برای دومین روز متوالی؛

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

از آنجایی‌که سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار آمار ذخایر نفت آمریکا هستند، قیمت نفت در بازارهای جهانی برای دومین روز متوالی کاهش یافت.
کد خبر: ۱۲۳۴۹۱۸
قیمت جهانی نفت کاهش یافت

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، قیمت نفت برای دومین روز متوالی کاهش یافت، زیرا سرمایه‌گذاران در انتظار آمار ذخایر نفت آمریکا هستند تا دید بهتری در مورد روند تقاضا برای نفت پیدا کنند.

در عین حال، نگرانی در مورد رشد اقتصادی بر نشانه‌های آب شدن یخ مذاکرات تجاری واشنگتن و پکن سایه افکنده است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 29 سنت کاهش 61.28 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 37 سنت کاهش 55.44 دلار معامله شد.

قیمت‌ها در هفته گذشته در بحبوحه کاهش ذخایر نفت آمریکا و بروز نشانه‌های کاهش جنگ تجاری میان آمریکا و چین، افزایش یافت، اما نگرانی ها در مورد رشد اقتصادی ضعیف تر، حتی با وجود پیشرفت در مذاکرات تجاری، امید به افزایش تقاضا برای نفت را خنثی کرده است.

بر اساس نظرسنجی رویترز از تحلیلگران، پیش بینی شده بود که ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته حدود 700 هزار بشکه افزایش یابد، اما به طرز غیرمنتظره‌ای در هفته گذشته کاهش یافت که نخستین کاهش در 6 هفته پیش از آن به شمار می‌رفت.

به گفته تاجران با استناد بر آمار شرکت جن اسکیپ، ذخایر نفت آمریکا در کوشینگ، اوکلاهما، مرکز تحویل نفت وست تگزاس اینترمدیت WTI حدود 1.5 میلیون بشکه در هفته منتهی به 25 اکتبر افزایش یافته است.

آمارهای آمریکن پترولیوم اواخر امروز و آمارهای رسمی دولت آمریکا فردا منتشر خواهد شد.

ترامپ دیروز گفت: انتظار دارد تا بخش قابل توجهی از توافق تجاری با چین را در زمان‌بندی زمان شده امضا کند، اما در مورد زمان آن چیزی نگفت.

رهبران دو اقتصاد برگ جهان در حال کار بر روی متن فاز نخست توافق تجاری هستند. ترامپ گفته امید دارد که توافق تجاری را در نشستی در شیلی در ماه آینده با رئیس جمهور چین امضا کند.

جنگ تجاری به رشد اقتصادی جهان صدمه زده و قیمت نفت را ماه ها در بازه محدودی نگه داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها