سه سال از یکی از بزرگ ترین فجایع تاریخ فوتبال جهان می گذرد، روزی که در آن هواپیمای حامل بازیکنان یک تیم فوتبال برزیلی سقوط کرد.
کد خبر: ۱۲۴۱۹۷۳
سرنوشت 3 فوتبالیستی که از یک فاجعه جان به در بردند

به گزارش جام جم آنلاین ، سه سال پیش تیم فوتبال چاپه کوئنسه برزیل برای حضور در فینال رقابت های باشگاه های آمریکای جنوبی به کلمبیا رفت اما هواپیما در طول مسیر به دلیل اتمام سوخت دچار مشکل شد و سقوط کرد. در این سانحه افراد زیادی کشته شدند و فقط چند نفر که بخت و اقبال بسیار بلند بالایی داشتند زنده ماندند. فیلیپه ماچادو که در ایران سابقه بازی کردن دارد از جمله قربانیان این حادثه بسیار غم انگیز بود.

در این سانحه وحشتناک سه نفر جان به در بردند. یکی زامپیر نتو، دیگری آلن راشل و در نهایت جکسون فولمن.

تقریبا سه سال از آن حادثه می گذرد و حالا این سه نجات یافته همچنان با کابوس های سقوط آن هواپیما دست و پنجه نرم می کنند و روزی نیست که به یاد وحشتناک ترین روز زندگی خود نیفتند.

نتو یکی از این سه بازمانده است. او اکنون 34 سال دارد. او در آن سانحه جراحت های متعددی دید و علاوه بر ضربه روحی وحشتناکی را به دلیل کشته شدن هم تیمی ها و دوستانش تحمل کرد. با این حال نتو با تشویق اطرافیان و خانواده اش به فوتبال برگشت اما آنقدر به دلیل همان جراحت ها درد کشید که ترجیح داد از فوتبال خداحافظی کند. این اتفاق دو سال پیش افتاد.

نتو هنوز هم از آثار جراحت های عمیق که در نتیجه سقوط هواپیما بر روی بدنش بود رنج می برد و درد می کشد و علاوه بر آن هر شب کابوس سقوط هواپیما می بیند. او در این مدت به دنبال ریکاوری بدنش بوده است. البته نتو اکنون انگیزه کافی برای زندگی کردن دارد و از اینکه هنوز فرصت نفس کشیدن و زندگی کردن دارد لذت می برد. نتو هنوز از آسیب های شدید به کمر و زانویش رنج می برد اما تا آنجایی که در توانش است از زندگی لذت می برد. حالا نتو بهتر قدر زندگی را می داند.

نتو به تی‌وی‌ گلوبوی برزیل گفت: من با پزشکان و باشگاه به توافق رسیدم. می‌خواستم در یک بازی خداحافظی‌ شرکت کنم اما در نهایت تصمیم گرفتم چنین کاری نکنم. بدنم دیگر نمی‌توانست تحمل کند. از فوتبال بازی کردن بیشتر درد می‌کشیدم تا اینکه لذت ببرم.

در سانحه ای که 71 نفر کشته شدند شش نفر هم جان سالم به درد بردند. سه تای آنها فوتبالیست بودند که یکی از آنها همین نتو بود. اما آن دو تای دیگر چه کسانی بودند و اکنون کجا هستند؟

یکی دیگر از این سه فوتبالیست نجات یافت آلن راشل بود. راشل اکنون 30 ساله است. او یکی از بزرگ ترین معجزات زنده دنیاست. در سانحه وحشتناک و کابوس واری که 71 کشته به جای گذاشته راشل جان سالم به در برد. نه تنها زنده ماند که به فوتبال هم برگشت و اکنون در 30 سالگی به طور قرضی برای یک تیم برزیلی به نام گویاس بازی می کند. آلن هم مانند آن پنج نجات یافته دیگر هنوز کابوس سقوط هواپیما را هر لحظه با خود حمل می کند و از اینکه هم تیمی ها و دوستانش را از دست داده سخت اندوهگین و ناراحت است. اما فوتبال انگیزه ای در او ایجاد کرده که باعث می شود تا بهتر و راحت تر با این واقعه تلخ کنار بیاید.

در نهایت به سومین نجات یافته فوتبالی آن سانحه می رسیم؛ جکسون فولمن. او دروازه بان تیمی بود که قرار بود در فینال جام باشگاه های آمریکای جنوبی شرکت کند، فینالی که هرگز پای تیم چاپه کوئنسه به آن نرسید. جکسون در آن سانحه هر چند زنده ماند اما یک پایش قطع شد. جکسون نیز اکنون با امید و انگیزه زندگی می کند و امیدوار است بتواند به عضویت تیم ملی فوتبال پارالمپیک برزیل دربیاید تا برای این تیم در پارالمپیک 2020 توکیو به میدان برود.

اعضای این تیم قرار بود برای بازی فینال جام فوتبال لیگ آمریکای لاتین در مقابل تیم باشگاهی شهر مدلین آتلتیکو ناسیونال بازی کند اما اجل هرگز به آنها مهلت نداد.

تیم چاپه کوئنسه بعدا به عنوان قهرمان افتخاری این رقابت ها معرفی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها