اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف که در زمان مناسب منتشر شود، در بسیاری از بازارهای کلان از اهمیت بسیاری برخوردار است.
کد خبر: ۱۲۴۲۹۳۴
ابزارهای کیلیدی برای توسعه بازار مسکن

به طوری که می‌توان نقطه قوت بازار سرمایه در کشور را الزام شرکت‌ها برای انتشار ترازنامه‌های مالی و آگاهی مردم از روند فعالیت شرکت‌‌ها دانست.

بدین صورت هرچه دسترسی به اطلاعات بیشتر باشد، می‌توان فعالیت موثری در آن بازار داشت.

بازار مسکن نیز به همین صورت نیازدارد تا اطلاعات جامع و کاملی ازآن تولید شود و به انتشار برسد. دیتاهایی که روند معاملات و قیمت آنها را به تفکیک در مناطق مختلف داشته باشد تا علاوه بر راهنمایی سیاستگذاران، مردم نیز بتوانند از میزان سرمایه ملکی خود باخبر شوند.

یکی از کوچکترین ارزش افزوده‌های این اطلاع‌رسانی،‌ استفاده از فرصت‌ها در مناطق دیگر است. به زبان ساده، کسی که نرخ خرید آپارتمان در دریاچه چیتگر را بداند می‌تواند برای خرید در این منطقه برنامه‌ریزی کند.

همچنین این اطلاعات می‌تواند سیاست‌گذران را برای تصمیم‌گیری‌های جزئی و هدفمند، مطابق با شرایط هر منطقه یاری رساند. گفتنی است این اطلاعات باید میزان عرضه و تقاضا را هم پوشش دهد تا بتوان سیاست‌های بازدارنده و مشوق برای هر منطقه در نظرگرفت. به طور مثال سیاست‌گذاران می‌توانند با آگاهی از میزان تقاضا برای خرید آپارتمان دربلواردریا که منجر به افزایش قیمت در آن منطقه می‌شود، سیاست‌های افزایش عرضه را در دستورکار قراردهند و جلوی افزایش یکباره قیمت‌ها در این منطقه را بگیرند.

از این رو نیاز به بستری که بتواند به بهترین شکل این اطلاع‌رسانی را انجام دهدکاملا محسوس است. این مهم را چندی پیش وزارت‌ راه و شهرسازی با ایجاد سامانه سابا ایجاد کرد، و مشاورین املاک را موظف به اعلام اطلاعات ملکی خود از طریق کدرهگیری کرد. اما یک درگاه برای دریافت اطلاعات وجود داشت و همین دلیلی بود تا نتوان با اطلاعاتی که از یک منبع می‌آید تصمیم‌های کلان اقتصادی برای بخش به این مهمی اتخاذ کرد.

در این راستا سامانه‌ای هوشمند با عنوان کیلید در بخش‌های مختلف حوزه مسکن ورود کرده و توانست با ابزارهای مختلف آگاهی کاربران را از بازار مسکن افزایش دهد و ارزش افزوده‌هایی برای این بخش به همراه بی‌آورد. یکی از مهم‌ترین این ابزارها که می‌تواند در این پروسه نقش بسیار مهمی ایفا کند، تخمین قیمت است. بدین وسیله می‌توان واحدی که متقاضیان تمایل به خرید آن را دارند، از طریق ابزار تخمین قیمت کیلید میزان مبلغ درخواستی آنها را متوجه شده و به همان نسبت، متقاضی را وارد پروسه تسهیلات و یا لیزینگ کرد.

ابزاردیگری که می‌تواند به این بخش کمک‌کند و حتی سیاستگذاران را برای تصمیم‌گیری هدفمند یاری رساند، بخش اطلاعات بازار مسکن است. این بخش کمک می‌کند تا بتوان آمار و اطلاعات جامعی که توسط هوش‌مصنوعی از سامانه‌های اطلاعاتی بازار املاک همچون (سابا) برداشت و پس از پردازش و طبقه‌بندی، با توجه به نیاز کاربر ارائه می‌دهد.

کیلید در این بخش شرایطی فراهم کرده تا متقاضیان خرید و فروش ملکی و سیاست‌گذاران بتوانند نوسانات قیمت و تعداد معاملات مختلف را در بازه‌های زمانی دلخواهشان مشاهده کنند. گفتنی است کیلید در مرحله نخست، جستجوی ملکی را در دستور کار قرارداده و به جامعه فعال در حوزه املاک کمک ‌کند تا بتوان با سرعت و کیفیت بیشتری معاملات ملکی خود را انجام دهند. کیلید در این رابطه ابزارهای جستجو را توسعه داده و هوش‌مصنوعی را در عرضه و جستجوی ملک به کارگرفته است.

از این رو می‌توان کیلید را به عنوان مرجعی مناسب برای کسب اطلاعات پایه و کاربردی، برای توسعه ابزارهای تامین مالی دانست و با بهره‌گیری از آن این بخش مهم را توسعه داد.

علاوه بر موارد فوق، کیلید به واسطه بهره‌گیری از هوش‌مصنوعی می‌تواند میزان و نوع تقاضای مصرفی در بازار را شناسایی کرده و پیمانکاران و متولیان تولید مسکن را برای ساخت خانه‌های مناسب با بازار مصرف راهنمایی کند.

همچنین کیلید در بخشی مجزا با عنوان (KiliDmag) محتوای تخصصی در حوزه‌های مرتبط با بخش مسکن همچون اقتصاد مسکن، معماری و شهرسازی، دکوراسیون داخلی، فن‌آوری، محله‌گردی و ... را تولید کرده و به انتشار می‌رساند. از این رو می‌توان کیلید را مرجعی برای رفع تمام نیازهای مسکنی برشمرد و آن را منبعی برای مطالعه تمام بخش‌های مرتبط با بازار ملک دانست.

در نتیجه متقاضیان خرید یا اجاره آپارتمان در اختیاریه می‌توانند با مراجعه به کیلید، از تمام رویدادهای مسکنی در این محله باخبر شده، پس از تحلیل آن از طریق کیلید به جستجوی ملک بپردازند و با مشاورین املاک آن واحد مسکونی وارد مذاکره شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها