کریستین بیل دلیل ساخته نشدن قسمت چهارم بتمن توسط کریستوفر نولان را فاش کرد

نمی‌خواستیم خاطره بدی بسازیم

در حالی که پیش تولید سری تازه مجموعه ابرقهرمانانه «بتمن» آغاز شده و قرار است رابرت پاتینسن نقش مرد خفاشی گاتهام سیتی را در آن بازی کند، دوباره این پرسش مطرح شده که چرا کریستوفر نولان چهارمین قسمت مجموعه فیلم سری قبلی را نساخت. این در حالی است که منتقدان سینمایی می‌گفتند این اتفاق می‌افتد و بتمن 4 توسط نولان کارگردانی می‌شود. طرفداران بی‌شمار آن هم، بی‌صبرانه منتظر تولید و اکران عمومی آن بودند. اما ظاهرا باید این موضوع را تمام شده فرض کرد و چشم انتظار چهارمین فیلم بتمنی نولان نبود. صحبت‌های اخیر کریستین بیل، آب پاکی را روی دست دوستداران و طرفداران بتمن 4 کریستوفر نولان ریخته است. بیل در سه گانه سیاه و تلخ نولان نقش بتمن را به عهده داشت. هم بازی او و هم هنر کارگردانی نولان در این سه‌گانه با تحسین بالای منتقدان و تماشاگران همراه شد و راه تازه‌ای را در گونه کمیک استریپی ابرقهرمانانه باز کرد.
کد خبر: ۱۲۳۸۷۸۶

به نوشته نشریه هالیوود ریپورتر، ظاهرا نولان دعوت تهیه‌کنندگان این اکشن ماجراجویانه در کمپانی برادران وارنر را رد کرده و حاضر به ساخت چهارمین بتمن خود نشده است. حرف‌های تازه بیل نشان می‌دهد که چه عاملی باعث شد قسمت چهارم فیلم هیچ‌وقت وارد مرحله تولید نشود. این در شرایطی است که ظاهرا یک فیلمنامه و یک قرارداد بسیار خوب روی میز بود و گزینه جذابی را برای ادامه همکاری برادران وارنر و نولان مطرح می‌کرد. بیل فاش می‌کند طرح ساخت قسمت چهارم حتی قبل از موافقت برای ساخت قسمت سوم مطرح شده بود و ادامه می‌دهد: «وقتی تهیه‌کنندگان فیلم سراغ کریس (کریستوفر نولان) آمدند و گفتند قصد تولید سری دوم آن را هم دارد یا نه، پیشنهاد بسیار خوبی را مطرح کردند. این یک پیشنهاد فانتزی و جذاب بود. کریس از فیلمنامه‌ای صحبت کرد که در حال آماده کردن است. اما موضوع این بود که سری جدید هم باید در سه قسمت تهیه می‌شد و کریس فیلمنامه‌ای برای دو قسمت بعدی نداشت.»
به گفته بازیگر، برادران وارنر با اشتیاق تمام سراغ تولید قسمت سوم بتمن رفتند و از نولان رضایت کامل داشتند. بیل ادامه می‌دهد: «در تمام طول فیلمبرداری این سه‌گانه، حرف اصلی کریس این بود که اگر بتوانیم یک سه‌گانه خوب ارائه کنیم، وظیفه‌مان را به نحو احسن انجام داده‌ایم. تا حدودی برای ساخت قسمت چهارم تردید داشت. می‌گفت باید بگذاریم کمی زمان بگذرد و ببینیم آیا شرایط ساخت این فیلم مهیا می‌شود یا نه.»
تمایل یا نبود تمایل
از قرار معلوم کریستین بیل از جمله کسانی بوده که تمایل چندانی برای تولید بتمن 4 نداشته است. او صحبت‌هایش را چنین دنبال می‌کند: «با وجود این، تهیه‌کنندگان فیلم دست بردار نبودند و چند بار با این پیشنهاد سراغ کریس و من آمدند که کلید پروژه بتمن 4 را بزنیم. من موافقت چندانی با این کار نداشتم. احساسم این بود که باید به کریس فرصت استراحت و ریکاوری بدهیم. اگر قرار بر ساخت فیلمی بود، طبیعتا همه ما باید رویای کریس را دنبال می‌کردیم. باور خودم این بود که رویایش ساخت یک سه‌گانه بود و بس. نگران بودم که قسمت چهارم نتواند مثل سه قسمت قبلی باشد و کل زحمات ما در آن سه‌گانه را به باد بدهد.»
مجموعه بتمن اولین بار در دهه 80 میلادی به صورت یک فیلم زنده تولید شد. تیم برتون کارگردان فیلم و مایکل کیتن بازیگر آن بود. برتون سه قسمت سری اول را با بازی این بازیگر کارگردانی کرد. فیلم‌ها در زمان نمایش عمومی خود با استقبال خوب تماشاگران روبه‌رو شدند و در فهرست پرفروش‌های سال قرار گرفتند. در سری دوم فیلم که در دهه 90 میلادی تولید شد، جورج کلونی، نقش مرد خفاشی را بازی کرد. اما این سری چندان مورد توجه تماشاگران قرار نگرفت. نولان با سه‌گانه خود، داستان بتمن و ماجراجویی‌های فانتزی کمیک استریپی ابرقهرمانانه را وارد مرحله تازه‌ای کرد. سه‌گانه او نه تنها رنگ و بوی فانتزی نداشت، بلکه بسیار تلخ و سیاه بود. اما این تغییر لحن هم با استقبال منتقدان روبه‌رو شد و هم تماشاگران و باعث شد دنیای کلی فیلم‌های ابرقهرمانانه تغییر کرده و شبیه دنیایی شود که نولان در مجموعه اکشن کمیک استریپی‌اش خلق کرد.
نیت نامعلوم
هنوز معلوم نیست مت ریوز کارگردان قسمت اول سری جدید مجموعه بتمن، قصد دارد آن را چگونه و در چه حال و هوایی به نمایش بگذارد. کسی اطلاعی از داستان فیلم ندارد، اما مشخص شده که چند نفر از دشمنان قسمت خورده بتمن هم چون زن گربه‌ای و طراح معما در این قسمت فیلم حضور خواهند داشت. زویی کراویتس و پل دانو نقش این دو دشمن بتمن را جلوی دوربین بازی خواهند کرد.
جفری رایت هم جیم گوردون کمیسر سمج پلیس داستان است. پاتینسن برای حضور در نقش شخصیت دو وجهی بتمن/ بروس وین، این روزها تمرینات سختی را آغاز کرده است. هنوز زمانی برای شروع کار فیلمبرداری قسمت اول سری جدید تعیین نشده است. اما این فیلم برای نمایش عمومی در تاریخ 15 ژوئن 2021 آماده می‌شود. پرسشی که از سوی منتقدان مطرح شده این است که آیا تماشاگران سینما بعد از همراهی با ماجراجویی‌های سیاه و باکیفیت سه‌گانه نولان، چه واکنشی در برابر بتمن جدید خواهند داشت؟

کیکاوس زیاری

سینمای جهان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها