قیمت نفت خام در معاملات امروز جمعه 12 سنت کاهش یافت و هر بشکه نفت 60.96 دلار فروخته شد.
کد خبر: ۱۲۲۵۷۴۶
قیمت نفت کاهش یافت

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، قیمت نفت، اندکی از رشد اخیر خود را در معاملات امروز از دست داد، اما هنوز در مسیر ثبت بیشترین افزایش هفتگی از اوایل ماه جولای قرار دارد. این افزایش ها ناشی از کاهش ذخایر نفت آمریکا، وقوع گردباد در فلوریدا و کاهش تنش های تجاری آمریکا و چین بود.

هر بشکه نفت برنت 12 سنت کاهش 60.96 دلار فروخته شد، اما در آستانه ثبت افزایش بیش از 2 درصدی طی هفته قرار دارد.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 54 سنت کاهش 56.17 دلار معامله شد. این نوع نفت نیز در آستانه ثبت افزایش نزدیک به 4 درصدی در این هفته قرار دارد.

نگرانی ها در مورد کاهش رشد اقتصادی و تاثیر آن بر تقاضا برای نفت به علت جنگ تجاری میان دو مصرف کننده بزرگ نفت در جهان، حتی با وجود کاهش ذخایر که نشان از متوازن شدن بازار دارد، مانع از افزایش بیشتر قیمت نفت در این هفته شده است.

چین و آمریکا در روز پنج شنبه، نشانه هایی از ازسرگیری مذاکرات از خود نشان دادند.

نزدیک شدن گردباد دوریان به فلوریدا نیز سبب بروز نگرانی در مورد تعطیلی تولید نفت تولیدکنندگان آمریکا شد.

مرکز ملی گردباد آمریکا اعلام کرد، «دوریان» در آخر هفته در حال نزدیک شدن به خشکی در سواحل دریای آتلانتیک در فلوریداست و احتمالا هفته آینده به شرق خلیج مکزیک وارد می شود. پیش بینی شده است که این گردباد در روز یکشنبه قوی و از درجه 4 و نوع خطرناک باشد.

ماه گذشته، تندباد «بری» شرکت های فراساحلی را بر ان داشت تا 74 درصد تولید خود را متوقف کنند و این اقدام قیمت نفت آمریکا را بالا برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها