شخص فقیری که از طریق کارگری و با تلاش و زحمت زیاد امرار معاش می‌کرد، روزی پس از پایان کار روزانه، در راه بازگشت به منزل دو عدد نان بربری ابتیاع کرد و پس از آن‌که به منزل رسید و دست‌ و صورتش را شست و لباس‌های بیرونش را عوض کرد و لباس و شلوار راحتی پوشید، همسرش را صدا کرد و گفت: عیال، حال که نان تازه گرفته‌ام، یک‌مقدار پنیر بیاور تا بخوریم.
کد خبر: ۱۲۴۰۴۶۵

وی افزود: خوب است بدانی محققان بر این باورند که پنیر دارای مواد مغذی فراوان از جمله پروتئین، ویتامین به‌خصوص ویتامین آ، ویتامین ب۲، ویتامین ب۱۲ و ویتامین کا۲، فسفر، روی، سدیم، کلسیم، فیبر و آهن است. همچنین دارای چربی‌های ترانس‌دار از جمله واکسسین اسید و لینولیک کانجاکتد است و علاوه بر آن‌که به تقویت استخوان‌ها و ساختن ماهیچه‌ها کمک می‌کند، برای سلامت قلب، سلامت دندان‌ها و فشار خون نیز مفید است.
همسر شخص فقیر گفت: دو روز است پنیرمان تمام شده است. شخص فقیر نگاهی به همسر خود کرد و گفت: اتفاقا پنیر چیز خوبی نیست. پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که پنیر به‌ویژه انواع سخت آن کالری و نمک بالایی دارد و می‌تواند موجب افزایش وزن و بالا رفتن فشار خون شود. همچنین بیشتر انواع پنیر دارای چربی‌های اشباع هستند که موجب بروز اضافه وزن می‌شود و نیز به‌واسطه داشتن چربی‌های اشباع و کلسترول می‌تواند سبب بروز بیماری‌های قلبی و دیابت نیز بشود. وی افزود: همچنین پنیر ماده‌ای حساسیت‌زاست و در کسانی که دارای زمینه حساسیت هستند موجب سوءهاضمه، مشکلات پوستی و تنفسی و میگرن می‌شود و خاموش شد.
همسر مرد فقیر گفت: از میان نتایج تحقیقات محققان و نتایج پژوهش‌های پژوهشگران، کدام‌یک را باید سرلوحه اعمال خود قرار دهیم؟ مرد فقیر که عصبانی شده بود از جا برخاست و نخست همسرش را و سپس خودش را کتک زد و گفت: تا اطلاع ثانوی به نتایج پژوهش‌های پژوهشگران اعتماد می‌کنیم و بار دیگر خاموش شد.

امید مهدی‌نژاد

طنزنویس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها