نشست سریال «ترور خاموش» در سالن روابط عمومی سازمان برگزار شد

استقبال از یک ترور!

طبق یکی از رسومی که مدتی است در تلویزیون برای سریال‌ها جریان دارد، روز گذشته عوامل سریال «ترور خاموش» که این شب‌ها از شبکه یک به روی آنتن می‌رود، در ساختمان روابط عمومی حاضر شدند و با مخاطبانشان به گفت‌وگو نشستند. در ادامه هم نشست خبری آن با حضور غلامرضا الماسی، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک، احمد معظمی کارگردان، ابوالفضل صفری تهیه‌کننده و بازیگرانی چون پرویز فلاحی‌پور، سپیده خداوردی، شایسته ایرانی، امیرمحمد زند، رضا مولایی، هادی نوری، حمیدرضا عطایی و حمید شریف‌زاده برگزار شد. معظمی بعد از صحبت با مخاطبان با اشاره به بازخوردهایی که در این حد انتظار آن را نداشتند، گفت: می‌توانم بگویم که در بین همه تماس‌هایی که من شاهد آن بودم، حتی یک بازخورد منفی هم نداشتیم و واقعیت این است که بیشتر از تصور ما از «ترور خاموش» استقبال شد. همچنین محمدحسین رنجبران، مدیرکل روابط عمومی سازمان هم در ادامه از پاسخ به بیش از 230 پیام از بین364 پیام ضبطی که از سوی بینندگان داشتند، گفت. بعد از این صحبت‌ها هم نوبت به نشست سریال رسید.
کد خبر: ۱۲۳۲۵۳۵

در ابتدای این نشست، صفری از دلیل غیبت حسین تراب‌نژاد، نویسنده سریال و سعید راد به دلیل مشغولیت کاری گفت.
این تهیه‌کننده بعد هم به سراغ شکل‌گیری سریال رفت و افزود: این تصمیم گرفته شد که فیلمی در این کلاس درباره مواد مخدر ساخته شود، جسارتی بود که از سوی تلویزیون شکل گرفت. ما در ابتدا بررسی کردیم که چرا سریال‌های ما در حوزه مواد مخدر خوب درنمی‌آید. با تحقیقات زیادی تصمیم گرفتیم که این موضوع را به صورت واقعی‌تر بیان کنیم تا مردم با آن ارتباط برقرار کنند.
صفری با اشاره به این‌که ترور خاموش سال ۹۵ شروع شد و سختی‌های بسیاری در راه ساخت آن متحمل شدند، درباره اثرگذاری تلویزیون در بحث مواد مخدر بیان کرد: اساسا نه ما و نه هیچ‌کس در مقابل مواد مخدر نمی‌تواند بایستد و این خانواده است که باید بستری فراهم کند تا این آسیب‌ها کاهش یابد.
او اضافه کرد: می‌دانم ممکن است کام مخاطب تلخ شود اما این کارها قرار است یک‌بار در سال ساخته شود و قرار نیست که هر روز روی آنتن برود. «ترور خاموش» تمام زور خود را زد اما واقعا کار سختی بود و همکاری با سازمان‌های کشوری هم سخت بود و بسیار اذیت شدیم؛ چراکه قصه تلخی بود اما با همه این تفاسیر ما سعی کردیم که امید در کار نمایان باشد. علاوه‌بر این اقتدار را سعی کردیم نشان دهیم.
صفری همچنین درباره حذف بخش‌هایی از این سریال هم گفت: سانسورهایی که انجام شد شاید در کلیت یک قسمت تلخ بود و می‌شد با تعدیل آن را پخش کرد، اما متاسفانه این اتفاق رخ داد.
نگویید سانسور
الماسی، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک هم درباره این سانسورها بیان کرد: ما به آقای معظمی و صفری هم تذکر دادیم که از واژه سانسور استفاده نکنند چون هر واژه یک بار معنایی با خود دارد. هر کاری براساس شرایط موجود و زمان پخش نیاز به اصلاحاتی دارد که انجام می‌شود. حذفیات از سریال، اتفاق مرسومی‌بوده و در تمام دنیا نیز به همین صورت است.
این اتفاق بدیهی است. امیدوارم ما بتوانیم بحث رده سنی را عملیاتی کنیم تا این موضوع بهتر مدیریت شود. این‌که در خارج از کشور این اتفاق رسانه‌ای نمی‌شود، به این دلیل بوده که این موضوع جا افتاده و کارگردان حق ندارد اعتراضی به این موضوع کند.
تمام تلاشمان را کردیم
معظمی، کارگردان ترور خاموش هم در این باره اضافه کرد: تعاملات ما با تلویزیون به‌خوبی انجام می‌شود و باید بدانیم که ما در تلویزیون کار می‌کنیم و باید چهارچوب این رسانه را درنظر بگیریم. کارگردان ترور خاموش در ادامه از دشواری‌های ساخت این مجموعه گفت و افزود: مجموعه ترور خاموش دارای فیلمنامه سختی بود چراکه لوکیشن زیاد داشت و کمتر کارگردانی سراغ ساخت چنین آثاری می‌رود. ترور خاموش از جمله کارهایی است که من در گذشته خود این مدل سبک را تجربه کرده بودم و تمام تلاش خودم را کردم تا به دور از کلیشه‌ها مجموعه‌ای درباره مواد مخدر را به تولید برسانیم. این کارگردان در ادامه گفت: همیشه گفته‌ام که ستاد مبارزه با مواد مخدر باید در خانه و خانواده‌ها شکل بگیرد. ما تمام تلاش خود را کردیم که کار خوبی را به تولید برسانیم و متفاوت از آثار قبلی که در این حوزه ساخته شده را روی آنتن تلویزیون ببریم که مردم با آن ارتباط برقرار کنند. همچنین باید از همه دست‌اندرکاران تشکر کنم. چون کار ما هیچ حاشیه‌ای نداشت.

فاطمه شهدوست

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها