نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

عالی ترین مقامات نظامی آمریکا؛ هدف انتقام‎گیری

یک کارشناس مسائل منطقه بر این باور است که ترامپ قصد داشت با ترور سردار سلیمانی دستاوردی در انتخابات داشته باشد و فضا را به سود خود تغییر دهد. ولی وقتی پاسخ هایی از منطقه به سوی آمریکا بازگردد مشخص خواهد شد که ترامپ دچار چه اشتباه بزرگی شده است.
کد خبر: ۱۲۴۴۰۳۸
سفارت و نظامیان آمریکایی در عراق دیگر امنیت نخواهند داشت /  سلیمانی های دیگری داریم

مصاحبه مهتدی با خبرنگار جام جم آنلاین را در ادامه می خوانید:

ایا با ترور سردار سلیمانی که از شخص ترامپ صورت گرفت آمریکا رسما می خواهد وارد جنگ با ایران شود؟

این حرکت احمقانه ای که از سوی آمریکا بود متاسفانه جوانب این اقدام تروریستی را بررسی نکرده بودند. آمریکا بارها اعلام کرده است که خواستار ورود به جنگی همه جانبه با ایران نیست چون نمی تواند ضربات دوم ایران را تحمل کند. به دلیل اینکه ایران قدرت نظامی بزرگی دارد و می تواند ضربات سنگینی بر آمریکا وارد کند. اما با وضعیتی که امروز پیش آمده هر احتمالی وارد است چون شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس جنایت ساده ای نیست و به طور حتم پاسخ دردناکی برای آمریکایی ها دارد. به نظر من، این پایان کار آمریکا در خلیج فارس و منطقه خواهد بود. حتی شاهد هستیم که آمریکا دستور داده است تمام کارکنان سفارتش کشور عراق را ترک کنند.

*واکنش ایران در این ماجرا چگونه باید باشد و چه استراتژی را پیاده خواهد کرد؟

از نظر رژیم امنیتی منطقه دو محور داریم یکی محور آمریکا و متحدانش و دیگری محور مقاومت هستند. شهادت سردار سلیمانی نه تنها موجب کندی و سستی در محور مقاومت نمی شود بلکه این محور در ادامه راه قوی تر و مصمم تر حرکت می کند و در نهایت محور مقاومت نظام منطقه را تعیین می کند. طبیعتا باید پاسخی به این جنایت داده شود. اینکه نوع و حجم و مکان این پاسخ چگونه و کجا خواهد بود مسئولین سیاسی باید تعیین کنند و در حال حاضر نمی توان در این رابطه صحبت کرد. به طور حتم آمریکایی ها اثرات این جنایت را خواهند دید.

* ترامپ با این اقدام خودسرانه و بدون مجوز سنا به دنبال چه چیزی بود؟

آمریکا در بیانیه خود اعلام کرده است که می خواهد از کشته شدن بیشتر سربازان آمریکایی در این منطقه جلوگیری کند. ولی ما صداهایی از کنگره می شنویم و اعلام می شود ترامپ با این حرکت احمقانه باعث شد در آینده تعداد بیشتری از سربازان آمریکایی کشته شوند. با توجه به وضعیت سختی که ترامپ در داخل کشورش دارد همچنین نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان نیز بر استیضاح ترامپ اصرار دارد، انتخابات ریاست جمهوری پیش رو و این نکته که آقای ترامپ در طول دوران ریاست خود بر دولت آمریکا هیچ دستآورد خارجی نداشته است. به نظر می رسد یکی از اهداف او این بود که با ترور سردار سلیمانی دستاوردی در انتخابات داشته باشد و فضا را به سود خود تغییر دهد. ولی وقتی پاسخ هایی از منطقه به سوی آمریکا بازگردد مشخص خواهد شد که ترامپ دچار چه اشتباه بزرگی شده است.

* بسیاری بر این عقیده هستند که قاسم سلیمانی سوریه و بشار اسد را توانست روی پا نگه دارد بعد از تررو سردار سلیمانی فکر می کنید به چه سمتی رود؟

با اینکه سردار سلیمانی از نظر نظامی یک نابغه بود و ایمانی بالا داشت هرگز خطر نمی کرد و در مسائل نظامی در خط اول جبهه بود. اما ما سلیمانی های دیگری داریم و به نظر نمیرسد نبود سردار سلیمانی در ادامه خط مقاومت مشکلی ایجاد کند. امروز دولت سوریه در حدود 80% از خاک خود را آزاد کرده است و امروز هم در صدد آزاد سازی ادلب است که آخرین مرکز تروریست های تکفیریها است. مساله حضور شخصی سردار نیست بلکه خط و اندیشه او که برای مقابله با تروریسم در منطقه ایجاد شده است. و دیگرانی هستند که این راه را ادامه خواهند داد.

* وضعیت حشد الشعبی به چه سمتی می رود؟

با وجود اینکه شهید ابو مهدی المهندس یکی از شخصیت های مهم در فرماندهی حشد الشعبی بود اما قبل از ترور حاج قاسم سلیمانی و ابو المهدی المهندس آمریکایی ها به پایگاه حشد الشعبی در مرز سوریه و عراق حمله و آن پایگاه را ویران کردند و ده ها نفر را به شهادت رساندند. حشد الشعبی سوگند خورد انتقام این حرکت را خواهد گرفت امروز انگیزه مضاعفی برای این گروه پیدا شده و این انتقام به طور حتم در داخل عراق خواهد بود و از این پس مراکز آمریکاییان و سفارت و نظامیان این کشور دیگر امنیت نخواهند داشت و به طور حتم حشد الشعبی انتقام خون این شهیدان را از آمریکا می گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها