کارشناس حقوقی فوتبال می گوید قرارداد مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال ایران قرار نیست دردسرساز شود.
کد خبر: ۱۲۳۷۹۸۷
مشکل حادی در رابطه با قرارداد ویلموتس وجود ندارد / حقوق 4 ماه او پرداخت شده است

به گزارش جام جم آنلاین ، دکتر مهدی محمودی کارشناس حقوقی ورزشی و مشاور حرفه ای سازی اتحادیه فوتبال در گفت و گو با جام جم آنلاین عنوان کرد: این تعهدی که در رابطه با ویلموتس وجود دارد در رابطه با کی روش هم بود و به صورت کامل اجرا شد. جهانگیری ارتباط خوبی با اسلامیان عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال دارد و بر اساس این ارتباط از یکی از شرکت های دولتی در رابطه با قرارداد ویلموتس کمک گرفته شد.

این کارشناس حقوق ورزشی در رابطه با این موضوع که اگر مبلغ قرارداد ویلموتس پرداخت نشود چه عواقبی در انتظار فوتبال ایران خواهد بود، گفت: جریمه ای در انتظار فوتبال ایران نخواهد بود چون یک مربی شامل قوانین نقل و انتقالات فیفا نمی‎شود. مثلا ضمانت اجرایی که در رابطه با قرارداد یک بازیکن وجود دارد در حیطه قوانین نقل و انتقالات فیفا برای بازیکنان است و هیچ ارتباطی به قرارداد یک مربی ندارد.

محمودی با تاکید بر اینکه در رابطه با قرارداد مربیان قوانین خاصی وجود ندارد افزود: زمانی که مبلغ قرارداد یک مربی پرداخت نشد به اصل قرارداد او رجوع می‎کنند. مبنا همان قرارداد است. در اینجا نمی توانیم صریحا اظهارنظر کنیم چرا که اصلا آن قرارداد را ندیده ایم.

مشاور حرفه ای سازی اتحادیه فوتبال در ادامه گفت: شاید در قرارداد حق فسخ را داده باشند، شاید هم نداده باشند. شاید نیز بندی در رابطه با جریمه کردن مربی وجود نداشته باشد.

وی بیان داشت: آنچه که می دانیم این است که دوستان ما در فدراسیون تاکید می کنند قرارداد خوبی با ویلموتس بسته شده است که دردسرساز نیست. البته باز هم تاکید می کنم، تا زمانی که قرارداد ویلموتس را نبینیم نمی توانیم اظهارنظر کنیم.

این کارشناس حقوق ورزشی تصریح کرد: اگر قرارداد این مربی پرداخت نشود طبیعی است که در صورت وجود داشتن بند حق فسخ او می تواند قراردادش را ملغی کند. او می تواند علاوه بر فسخ کردن قرارداد شکایت فدراسیون ما را به فیفا هم ببرد و اینجا هم باید تاکید کنم قرارداد یک مربی شامل قوانین نقل و انتقالات نمی شود بنابراین جریمه ای هم در کار نخواهد بود.

محمودی گفت: البته باید به جزئیات قرارداد توجه داشت. شاید شرایطی به وجود بیاید که به دلیل یک شکست فدراسیون فوتبال بخواهد این مربی را اخراج کند. اخراج در این مواقع بدان معناست که کل مبلغ قرارداد باید یکجا به او پرداخت شود.

مشاور حرفه ای سازی اتحادیه فوتبال یادآور شد: اگر جریمه ای بابت قرارداد ویلموتس در انتظار فوتبال ایران باشد این جریمه پس از نامه نگاری های فراوان و دادن مهلت های متعدد جهت پرداخت بدهی اعمال می شود نه اینکه به صورت ناگهانی جریمه ای برای فدراسیون در نظر بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: با تمام این اوصاف باید بگویم که مشکل حادی در رابطه با قرارداد ویلموتس وجود ندارد. شنیده ایم که حقوق چهار ماه این مربی هم پرداخت شده است.

این کارشناس حقوق ورزشی در پایان گفت: قرارداد ویلموتس قرارداد پیش‎بینی نشده ای نیست و قرار هم نیست مشکلی پیش بیاید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها