کتابخوانی هیچ گاه ارزش خود را از دست نمی‌دهد و یکی از بهترین سرگرمی‌هایی است که فرد می‌تواند داشته باشد.
کد خبر: ۱۲۴۳۷۳۸
بهترین رمان‌های روز دنیا، من پیش از تو یا جز از کل

یکی از پرطرفدارترین کتاب‌هایی که فروش بالایی را به خود اختصاص می‌دهند، کتاب‌های رمان هستند. رمان‌هایی که فاصله‌ها را در هم می‌نوردند و به زبان‌های مختلف ترجمه می‌شوند. خرید کتاب رمان این سال‌ها بسیار راحت‌تر شده است و می‌توان اطلاعات اولیه‌ای را در مورد انواع کتاب‌ها در اینترنت به دست آورد سپس برای خرید کتاب اقدام کرد. من پیش از تو یکی از این کتاب‌هاست که توانسته است طرفداران زیادی را در سراسر دنیا به دست آورد. همچنین جز از کل و قلعه حیوانات نیز دو کتاب پرفروش دنیای رمان هستند که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

نقد و بررسی کتاب من پیش از تو

نویسنده معروف بریتانیایی، «جوجو مویز» رمان زیبا و عاشقانه «من پیش از تو» را در سال 2012 منتشر کرد. رمان حال و هوای عاشقانه دارد و داستانی زیبا از عشق پرستار به بیمارش را به تصویر می‌کشد. بعدها فیلمی با همین مضمون و نام نیز ساخته شد و باعث محبوبیت بیشتر رمان من پیش از تو شد. کتاب در عین سادگی جذابیت خاص خود را دارد و فراز و نشیب‌های زیادی را هم در دل خود جای داده است.

خلاصه داستان کتاب من پیش از تو

آنچه در خلاصه این رمان می‌بینیم، داستان مردی 35 ساله به نام ویل است که بر اثر تصادف ویلچر نشین می‌شود و این مسئله سبب می‌شود تا ویل مرگ را به جای زندگی انتخاب کند. مادر وی برای منصرف کردن فرزندش از این عمل، توسط یک موسسه کاریابی یک دختر 26 ساله به نام لوییزا را به عنوان پرستار ویل استخدام می‌کند.

در ادامه داستان کسی که دل می‌بازد، پرستار دلسوزی است که دوست دارد ویل را از ناامیدی برهاند و تن به زندگی با وی دهد...

هر چند داستان من پیش از تو ممکن است ساده به نظر آید ولی جوجو مویز نثری صمیمی و طنز را در عین سادگی به کار گرفته است و توانسته هنر یک نویسنده را به نمایش بگذارد. همچنین از شخصیت‌های زیادی در این قصه استفاده نشده است و مخاطب به راحتی می‌تواند داستان آن را هضم کند.

نقد و بررسی کتاب قلعه حیوانات

جورج اورل یک نویسنده با اصالت هندی است که در انگلستان بزرگ شده است. وی در سنین جوانی به هندوستان برگشت و در بخش پلیس سلطنتی فعالیت خود را شروع کرد. جامعه طبقاتی هند، نگاه اورل به جامعه را دقیق‌تر کرد و همین امر سبب شد تا کتاب زیبا و پرفروش قلعه حیوانات را خلق کند.

داستان کتاب هر چند در مورد حیوانات نگارش شده است ولی برداشتی غیر مستقیم از زندگی در اجتماع امروز و طبقات مختلف آن است.

خلاصه داستان قلعه حیوانات

داستان در مورد گروهی از حیوانات اهلی است که در یک مزرعه زندگی می‌کنند و تصمیم می‌گیرند بر علیه صاحب مزرعه، آقای جونز دست به شورش بزنند.

پس از این که حیوانات پیروز می‌شوند، خوک‌ها به علت داشتن هوش بهتر رهبر گروه می‌شوند و وظایف را بین اعضا تقسیم می‌کنند. همچنین قوانینی هم وضع می‌کنند ولی به مرور بین خوک‌ها نیز اختلاف پیش می‌آید و مشکلاتی در مزرعه رخنمون می‌یابد.

قوانین اولیه دست‌کاری می‌شوند و برخی از آن‌ها کاملا از روی دیوار قانون پاک می‌شوند. این کتاب شرایط حاکم بر شوروی سابق را نشان می‌دهد که ممکن است در خیلی از کشورهای دیگر نیز همین گونه تغییرات در انقلاب اولیه را مشاهده کرد.

نقد و بررسی کتاب جز از کل نوشته استیو تولتز

این کتاب در سال 2008 منتشر شد و از بزرگ‌ترین رمان‌هایی است که در تاریخ استرالیا به چشم می‌خورد. شروع این کتاب آن قدر طوفانی و زیبا انجام گرفته است که اکثر منتقدان بزرگ نیز آن را یکی از زیباترین آغازهای کتاب می‌دانند.

این کتاب جذابیت خاصی دارد زیرا داستان‌هایی در دل هم وجود دارد که پیش بینی ادامه کتاب را سخت می‌کند. از این رو خواننده می‌تواند از جز به جز آن لذت ببرد. استیو تولتز آن‌قدر زیبا و استادانه داستان را ادامه می‌دهد که مخاطب را متحیر می‌کند.

کتاب جز از کل کاملا اجزای یک کلیت را در زندگی نشان می‌دهد و چالش‌های زندگی را به زیبایی برجسته می‌کند.

خلاصه داستان کتاب جز از کل

مارتین و جسپر دین یک پدر و پسر شخصیت‌های اصلی کتاب هستند. این کتاب از کودکی پدر تا بزرگ شدن فرزند را نشان می‌دهد و در دل خود داستان‌های مختلفی را در هم تنیده است.

این پدر و فرزند زاویه دید متفاوتی نسبت به زندگی دارند ولی پدر نهایت سعی خود را می‌کند تا آن‌گونه که می‌پسندد و بر اساس وقایع و داستان‌های زندگی خود، فرزندش را تربیت کند.

این کتاب دو راوی دارد؛ در برخی مواقع زاویه دید پدر و برخی مواقع زاویه دید پسر نگارش شده است و همین امر به جذاب‌تر شدن داستان کمک زیادی می‌کند.

خرید انواع کتابهای رمان

اکثر افرادی که قصد خرید یک کتاب خاص را دارند سعی می‌کنند ابتدا در فضای اینترنت اطلاعات لازم را در خصوص آن به دست آورند و بدین صورت خریدی راحت‌تر داشته باشند.

خرید کتاب می‌تواند یک هدیه ارزشمند برای دوستان باشد. کتاب‌های رمانی مانند قلعه حیوانات، من پیش از تو و جز از کل به زیبایی خواننده را با داستان‌های آموزنده و پر مفهوم آشنا می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها