عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

تامین بودجه از مالیات منجر به فرارمالیاتی می شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:تامین منابع بودجه سال 99 از محل درآمدهای مالیاتی منجر به فرارمالیاتی در کشور می شود.
کد خبر: ۱۲۴۲۷۰۵
تامین بودجه از مالیات منجر به فرارمالیاتی  می شود

، منصور مرادی نماینده مریوان در مجلس دهم شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین افزود: از آنجایی که مقرر شده بودجه سال 99 بر اساس عدم اتکا به نفت ارائه شود بحث درآمد های مالیاتی به عنوان یکی از منابع جدی بودجه در نظر گرفته شده ،اما با توجه به تورم و شرایط اقتصادی کشور نمی توان به تحقق این اعداد اتکا کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: اگر دولت مالیات را از افراد، قشر کارمند و حقوق بگیر دریافت کند مشکل جدی برای آنان ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه فشار مالیاتی بر تولیدکنندگان تاثیرات منفی بر جامعه دارد گفت:وقتی تولید کننده مجور است مالیات بیشتر بدهد، قیمت اجناس خود را بالاتر می برد و همین امر فشار اقتصادی بر مردم را زیاد می کند.

مرادی هدف دریافت مالیات در کشور های اروپایی را تامین و فراهم کردن رفاه و خدمات بیشتر برای مردم عنوان کرد و افزود:اما در کشور ما نرخ دریافت مالیات سنخیتی با میزان دریافت خدمات رفاهی واجتماعی ندارد و گرفتن مالیات بیشتر صرفا برای پرداخت حقوق و و مزایای کارکنان دولت است.

وی درپاسخ به اینکه آیا فرار مالیاتی کسر بودجه را به دنبال ندارد گفت:نزدیک به 200 هزارمیلیارد تومان از محل درآمدهای مالیاتی تعیین شده است اما با شرایط جامعه و عدم تحقق این ارقام قطعا کسری بودجه جدی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها