رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که دادستان کل این رژیم کیفرخواست علیه نتانیاهو در پرونده فساد مالی را امروز پنجشنبه اعلام می‌کند.
کد خبر: ۱۲۳۸۳۳۹
اعلام اتهام علیه نتانیاهو از سوی دادستان کل رژیم صهیونیستی

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، «آویخای مندلبلیت» احتمالا امروز (پنجشنبه) کیفرخواست علیه نتانیاهو در پرونده فساد مالی را اعلام خواهد کرد.

بر اساس گزارش «جروزالم پست»، مندلبلیت و تیم دادستانی وی در حال کار کردن بر روی آماده‌سازی کیفرخواست نتانیاهو هستند تا امروز (پنجشنبه) آن را ارائه دهند که در این صورت تا پیش از انتخابات احتمالی سوم علیه او اعلام اتهام می‌شود.

در صورتی که این کیفرخواست برای امروز آماده نشود، هفته آینده این کیفرخواست از سوی دادستان کل رژیم صهیونیستی علام خواهد شد.

پرونده‌های فساد نتانیاهو با نام‌های پرونده ۱۰۰۰، پرونده ۲۰۰۰ و پرونده ۴۰۰۰ به ترتیب به جرایمی مانند فریبکاری و خیانت در امانت (دریافت هدایای غیرقانونی از میلیاردر‌های خارجی برای خود و همسرش)، خیانت در امانت (تبانی نتانیاهو با «منی موزس» مالک «یدیعوت آحارونوت» برای کمک به رونق این روزنامه در ازای پوشش خبری مثبت و فشار بر روزنامه رقیب «اسرائیل هیوم») و دریافت رشوه (تقلب در فروش کمپانی مخابراتی و قدیمی بِزِک) مربوط می‎شود.

پرونده ۴۰۰۰ نتانیاهو شامل ارتباط میان نتانیاهو و «شائول اِلوویچ»، مدیر شرکت «بِزِک»، و نیز وبسایت «واللا» است.

روند دادگاه فساد مالی نتانیاهو در حالی پیش می‌رود که طی ماه‌های اخیر رژیم صهیونیستی دچار بن‌بست سیاسی شده و پس از ۲ بار شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه، «بنی گانتز»، رئیس حزب آبی سفید، نیز در تشکیل کابینه ناکام ماند و اکنون احتمال برگزاری انتخابات سوم در سرزمین‌های اشغالی افزایش یافته است.

این در حالی است که مذاکرات برای تشکیل کابینه نیز هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته و تنش لفظی میان مقامات رژیم صهیونیستی نیز به شدت بالا گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها