روان شناس ورزشی در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

فالوئر به معنای طرفدار نیست / سلبریتی ها باید توجیه شوند

در گفت و گو با کارشناس حقوق ورزشی مطرح شد؛

آقای دروازه‎بان؛ مالیاتت را خودت بده!

سلبریتی ها مدام در فضای مجازی جولان می دهند و می خواهند خوب و بد را به مردم نشان بدهند. اگر دنبال جریان سازی هم نباشند مدام در این شبکه های اجتماعی از اعتقاداتشان می گویند و یا سایر مسائلی که گفتنش کوچک ترین ارتباطی به مخاطب عام ندارد.
کد خبر: ۱۲۴۲۴۶۶
آقای دروازه‎بان؛ مالیاتت را خودت بده!

به گزارش جام جم آنلاین ، اما سلبریتی ها در حالی همیشه داعیه مدافعِ مردم بودن را دارند که خود گاهی اوقات شاید اصلا یکی از معضلات جامعه محسوب می شوند.

بدون مقدمه بیشتر برویم سراغ تازه ترین سلبریتی ورزشی که جنجال ساز شده است؛ مهدی رحمتی.

او که به دلیل عدم پرداخت مالیات اموالش با حکم توقیف روبرو شده بود حسابی به باشگاه سابقش یعنی استقلال تاخت. در واقع استقلال بر اساس قراردادی که با این دروازه بان بسته بود باید مالیات او را می پرداخت که نپرداخته و به همین دلیل او با حکم توقیف اموال روبرو شده است. به هر حال این مشکل حل شد.

اما واقعا رحمتی حق این را دارد که از باشگاه بخواهد مالیاتش را بپردازد؟

فواد رضایی منش کارشناس حقوق ورزشی در این رابطه به جام جم آنلاین گفت: پرداخت مالیات مسئله ای حقوقی است که در فوتبال ایران باب شده. مالیات بر عهده فردی است که به او تکلیف شده اما اینکه در این میان فردی تقبل کند که این مالیات را بپردازد مسئله ای غیرقانونی تلقی نمی شود. در واقع وقتی پای توافق در میان باشد نمی تواند عنوان غیرقانونی بودن را برای آن به کار برد.

رضایی منش عنوان کرد: با این حال پرداخت مالیات بازیکنان از سوی باشگاه ها به مرور می تواند جای بحث حقوقی به میان بیاورد. هیچ باشگاهی ملزم به گنجاندن بند مربوط به پرداخت مالیات در قرارداد یک بازیکن نیست و در صورتی که زیر بار چنین شرط غیرعرفی برود آنگاه باید ضعف مدیریتی در همان نهاد و یا باشگاه را بررسی کرد. با این وجود هر کسی می تواند مالیات فرد دیگری را بپردازد و حتی در رابطه با آن قراردادی تنظیم کند.

این کارشناس حقوقی در خاتمه گفت: پرداخت مالیات مهدی رحمتی از سوی باشگاه استقلال کاری غیرقانونی نیست اما عرف هم محسوب نمی شود. تکرار مورد غیرعرف در رابطه با یک موضوع سبب ایجاد حساسیت هایی بر روی آن می شود که این خود می تواند ناهنجاری های حقوقی دیگری را رقم بزند.

رحمتی و پرداخت قرارداد استراماچونی

شاید مهدی رحمتی بهتر از هر کسی دیگر می داند که پرداخت مالیات او از سوی باشگاه استقلال تا چه اندازه غیرمنصفانه است اما خوب هم می داند چطور حواس هواداران پرشمار استقلال را از این موضوع منحرف کند. چگونه؟ با گفتن این موضوع که « در ابتدای فصل هنگامی که آقای استراماچونی قصد حضور در استقلال را داشت برای پیش پرداخت ایشان از طریق یکی از دوستانم کمک کردم تا این مبلغ پرداخت شود».

رحمتی باید بداند حتی اگر کل دستمزد استراماچونی را از جیب خودش هم پرداخت کرده باشد نمی تواند با پیش کشاندن آن از یاد عموم ببرد که چگونه پرداخت مالیات خود را به گردن باشگاه استقلال انداخته است. شاید هواداران روزی فراموش کنند که رحمتی با کمک دوستش بخشی از قرارداد استراماچونی را تقبل کرده اما هرگز یادشان نمی رود که چگونه سلبریتی هایی مثل او پرداخت مالیات را به گردن باشگاه هایی پرمشکلی در زمینه مدیریت مثل استقلال بیندازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها