در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

ماجرای "عدد یک" در بودجه چیست؟!

درحالی در لایحه بودجه، برای هزینه های جاری و عمرانی منابع حاصل از مازاد فروش نفت، میعانات گازی و گاز عدد 1 قرار داده شده و این اقدام به چک سفیدی برای دولت تعبیر شد اما نمایندگان مجلس وسازمان برنامه و بودجه معتقدند به دلیل اینکه در زمان تنظیم لایحه بودجه برآورد مبالغ در برخی از ردیف‌ها امکان پذیر نیست،این اقدام طی سالیان گذشته نیز وجود داشته است.
کد خبر: ۱۲۴۳۰۷۸
ماجرای "عدد یک" در بودجه چیست؟!

به گزارش جام جم آنلاین، هادی قوامی نایب رئیس کمیسیون برنامه وبودجه تاکید کرد: عدد یک در برخی ردیف ها به دلیل مشخص شدن ظرفی است تا مبالغ درآمدی در آن ردیف قرار گیرد.

عضو کمیسیون تلفیق بررسی کننده بودجه سال 99 گفت: جایگزینی عدد یک اصلا بودجه را گنگ نمی کند و از آنجاییکه بودجه کارش پیش بینی درآمدها و تخمین هزینه ها است انتخاب این عدد کاملا منطقی است.

محمد حسینی دیگر عضو کمیسیون تلفیق نیز گفت: در رابطه با برخی پیش بینی ها که نمی توانیم تخمینی از درآمدها و هزینه ها در بودجه داشته باشیم و یا در محلی که نیاز است جا به جایی اعتبارات برای پرداخت های خاص صورت گیرد عدد یک گذاشته می شود.

نماینده تفرش یادآور شد: البته این اقدام باعث می شود از در آمدهای واقعی و شفافیت بودجه کاسته شود ولی از این بابت که نمی توانیم تخمینی در مورد اعداد بزنیم چاره ای وجود ندارد.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از بزرگترین موضعات برای پیش بینی بودجه پرداخت حقوق و دستمزد است، گفت: طبق قانون کلیه حقوق و دستمزد باید توسط وزارت دارایی پرداخت و باید از اعتبارات دستگاه ها کسر شود لذا چون عملیات حسابداری و اعتباری باید در جایی ثبت شود برای همین موضوع عدد 1 می گذاریم.

وی درمورد اینکه گفته می شود این روش چک سفید به دولت است خاطر نشان کرد: اصلا چنین مقوله ای درست نیست چون ما باید پرهیز از ارقامی کنیم که باعث افزایش درآمدها یا سقف بودجه می شود.
حسینی تاکید کرد: چنانچه بخواهیم دقیق و شفاف عمل کنیم باید دراحکام موضوعات را بصوت واضح قید کنیم تا خدای ناکرده احساس نشود که چک سفید به دولت داده شده است.

وی خاطر نشان کرد : همه عملکرد های بودجه ای در گزارش تفریغ بودجه به صراحت ذکر می شود و تمامی اعداد و ارقام واقعی در پرداخت ها مشخص است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها