پاستا یکی از غذاهای اصلی ایتالیا و یکی از غذاهای محبوب دنیاست. پاستا از آرد مخصوص، آب و تخم مرغ تشکیل شده و به اشکال مختلف فتوچینی، ورمیشل، بلند، لازانیا، پیچی، صدفی، رنگی و... تولید می‌شود. همان‌طور که می‌دانید این غذای خوشمزه چند سالی است در ایران رواج پیدا کرده و در رستوران‌های مختلف با سس‌های متنوعی تهیه می‌شود و طرفداران زیادی هم دارد البته همان‌طور که می‌دانید کالری زیادی داشته و باید در خوردن آن کمی احتیاط کرد. اگر شما هم ازطرفداران پاستا هستید می‌توانید آن را به سلیقه خودتان در خانه تهیه کنید فقط لازم است به چند نکته توجه کنید تا بهترین طعم و نتیجه را بگیرید:
کد خبر: ۱۲۳۳۹۱۹

برای پخت پاستا از ظرف بزرگ (حدود دو برابر حجم پاستا) و از جنس استیل و مسی استفاده کنید زیرا بیشترین انتقال حرارت را دارند.
در ظرف مورد نظر آب زیاد بریزید تا پاستاها در آن غوطه‌ور شده و خوب بپزد.
در آب، نمک زیاد بریزید زیرا این‌کار باعث می‌شود پاستا قوام داشته، فرم و ظاهرش حفظ شده و در نهایت خوشمزه‌تر شود.
هنگام پخت، پاستا را کم‌کم هم بزنید تا به هم نچسبد البته توجه داشته باشید خرد نشده و فرمش از بین نرود.
حتما یک فنجان از آب پاستا را نگه دارید زیرا مکمل خوبی برای تهیه انواع سس پاستا بوده و آن را خوشمزه‌تر می‌کند.
برای خوشمزه‌تر شدن پاستا آن را با مخلفات خوب مخلوط کرده بعد سرو کنید زیرا با این‌کار مزه مواد با هم قاطی شده و بهتر می‌شود.

پاستا با سس آلفردو

مواد لازم:
پاستا شکلی: یک بسته 500 گرمی / قارچ: 200 گرم / نمک، فلفل، پودر سیر، آویشن و پودر خردل: به میزان دلخواه
مواد لازم سس:
خامه: 3 قاشق غذاخوری / کره: 20 گرم / جعفری خرد شده: 2 قاشق غذاخوری / سیر: 2حبه / پنیر پارمزان: 2 قاشق غذاخوری / آب پاستا: نصف فنجان
کره را در ظرف مناسبی ریخته و وقتی آب شد خامه را اضافه کرده و هم می‌زنیم تا یکدست شود فقط باید حواسمان باشد نجوشد. سپس آب پاستا، پنیر و سیر خرد شده را به آن اضافه کرده و دوباره هم می‌زنیم و بعد جعفری خرد شده را به سس اضافه کرده و بعد از کمی زدن از روی حرارت برمی‌داریم و کنار می‌گذاریم. کمی روغن در ظرف مناسبی ریخته و روی حرارت می‌گذاریم. قارچ‌ها را خرد کرده، شسته و بعد از این که کمی آب آن رفت به روغن اضافه کرده و با حرارت زیاد تفت می‌دهیم تا رنگش عوض شود. سپس به آن کمی نمک، فلفل، پودر سیر، آویشن و پودر خردل اضافه کرده و تفت می‌دهیم. بعد سس آلفردو را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط می‌کنیم.در این فاصله پاستا را در قابلمه‌ای حاوی آب جوش و نمک ریخته و می‌جوشانیم و بعد از پخت کامل، آن را آبکش کرده و وقتی آب اضافه‌اش رفت آن را به سس و مخلفات اضافه کرده و دوباره خوب هم می‌زنیم و در نهایت این پاستای خوش طعم را در ظرف مناسبی ریخته و سرو می‌کنیم.

پاستا با تن ماهی

مواد لازم:
پاستا: 100 گرم / تن ماهی: یک قوطی / ساقه کرفس خرد شده: 2 قاشق غذاخوری / پیاز کوچک خرد شده: یک عدد / نخود فرنگی: 2 قاشق غذاخوری / شیر: نصف فنجان / پنیر پارمزان: 3قاشق غذاخوری / جعفری تازه خرد شده: یک قاشق غذاخوری / آب پاستا: نصف لیوان / روغن، پودر سیر، فلفل و نمک: به میزان لازم
پاستا را در قابلمه حاوی آب جوش و نمک ریخته و آرام هم می‌زنیم و می‌جوشانیم و وقتی خوب پخت آن را آبکش کرده و کنار می‌گذاریم.در یک تابه مناسب کمی روغن ریخته و پیاز و کرفس خردشده را به آن اضافه کرده و تفت می‌دهیم تا وقتی که مواد نرم شود.سپس نخودفرنگی را که از قبل پخته‌ایم به پیاز و کرفس اضافه کرده و کمی تفت می‌دهیم.شیر، آب پاستا، نمک و فلفل را هم اضافه کرده و به هم زدن ادامه می‌دهیم. آب و روغن تن ماهی را گرفته و همراه پنیر پارمزان و پاستای آبکش شده به مواد اضافه کرده و خوب مخلوط می‌کنیم فقط باید حواسمان باشد شکل ظاهری مواد به هم نریزد و در نهایت پاستا را درظرف مناسبی ریخته و سرو می‌کنیم.

پاستا با سس پستو

مواد لازم:
فیله مرغ: 250 گرم / پاستا: 250گرم / شیر: نصف فنجان / روغن، نمک، فلفل، آویشن و پودر سیر: به میزان دلخواه
مواد لازم سس:
سیر: 2حبه / ریحان تازه خرد شده: یک لیوان / گردوی خرد شده: 2 قاشق غذاخوری / پنیر پارمزان: 2 قاشق غذاخوری / روغن زیتون: 2‌قاشق غذاخوری / نمک و فلفل: به میزان دلخواه / آب پاستا: نصف فنجان
ریحان، سیر و گردو را در غذاساز می‌ریزیم و وقتی خوب خرد شدند روغن زیتون، پنیر پارمزان، آب پاستا، نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و خوب با هم مخلوط می‌کنیم تا تقریبا یکدست شود سپس سس آماده شده را در ظرف مناسبی ریخته و کنار می‌گذاریم.
فیله‌های مرغ را شسته، خرد کرده و در تابه مناسبی ریخته و با کمی روغن تفت می‌دهیم تا رنگش عوض شود.
چاشنی‌های مورد نظر مانند نمک، فلفل، آویشن و پودر سیر را به آن اضافه کرده و بعد از کمی تفت دادن یک لیوان به آن اضافه کرده و روی حرارت کم می‌گذاریم تا بپزد. پاستا را در قابلمه حاوی آب جوش و نمک ریخته و می‌جوشانیم و وقتی از پخت کامل آن مطمئن شدیم آن را آبکش می‌کنیم. سپس پاستا و سس را به مرغ پخته شده اضافه کرده و با هم مخلوط می‌کنیم و در نهایت پاستا را در ظرف مناسبی ریخته و سرو می‌کنیم.

مژده مظهری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها