ادامه تحصیل در خارج از کشور به صورت رایگان

شاید تحصیل رایگان در خارج و استفاده از بورسیه‌های تحصیلی جزء رویاهایی باشد که هر دانشجوی متقاضی خارج از کشور آرزوی آن را داشته باشد.
کد خبر: ۱۲۴۳۶۵۴
ادامه تحصیل در خارج از کشور به صورت رایگان

در حالی که امروزه هزینه‌های دانشگاه‌ها در بسیاری از نقاط جهان در حال افزایش است، برخی از دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور فکر می‌کنند که گرفتن مدرک تحصیلی و تحصیل در کشورهای پیشرفته برای آن‌ها غیر ممکن است اما امروزه کشورهای زیادی در جهان هستند که دانشجویان می توانند به‌ صورت رایگان و یا حداقل با پرداخت مقادیر بسیار پایین تحصیلات خود را در این کشورها ادامه دهند.

در این مقاله قصد داریم شما را با شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی در کشورهای روسیه، چین و ترکیه آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

تحصیل رایگان در روسیه

روسیه با فراهم آوردن سیستم تحصیلی بسیار عالی و کیفیت آموزشی بالا و هزینه های تحصیلی مناسب توانسته است در طی چند سال گذشته متقاضیان زیادی را از سراسر دنیا به خود جلب کند. در واقع کشور روسیه جزء برترین کشور های جهان در ارائه ی خدمات تحصیلی است. از طرفی روسیه یکی از بهترین مقصدها برای افرادی است که قصد دارند پس از فارغ التحصیلی اقامت بگیرند؛ با تحصیل در روسیه دستیابی به اقامت و تابعیت کشور روسیه ساده‌تر خواهد بود.

روسیه از جمله کشورهایی است که امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان بین المللی وجود دارد و دولت روسیه سالانه چندین هزار بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی اعطا می کند. برای مثال، 15.000 سهمیه در سال 2018 به دانشجویان تخصیص داده شد. علاوه بر این بعضی از شهروندان خارجی این فرصت را دارند که برای مکان‌های تحت پوشش دولت در شرایط مساوی با روس‌ها، خارج از بورسیه درخواست دهند. بورسیه تحصیلی در روسیه این امکان را به شما می دهد که علاوه بر زندگی در کشوری پیشرفته و صنعتی، هزینه کمتری نیز پرداخت و کیفیت بالاتری را دریافت خواهید کرد.

اعتبار دانشگاه های روسیه بسیار بالا می باشد و حدود 160 دانشگاه آن در سطح جهانی بسیار معروف می باشند در نتیجه بسیاری از افراد علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور، اخذ بورسیه تحصیلی روسیه را اولویت خود قرار می دهند. تنها با مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی می توانید بورسیه تحصیلی روسیه را دریافت کنید همچنین. برای اخذ پذیرش بورسیه تحصیلی روسیه، مدرک زبان انگلیسی یا روسی ضروری نمی باشد و پس از ورود به روسیه دانشجو می تواند به آموزش زبان بپردازد و سپس کورس اصلی را آغاز نماید.

با توجه به نزدیکی ایران و روسیه و روابط خوب این دو کشور، درخواست بورسیه تحصیلی در روسیه بسیار زیاد می باشد. همچنین دانشگاه های این کشور آزمون ورودی ندارند و در ضمن تمام دانشگاه های ایران را قبول دارند و همچنین مدرک دانشگاه های روسیه نیز مورد پذیرش وزارت علوم ایران می باشد. نکته مهم دیگر توان مالی روسیه در دادن کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان مستعد می باشد که نکته بسیار مهمی در اخد بورسیه تحصیلی روسیه می باشد.

تحصیل رایگان در چین

دانشگاه‌های چین در بین بسیاری از دانشجویان بین‌المللی محبوب هستند چرا که در عین بالا بودن سطح علمی آن‌ها، هزینه‌ی زیادی ندارند. چین یکی از قطب‌های اقتصادی دنیاست و به همین دلیل دانشجویان می‌توانند از موقعیت شغلی خوبی پس از فارغ‌‌التحصیلی بهره‌مند شوند. امروزه کشور چین برای جذب دانشجویان مستعد و تبدیل آن‌ها به متخصصان کارکشته در زمینه‌های مختلف،امکانات و تسهیلات زیادی را برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته است. ارائه متنوع بورسیه های تحصیلی از طرف دانشگاه های مطرح و معتبر چین (تأییدشدۀ وزارت علوم)، به‌ویژه که این بورسیه ها همراه با دریافت فاند هم هستند، تأثیر بسیار زیادی در جذب دانشجویان خارجی برای تحصیل در چین دارد.

برنامه‌های بورسیه تحصیلی چین از اوایل ماه ژانویه آغاز می شوند و تا اوایل ماه آوریل در دسترس دانشجویان قرار دارند. بورسیه‌های تحصیلی در کشور چین دسته‌بندی‌های مختلفی دارند. یکی از این دسته‌بندی‌ها به صورت بورسیه تحصیلی کامل و بورسیه ناکامل است؛ بورسیه‌های تحصیلی کامل که شامل تمام یا بخشی از هزینه‌های شهریه دانشگاه، اقامت و کمک هزینه‌های تأمین مخارج زندگی می‌شود و بورسیه‌های تحصیلی غیرکامل شامل برخی از موارد بورسیه تحصیلی کامل است.

بورسیه دو جانبه یکی از بورسیه های دولتی چین می باشد. این بورسیه شامل تمام یا بخشی از هزینه‌های تحصیلی می‌شود و به دانشجویان تمام مقاطع تعلق می‌گیرد. بورسیه‌ی دو جانبه بر اساس قراردادهایی که بین دولت چین با دولت سایر کشورها،سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی بسته می‌شود،به دانشجویان اعطا می‌گردد. بورسیه دانشگاه های چین نیز نوع دیگری از بورسیه های تحصیلی در چین است. این بورسیه تمام هزینه‌های زندگی دانشجویی را متقبل می‌شود و به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی تعلق می‌گیرد.

تحصیل رایگان در ترکیه

ترکیه امروزه با توجه به مزایای بی‌شماری نظیر هزینه‌های پایین تحصیل و زندگی، عدم نیاز به دریافت ویزا، نزدیکی فاصله به کشورمان ایران، اعتبار بالای مدارک تحصیلی و امکان انجام کار دانشجویی و دریافت بورسیه تحصیلی به به یکی از گزینه‌های جذاب دانشجویان ایرانی متقاضی ادامه تحصیل در خارج تبدیل شده است. همچنین، امکان اخذ اقامت پس از تحصیل در ترکیه و رویارویی با فرصت‌های کاری بین‌المللی در کنار نزدیکی فرهنگی با شهروندان ترکیه، بیش از پیش متقاضیان ایرانی را ترغیب به ادامه تحصیل در ترکیه می‌نماید.

دانشجویان بین الملل از سراسر جهان می‌توانند با استفاده از بورسیه تحصیلی در دانشگاه‌های ترکیه به صورت رایگان تحصیل کنند. صرف نظر از فراهم‌سازی فرصت‌های آموزشی در سطح بین‌الملل همراه با گنجینه‌ای از دانش و تجربه، ترکیه به دانشجویان در معتبرترین دانشگاه‌های خود، بورسیه تحصیلی اعطا می‌کند. این بورسیه‌ها برای دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و دانشجویان پژوهشی تعریف شده‌اند.

دانشجویان بورسیه، تنها می‌بایست با تمام توان خود به تحصیل مشغول شوند و هیچ مسئولیت دیگری بر دوش آنها نخواهد بود. دانشجویان بورسیه، هیچ وظیفه‌ای در قبال پرداخت شهریه نداشته و تحصیل آنها بصورت رایگان خواهد بود. یکی از بهترین ویژگی بورسیه تحصیلی ترکیه سکونت دانشجویان به بهترین روش ممکن است. تمامی دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه اقامت دارند و دانشجویان می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌ای از این امکانات بهره‌مند شوند. برنامه بورسیه ترکیه حتی هزینه‌های مسافرتی دانشجویان را پرداخت میکند. در حین تحصیل دو بلیط برای آنها تهیه می‌گردد؛ یکی از آنها برای ورود دانشجویان به ترکیه و دیگری عزیمت آنها پس از اتمام تحصیل می‌باشد. با این حال، اگر دانشجویی شخصا تمایل به خرید بلیط داشته باشد، هزینه بلیط به او پس داده می‌شود.

هزینه‌های بهداشتی تمامی دانشجویان بورسیه، برعهده‌ی بیمه سلامت عمومی است. خدمات درمانی در سراسر جهان مسئله بسیار مهمی است؛ این موضوع به ویژه برای خارجی‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. خوشبختانه، در صورتی که دانشجویی بورسیه باشد، این موضوع دیگر نگران کننده نخواهد بود. در صورت بروز بیماری دانشجو هیچ هزینه ای برای درمان پرداخت نخواهد کرد و تمامی هزینه‌ها برعهده بیمه سلامت عمومی خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در خارج می توانید نظرات خود را در زیر همین مقاله وارد نمایید تا پاسخ سوالات شما داده شود و یا با شماره زیر در ارتباط باشید.

۸۸۱۹۱۵۴۵-۰۲۱

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها