5 نکته که قبل از خرید تلویزیون باید به آن توجه کنید. در این مطلب مواردی نظیر قیمت تلویزیون، برند، سایز، کیفیت تصویر، و قابلیت اسمارت را بررسی خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۲۴۳۲۷۵
5 نکته که قبل از خرید تلویزیون باید به آن توجه کنید. راهنمای خرید تلویزیون برای همه

5 نکته که قبل از خرید تلویزیون باید به آن توجه کنید

تلویزیون دیگر یک کالای لوکس نیست بلکه عضوی جدایی ناپذیر از زندگی ماست. امروزه بسیاری از مردم اوقات فراغت خود را پای تلویزیون سپری می‌کنند و به تماشای برنامه‌های متنوع و فیلم‌های روز می‌نشینند.

از همین رو چنانچه قصد خرید تلویزیون جدیدی دارید لازم است قبل از خرید نکاتی را بدانید تا بتوانید آنچه را نیاز شماست بخرید و مجبور به صرف هزینه‌های اضافی نشوید.

در این مطلب قصد داریم شما را با 5 نکته که قبل از خرید تلویزیون لازم است حتما به آن فکر کنید بپردازیم تا بتوانید خرید رضایت بخش، مناسب نیاز و بدور از پشیمانی را تجربه کنید. این نکات به ترتیب:1. قیمت تلویزیون 2. برند 3. سایز 4. کیفیت صدا و تصویر 5. قابلیت‌های اسمارت هستند که در ادامه هر کدام را به صورت مجزا برایتان توضیح می‌دهیم

  1. قیمت تلویزیون

برای بسیاری از مردم قیمت تلویزیون مهمترین ویژگی پیش از خرید است به صورتی که می‌تواند تاثیر زیادی در انتخاب نهایی داشته باشد. گرانترین تلویزیون‌های موجود در بازار در حال حاضر مدل‌های OLED از برند سونی، ال جی و فیلیپس و کوانتوم ال‌ای‌دی از شرکت سامسونگ هستند که از قیمت دو یا چند برابری نسبت به تلویزیون‌های معمولی برخوردار هستند. تفاوت تلویزیون‌های OLED با تلویزیون‌های معمولی در طراحی بسیار باریکتر و نمایش عمق رنگ مشکی مطلق است. تفاوت تلویزیون‌های کوانتوم ال‌ای‌دی سامسونگ با تلویزیون‌های معمولی هم در شدت روشنایی است. اگر نمی‌خواهید هزینه‌ی زیادی متحمل شوید بهتر است این نوع از تلویزیون‌های را از لیستتان خط بکشید.

تجربه‌ی چندین ساله‌ی ما نشان می‌دهد زمانی که کالایی در بازار کم باشد قیمت آن با افزایش غیر عادی و حتی غیرمنطقی مواجه می‌شود به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم به سراغ محصولات بروید که به آسانی در بازار یافت می‌شوند.

  1. سایز

سایز تلویزیون باید برای محیطی که در آن قرار می‌گیرد مناسب باشد. انتخاب تلویزیونی کوچک برای سالن بزرگ می‌تواند بسیار ناامید کننده باشد. در طرف مقابل انتخاب تلویزیونی بزرگ برای یک اتاق کوچک می‌تواند باعث سردرد و حساسیت چشم نسبت به نور آن شود.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید بهتر است برای اتاق کوچک که فاصله شما از میز تلویزیون 1.6 متر است حداکثر یک تلویزیون 40 اینچ انتخاب کنید و یا در صورتی که فاصله شما از میز تلویزیون بیش از 2.2 متر است و فضای کافی برای قرار دادن تلویزیون دارید می‌توانید تلویزیون 65 اینچ انتخاب کنید.

پیشنهاد ما برای اماکن عمومی و سالن‌های نمایش و کنفرانس نیز تلویزیون‌های 55 اینچ و بیشتر است. تلویزیون کوچک در این اماکن که معمولا بیننده از فاصله دور به تصاویر نگاه می‌کند می‌تواند باعث شود که جزئیات تصویر را واضح و دقیق نبینند.

  1. برند تلویزیون

در صورتی که از تلویزیون قبلی خود راضی بوده‌اید و به دلایل مختلفی چون شکستگی و یا سوختگی مجبور به تعویض آن هستید پیشنهاد می‌کنیم تلویزیون جدید خود را از همان برند تهیه کنید چون در این صورت دیگر نیازی به یادگیری قابلیت‌های مختلف و پیچیده‌ی تلویزیون جدید ندارید. اما اگر از تلویزیون قبلی خود رضایت چندانی نداشته‌اید و می‌خواهید از برند معتبری تلویزیون خریداری کنید باید گفت که در حال حاضر برندهای سونی، سامسونگ و ال جی در بازار ایران بیشترین فروش را دارند. شما هم بهتر است انتخاب خود را در بین این چند برند محدود کنید.

  1. کیفیت تصویر

کیفیت تصویر نیز موضوع بسیار مهمی در هنگام خرید تلویزیون است. خوشبختانه قیمت تلویزیون 4K در چند سال اخیر کاهش زیادی داشته است و با صرف کمی هزینه‌ی بیشتر نسبت به تلویزیون‌های فول اچ‌دی به راحتی می‌توانید تلویزیونی 4K خریداری کنید که 4 برابر پیکسل‌های بیشتری نسبت به تلویزیون فول اچ‌دی دارد. برند ال جی و سامسونگ پا را فراتر از این گذاشته‌اند و با معرفی تلویزیون‌های OLED، نانوسل و کوانتوم ال‌ای‌دی تلویزیون‌های 4K را به صورت چشم گیری ارتقا داده‌اند.

به صورت مختصر تلویزیون‌های OLED طراحی بسیار باریک و زیبایی دارند و با خاموش شدن هر پیکسل به صورت مجزا امکان نمایش عمق رنگ مشکی مطلق را فراهم می‌کنند. تلویزیون‌های نانوسل نیز دارای ذراتی به قطر 1 نانومتر و پنل IPS هستند و از زاویه دید بیشتری نسبت به تلویزیون‌های معمولی برخوردارند. در تلویزیون‌های کوانتوم ال‌ای‌دی سامسونگ نیز شدت روشنایی به 1500 تا 2000 نیت می‌رسد که گفته می‌شود این رقم در تلویزیون‌های عادی حداکثر به 1200 نیت ‌می‌رسد.

برای سایز 32 تا 40 اینچ ما تلویزیون فول اچ‌دی را به شما پیشنهاد می‌کنیم و برای سایز بیشتر از 40 اینچ پیشنهاد ما تلویزیون 4K است. در مرحله بعد در صورتی که توان هزینه‌ی بیشتری دارید به ترتیب تلویزیون‌های OLED، کوانتوم ال‌ای‌دی و نانوسل از کیفیت و قیمت بالایی برخوردار هستند.

  1. قابلیت‌های اسمارت

در سال 2019 تقریبا همه مردم ایران به اینترنت دسترسی داشتند و تاثیرات آن را بر بخش‌های مختلف زندگی مردم به وضوح می‌توان دید. تلویزیون‌های هوشمند نیز که از سال 2014 به صورت گسترده به خانه‌ها راه یافتن در سال 2019 بین مردم کشورمان محبوبیت زیادی پیدا کردند. این تلویزیون‌ها با قابلیت اتصال به اینترنت و داشتن برنامه‌هایی مانند مرورگر اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های اشتراک ویدیو استفاده از تلویزیون را لذت بخش‌تر از قبل می‌کنند. شما می‌توانید به راحتی با استفاده از مرورگر اینترنت به سایت آپارات، نماوا و فیلیمو دسترسی داشته باشید و یا اگر علاقه‌مند به موزیک هستید کافیست نام موزیک را در اینترنت جستجو کنید تا سایت‌های مربوطه برای شما نمایش داده شوند.

همه این موارد باعث شده است تلویزیون‌های هوشمند در بین مردم محبوبیت زیادی داشته باشند و دیگری نیاز نباشد برای تماشای فیلم و موزیک تعداد زیادی CD خریداری کنید.

در پایان باید گفت که امروزه تلویزیون‌ها به بخش جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده‌اند و اگر شما قصد خرید تلویزیون جدیدی دارید باید حتما موارد فوق را در نظر بگیرید و اولویت‌های خود یادداشت کنید تا چیزی از قلم نیفتد.

شاید قابلیت اسمارت برای شما مهم نباشد اما تعداد ورودی‌های HDMI و USB برایتان مهم باشد. شاید داشتن صدایی با کیفیت برایتان بسیار اهمیت داشته باشد و یا حتی قیمت نیز برایتان اهمیتی نداشته باشد و فقط و فقط کیفیت تصویر برایتان مهم باشد. همه این موارد نکاتی هستند که باید در هنگام خرید به آن‌ها توجه داشته باشید.

فروشگاه اینترنتی بانه سرویس با چندین سال سابقه در حوزه فروش لوازم صوتی و تصویری مرجعی مطمئن برای خرید تلویزیون به صورت اینترنتی است و امکان ارسال کالا به بیش از 90 درصد شهرهای ایران را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها