یکی از دغدغه‌های والدینی که فرزند شیرخواره یا کم‌سن دارند، اندازه‌گیری دمای بدن آنها به‌ویژه در دوره‌هایی است که تب دارند. کامپر (Comper)، گجت جدیدی است که به کمک والدین و هر کاربر دیگری که دنبال اندازه‌گیری دمای بدن است، می‌آید. کامپر در نگاه اول شبیه یک شیشه ادکلن است، اما حسگرهایی بسیار دقیق دارد که می‌توانند دمای بدن را با کمترین ضریب خطا اندازه‌گیری کنند. این دما سپس وارد الگوریتمی مشخص می‌شود تا دمای داخلی بدن محاسبه شود. برای اندازه‌گیری دمای بدن کودکان کم‌سن کافی است بخش مشخص‌ شده آن را روی پیشانی کودک قرار دهیم. همچنین با قرار دادن بخش برآمده این گجت داخل گوش نیز می‌توان دمای بدن را سنجید. به‌این‌ترتیب دما طی کمتر از یک ثانیه روی نمایشگر کامپر ظاهر می‌شود. همچنین امکان مشاهده اطلاعات و به اشتراک‌گذاری داده‌ها از طریق نرم‌افزار همراه نیز فراهم است.
کد خبر: ۱۲۳۲۸۲۲

باغبانی آسان می‌شود
گرینسنس (Greensens)، گجتی کاربردی برای پایش وضعیت گیاهان و هشدار در صورت بروز وضعیت نامناسب آنهاست. این وسیله می‌تواند وضعیت هوای محیط اطراف گیاه، نور، رطوبت و سلامت کلی گیاه را ارزیابی کند. در صورت بروز هر نوع مشکل نظیر کاهش رطوبت خاک یا نور ناکافی نیز هشداری از طریق نرم‌افزار ویژه این گجت به کاربر داده می‌شود. استفاده از گرینسنس ساده است؛ آن را درون گلدان مورد نظر قرار می‌دهید و نام گیاه را از فهرست موجود انتخاب می‌کنید تا وضعیت محیطی بر اساس نیازهای گیاه ارزیابی شود. نگران تمام شدن باتری این گجت هم نباشید، زیرا به صفحه خورشیدی مجهز است و به باتری معمولی نیاز ندارد. مشاهده وضعیت سلامت همه گیاهان در یک صفحه در نرم‌افزار این گجت هم از جذابیت‌های آن به شمار می‌رود. گرینسنس در بسته‌های سه تایی با قیمت ۵۰ دلار به فروش می‌رسد.

خلاصی از شبکه‌های اجتماعی
مودیتا (Mudita) برای کسانی طراحی شده که از سر زدن مداوم به شبکه‌های اجتماعی و چک کردن پیوسته پیام‌هایشان خسته شده‌اند. این‌گوشی نه تنها ظاهری ساده دارد، بلکه عملکردش هم برای افزایش بهره‌وری کاربر طراحی شده است. سیستم‌عاملی ویژه به نام مودیتا اواس و چند‌نرم‌افزار ساده مثل ماشین‌حساب، یادداشت و پیام روی آن نصب است. مودیتا همچنین امکان اتصال به اینترنت را ندارد، ولی می‌توان با اتصال کابل به‌عنوان مودم برای لپ‌تاپ از آن استفاده کرد. اسپیکرهای این گوشی بسیار قدرتمند است و صدای باکیفیتی تولید می‌کند. مودیتا از بلوتوث ۴/۲ بهره می‌برد و دو سیم‌کارت در اندازه نانو نیز می‌توان در آن قرار داد. صفحه نمایشگر آن نیز از فناوری جوهر الکترونیک بهره برده که تابش مضر صفحات ال‌سی‌دی را ندارد و مصرف انرژی کمتری هم دارد. مودیتا ۳۶۹ دلار قیمت دارد.

عینک فیلمبردار
اوربی مارین (ORBI Marine) یک عینک آفتابی است که از قابلیت فیلمبرداری نیز برخوردار است. لنزهای قرار گرفته در دو طرف این عینک به کاربر این امکان را می‌دهد تا از محیط فیلمبرداری کند، بدون این‌که از دست خود برای این کار بهره بگیرد. این قابلیت در انواع ورزش‌های پرهیجان یا گردش در طبیعت بسیار کاربردی است. اوربی مارین از قابلیت فیلمبرداری با زاویه دید ۳۶۰ درجه برخوردار است و فناوری لرزه‌گیر به کار رفته در آن نیز تصویری بدون لرزش را ضبط می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های اوربی مارین، ویرایش خودکار فیلم با استفاده از هوش مصنوعی است که کیفیت بسیار بالایی به خروجی آن می‌دهد. کار با نرم‌افزار ویژه دسکتاپ نیز نرم‌افزار گوشی این عینک کم‌وزن ساده است. باتری لیتیوم-پلیمری آن نیز با هر بار شارژ، انرژی دستگاه را تا ۹۰ دقیقه تامین می‌کند. این محصول بهار سال آینده وارد بازار می‌شود.

کوچک‌ترین ربات زیردریایی
دُری (Dori) کوچک‌ترین و ارزان‌ترین ربات برای تصویربرداری از زیر آب است. این ربات را می‌توان با استفاده از نرم‌افزاری ویژه در زیر آب هدایت کرد. دُری به شکلی طراحی شده که می‌تواند بدون مشکل تا عمق ده متری آب هم پایین برود. تصاویر ارسالی از این گجت، کیفیت فول‌اچ‌دی دارند و زاویه‌ای ۱۰۰ درجه‌ای را پوشش می‌دهند. این تصاویر را حتی می‌توان به‌صورت پخش زنده در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت. لامپ‌های قدرتمند این گجت هم نور لازم را فراهم می‌کند. همچنین امکان ذخیره تصاویر گرفته شده در حافظه هشت گیگابایتی این دستگاه نیز وجود دارد. دُری حدود ۱۶۰ وزن دارد و با هر بار شارژ نیز تا یک ساعت می‌تواند کار کند. شرکت چینی سازنده این محصول، یک‌کیف ضدآب را نیز همراه آن به مشتریان عرضه می‌کند. این‌گجت تا چند هفته دیگر با قیمت ۳۸۰ دلار به بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

پهپاد خودت رو بساز!
«ایر:بیت» (Air:bit) یک پهپاد سرهم‌کردنی و قابل‌برنامه‌نویسی است. این پهپاد از «مایکرو:بایت» که در واقع یک رایانه بسیار کوچک مشابه رسپری‌پای است، استفاده می‌کند. «ایر:بیت» به‌صورت یک بسته به دست مشتری می‌رسد و کاربر می‌تواند قطعات مختلف آن نظیر موتور، دوربین و حسگر را به شکل دلخواه روی آن سوار کند، اما جذاب‌ترین بخش کار، امکان برنامه‌نویسی برای این پهپاد است. برای این کار به‌راحتی می‌توان از پلتفرم ویژه‌ای که برای کدنویسی در «ایر:بیت» طراحی شده استفاده کرد. برای استفاده از این پلتفرم نیازی به دانش کدنویسی قبلی نیست. همچنین با استفاده از ادیتور آنلاین ساخت نرم‌افزار نیز می‌توان یک برنامه ویژه کنترل این پهپاد نوشت. در نهایت این‌که با استفاده از یک بُرد «مایکرو:بیت» دیگر یا برنامه‌ای که برای گوشی می‌نویسیم، این پهپاد را کنترل می‌کنیم. امکان دانلود طرح‌های مختلف بدنه و پرینت سه‌بعدی هم وجود دارد.

اسپیکر ماژولار
سیمو (SIMO) یک اسپیکر چهار تکه‌ است که می‌توان هر کدام از آنها را به تنهایی یا به‌صورت متصل به هم استفاده کرد. هر کدام از این قطعات دارای یک‌بخش مغناطیسی است که سبب می‌شود به‌راحتی به قطعه دیگر وصل شود. به این ترتیب می‌توان از این اسپیکرها در موقعیت‌های مختلف به خوبی استفاده کرد. برای نمونه، شاید بخواهید هنگام تماشای یک فیلم، از صدای محیطی آن لذت ببرید. برای این کار کافی است هر کدام از چهار‌قطعه این اسپیکر را که هر کدام ۲۵۰، گرم وزن دارند در یک نقطه از اتاق قرار دهید.
اتصال اسپیکر به گوشی از طریق بلوتوث انجام می‌شود. سیمو همچنین به میکروفن هم مجهز است و از آن می‌توان برای ضبط صدا و دستور به دستیار صوتی هم استفاده کرد. باتری این اسپیکر با هر بار شارژ، انرژی مورد نیاز آن را تا هشت ساعت تامین می‌کند.

صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها