دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء، واشنگتن را عامل تمامی مشکلات بغداد عنوان کرد.
کد خبر: ۱۲۲۶۸۹۸
آمریکایی‌ها سیستم پدافند هوایی عراق را از کار انداخته‌اند

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «اکرم الکعبی» دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء به بررسی نقش منفی ایالات متحده آمریکا در عراق پرداخت.

مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجَباء در ایران به نقل از الکعبی گزارش داد که آمریکا عامل اصلی همه مشکلات عراق است.

وی افزود: «حضور آمریکایی‌ها با منافع عراق تعارض دارد و ما هرکس را که خواستار ماندن آن‌ها در کشور است، به مزدوری متهم می‌کنیم».

دبیرکل نُجَباء با انتقاد از مداخله واشنگتن در همه مسائل عراق، خاطرنشان کرد: «آمریکا مثل گذشته قدرتمند نیست و با همراهی اسرائیل، امارات، عربستان ـ و به‌ویژه رسانه‌های سعودی ـ در صدد تضعیف عراق است».

الکعبی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و سه کشور مذکور فقط زبان زور را می‌فهمند، سازمان حشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق را در امتداد جریان مقاومت دانست.

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها سیستم پدافند هوایی عراق را از کار انداخته و تضعیف کردند، در ادامه عنوان کرد: «حزب بارزانی که سابقه همکاری با صدام در سرکوب کردها را در کارنامه دارد، مانع تجهیز عراق به سامانه پدافند هوایی شده است».

الکعبی با اشاره به اینکه «اسرائیل از راهبرد عقیدتی ما هراس دارد»، اظهار داشت: «آن‌ها آخرین بار با همه امکاناتشان نتوانستند ۴ ساعت با غزه بجنگند؛ زیرا اراده مقاومت در آنجا نهادینه شده است».

دبیر کل نجباء با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی کشورهای عربی را تحقیر می‌کند، اما تصریح کرد که این رژیم، «قوی نیست و از خانه عنکبوت سست‌تر است».

الکعبی ضمن مقایسه مثلث قدرت (ملت، ارتش و مقاومت) در لبنان و عراق، از همبستگی لبنانی‌ها تمجید و از فتنه‌گران داخلی به ‌دلیل سیاسی‌کاری و تلاش جهت انحلال گروه‌های مقاومت انتقاد کرد.

وی در بخش پایانی این گفتگو، معضلات مدیریتی عراق را مورد توجه قرار داد و اعلام کرد که مقاومت برای کمک به حل مشکلات موجود آماده است.

دبیرکل نُجَباء با انتقاد از تداوم فساد در برخی نهادها، در پایان تصریح کرد: «دیگر سکوت و تعارف جایز نیست. باید برای خدمت و تحقق اراده ملت به شکل اساسی متمرکز شویم و پاکدستی را نهادینه کنیم».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها