در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
به گزارش جام جم آنلاین، کورش یزدان در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه با راهاندازی سامانه جامع روابط کار تقریبا تمامی خدمات حوزه روابط کار به صورت الکترونیکی و غیر حضوری ارائه خواهد شد، گفت: در این راستا تاکنون ۴۷ زیرسامانه پیش بینی شده که در مرحله راه اندازی و اجرا قرار دارند.
وی اظهار داشت: تمام دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور مکلف شدند در صورت مراجعه کارگران و کارفرمایان نسبت به احراز هویت آنان و تخصیص نام کاربری و رمز عبور برای آنها به منظور استفاده از خدمات سامانه جامع روابط کار و برخورداری از کارپوشه الکترونیکی اقدام کنند.
مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: نیروی کار و کارگران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی با اوراق هویتی خود (کارت ملی)، کارفرمایان حقیقی با کارت ملی و جواز فعالیت صنفی و کارفرمایان حقوقی با کارت ملی (مدیرعامل) و تصویر آخرین روزنامه رسمی که نام مدیرعامل و نشانی دفتر مرکزی درآن قید شده باشد، باید فقط یکبار برای احراز هویت و عضویت در سامانه جامع روابط کار و برخورداری از کارپوشه الکترونیکی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.
یزدان، درباره سامانه جامع روابط کار و خدمات این سامانه به کارگران و کافرمایان گفت: در این سامانه ۴۷ زیرسامانه پیش بینی شده که در حال حاضر دو زیرسامانه «ثبت دادخواست مرحله بدوی» و «مرحله بدوی دادرسی کار» برای چهار استان تهران، اردبیل، یزد و اصفهان راهاندازی شده و کارکنان و کارفرمایان این چهار استان میتوانند پس از تشکیل پرونده الکترونیکی دادخواست و شکایات خود را به صورت الکترونیکی از طریق سامانه جامع روابط کار و بدون مراجعه حضوری به ادارات کار، ثبت و ارسال نمایند.
وی، با اشاره به اینکه طی چند هفته آینده ارائه خدمات غیرحضوری ثبت دادخواست و شکایات نیروی کار و کارفرمایان در ۱۲ استان البرز، خراسان رضوی، کرمانشاه، بوشهر، خوزستان، زنجان، هرمزگان، خراسان جنوبی، قم، گلستان، فارس و قزوین نیز آغاز خواهد شد، ادامه داد: تا پایان امسال با راهاندازی زیرسامانههای جدید، خدمات دیگری از جمله ثبت و تایید و پیگیری قرارداد طرحهای طبقه بندی مشاغل، بازنگری طرحهای طبقه بندی مشاغل، ثبت و پیگیری قراردادهای پاداش افزایش تولید، ثبت و پیگیری قراردادهای بهره وری، بررسی و تایید آیین نامههای انضباطی کارگاهها و بررسی پیمانهای جمعی کار به صورت الکترونیکی به جامعه کارگری و کارفرمایی ارائه میشود.
این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تسهیل در امور مربوط به ثبت شکایات، شفافیت در حوزه روابط کار و کاهش مراجعه حضوری به ادارات کار را هدف راهاندازی سامانه جامع روابط کار عنوان کرد و گفت: کارگران و کارفرمایانی که به عضویت سامانه جامع روابط کار درآمده باشند، میتوانند از طریق کارتابل الکترونیکی خود شکایات و نیز هر نوع درخواست خود را ثبت و خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.
مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از زیرسامانههای سامانه جامع روابط کار، «ثبت قراردادهای نیروی کار» است، گفت: یکی از ویژگیهای این سامانه جلوگیری از انعقاد قرارداد سفید کارفرمایان با نیروی کار خواهد بود.
بیشتر بخوانید: مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با موبایل
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
اکبرپور: آزادی استقلال را به جمع ۸ تیم نهایی نخبگان میبرد
در گفتوگوی اختصاصی «جام جم» با رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضاییه عنوان شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی بیپرده با محمد سیانکی گزارشگر و مربی فوتبال پایه