با احتساب آزادی «محمد شریف پناهنده»، همچنان ۱۷ نفر در اسارت دزدان و گروه تروریستی الشباب در سومالی هستند.
کد خبر: ۱۲۳۰۸۷۳
تور دزدان دریایی همچنان «وبال» ۱۷ صیاد ایرانی

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، محمد شریف پناهنده از قربانیان دزدی دریایی سومالیایی‌ها چندروز پیش با مذاکره انجمن مردم نهاد مشارکت و پشتیبانی حمایت از رهایی گروگان‌ها (اچ اس پی) با دزدان دریایی و به‌دلیل شرایط وخیم جسمانی و وساطتت سازمان ملل آزاد شد و به ایران بازگشت.

با احتساب آزادی آقای پناهنده که از ۲۰ فروردین ماه ۹۴ اسیر شده بود، هم‌چنان ۱۷ صیاد در بند دزدان و گروه تروریستی الشباب در سومالی هستند.

عبدالله نوحانی، ابراهیم بلوچ‌نیا و جمال‌الدین دهواری در اسارت دزدان دریایی و بشیر احمد بنگال‌زهی، زبیر نیازی، طاهر بنگال‌زهی، نصیر بنگال‌زهی، کاظم کلکی، سهیل بلوچی، احمد عنبری، زهر محمد روزافزا، افشین داوودی، مسلم و عارف دهانی و خالد، حمید و جاوید هم در اسارت گروه تروریستی الشباب.

این صیادان همگی در دوبت و به‌صورت جداگانه در فروردین ماه و اردیبهشت ماه ۹۴ (۴ سال پیش) گروگان گرفته شده‌اند.

سرنوشت آزادی ۱۴ صیاد در بند گروه تروریستی الشباب از سه‌ صیاد دربند دزدان دریایی پیچیده‌تر و مبهم‌ترست چراکه به گفته صیادان محلی دزدان برطبق روال همیشگی مرتب تماس می‌گیرند و درخواست پول و باج از خانواده‌ها و مالک لنج می‌کنند، اما تروریست‌های الشباب از زمان دستگیری صیادان در فروردین ۹۴ تاکنون غیر یک بیانیه مطبوعاتی و برعهده گرفتن مسولیت اسارت، نه تاکنون تماس گرفتند و نه خواسته‌ای مطرح کردند.

گروه تروریستی الشباب شاخه القاعده در آفریقاست و عمدتا در حوزه شاخ آفریقا و به‌دلیل عدم حکومت واحد و مرکزی در سومالی فعال است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها