئیات بیشتر از عملیات موشکی سپاه علیه پایگاه ‌امریکایی

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، نیمه شب گذشته نیروی هوافضای سپاه پاسداران طی عملیاتی موشکی، پایگاه عین الاسد در عراق که مقر نیروهای آمریکایی است را مورد حمله قرار داد.

سپاه در این عملیات از دو موشک فاتح 313 با برد 500 کیلومتر و قیام با برد 800 کیلومتر استفاده کرده است.

ازجمله نکات مهم در این حمله این بود که سامانه های دفاعی آمریکا نتوانستند موشک های مهاجم را مورد اصابت قرار دهند که از جمله دلایل آن سرعت بسیار بالای موشک های فاتح 313 است که اصابت آن را سخت می کند.

اما آنچه در این عملیات بسیار مهم است و برای اولین بار اعلام می شود این است که موشک های قیام در این عملیات از سامانه مختل کننده رادار برخوردار بوده و مجهز به کلاهک های بارانی بودند.

این برای اولین بار است که این دو مولفه در موشک قیام اعلام شده و علیه اهداف خارجی بکار گرفته می‌شود.

سپاه پاسداران درحملات گذشته علیه تروریست های داعش در سوریه نیز از موشک قیام استفاده کرده بود که به دلیل متمرکز بودن اهداف در آن دو عملیات، موشک ها به کلاهک انفرادی مجهز بودند ولی در عملیات اخیر به دلیل گسترده بودن هدف از کلاهک های بارانی استفاده شده و برای همین دهها انفجار در پایگاه مورد هدف صورت گرفته است.

سپاه در عملیات نیمه شب گذشته تنها علیه پایگاه عین الاسد که یکی از مهمترین پایگاه های در اختیار آمریکاست اقدام کرده است.

از طرف دیگر، در زمان اجرای عملیات، تمامی یگان های موشکی در حالت آماده باش کامل بوده و به آمریکایی ها نیز طلاع داده شده بود که در صورت اقدام متقابل، با پاسخ بسیار سنگین ایران مواجه خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها