منابع روس از آغاز مذاکرات آنکارا و مسکو برای فروش جنگنده‌های سوخو 35 به ترکیه خبر داده‌اند.
کد خبر: ۱۲۲۶۸۹۹
آغاز مذاکرات فروش سوخو 35 به ترکیه

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «دیمیتری شوگائف» رئیس شرکت خدمات همکاری‌های فنی و نظامی روسیه (FSMTC) روز چهارشنبه اعلام کرد که مسکو و آنکارا مذاکرات برای خرید جنگنده‌های سوخو 35 را آغاز کرده‌اند اما مذاکره درباره امکان فروش جنگنده‌های سوخو 57 به بعد موکول شده است.

به دنبال خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 توسط ترکیه و تهدید آمریکا علیه این کشور در زمینه لغو فروش جنگنده‌های اف-35 به آنکارا، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، امکان خرید جنگنده‌های روسی به جای جنگنده آمریکایی را دستور کار قرار داد.

اردوغان در خلال بازدید هفته گذشته خود از نمایشگاه نظامی مسکو که به همراه ولادیمیر پوتین صورت گرفت برای خرید جنگنده‌های روسی به جای جنگنده اف 35 ابراز تمایل کرده بود.

رئیس جمهوری ترکیه بعد از سفر به روسیه درباره امکان خرید این جنگنده‌ها گفت: چرا نخریم؟ ما بدون برنامه به نمایشگاه نظامی روسیه نرفته بودیم. هرگاه تصمیم آمریکا درباره حذف ترکیه از طرح برنامه جنگنده‌های اف 35 نهایی شد اقدامات لازم را برای خرید جنگنده روسی انجام میدهیم.

وزارت دفاع ترکیه سه شنبه هفته گذشته از دریافت یک محموله دیگر از سامانه موشکی اس-400 خبر داد. ترکیه پیش از این نیز 4 محموله اس 400 از روسیه تحویل گرفته بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها