جسد موسس کلاه سفیدها در نزدیک منزلش واقع در استانبول پیدا شد.
کد خبر: ۱۲۳۶۷۰۶
کشف جسد بنیانگذار «کلاه سفیدها» در استانبول

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، سازمان کلاه سفیدها تایید کرد که جسد جیمز لوموزوریه، موسس انگلیسی این سازمان در استانبول یافت شده است.

وی افسر سابق ام.آی ۶ انگلیس بود و در سال ۲۰۱۴ این سازمان را ایجاد کرد. سازمان «امداد و نجات» کلاه سفیدها مکررا به انجام حملات جعلی در جریان درگیری‌ها در سوریه و با هدف تشویق یک مداخله نظامی مورد حمایت غرب در این کشور متهم شده است.

یک دیپلمات امروز (دوشنبه) گفت، جسد موسس این گروه صبح امروز در منزلش واقع در منطقه بی‌اوغلو یافت شد.

یکی از روزنامه‌های اصلی ترکیه از قول منابع پلیس این کشور نوشت، لو موزوریه ممکن است خودکشی کرده باشد چون برای مدتی قرص‌های ضد افسردگی مصرف می‌کرد.

به گفته منابع این روزنامه، این رویداد حوالی ساعت ۵:۳۰ به وقت محلی امروز رخ داد. همسر موسس کلاه سفیدها اجازه داد تا پلیس وارد صحنه شود.

رویترز به نقل از یک دیپلمات خبر داده که علت مرگ او هنوز مشخص نیست اما بعضی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که لوموزوریه از بالکن آپارتمانش به پایین پرت شده است.

فعالیت کلاه سفیدها به عنوان یک گروه امداد و نجات در سوریه طی سال‌های گذشته با واکنش‌های متفاوتی از سوی کشورهای مختلف روبرو بوده است.

کشورهای غربی و مخالفان حکومت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، عمدتا از این گروه حمایت کرده‌اند اما دولت سوریه و متحدانش مانند روسیه این گروه را به فعالیت‌های جاسوسی و ارتباط با «گروه‌های تروریستی» متهم کرده‌اند.

این گروه کار خود را در سال ۲۰۱۳ آغاز کرد و عمدتا در مناطقی فعال می‌کرد که هدف بمباران و گلوله‌باران نیروهای دولتی سوریه یا روسیه قرار می‌گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها