رئیس پلیس فتا تهران بزرگ روند انجام شکایت و مراجعه به پلیس فتا در مواجهه با کلاهبرداری‌ و برداشت‌های غیرقانونی را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۲۲۳۳۴۶
هنگام مواجهه با کلاهبرداری مجازی چه کنیم؟

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ تورج کاظمی در گفتگو با فارس درخصوص چگونگی مراجعه مردم به پلیس فتا در مواجهه با کلاهبرداری‌ و برداشت‌های غیرقانونی اظهار داشت: جرم، عملی است که در قانون برایش مجازات تعیین شده و شکایت در آن موردقابل تعقیب است؛ اما باید دانست که برای رسیدگی به شکایت، مجوز قضایی نیاز است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به پرونده‌های پلیس فتا -که بیشتر درخصوص برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز از حساب اشخاص است- پرداخت و گفت: درخصوص این پرونده‌ها مسدودسازی حساب و استعلامات بانکی نیاز است که احتیاج به مجوز قضایی دارد؛ یعنی ابتدا باید به مرجع قضایی مراجعه کرد.

سرهنگ کاظمی در پاسخ به دیگر پرسش فارس درخصوص چگونگی ثبت شکایت در پرونده کلاهبرداری و برداشت‌ های غیرمجاز اعلام کرد: افراد مالباخته ابتدا باید به مرجع قضایی، دادسرای جرایم رایانه‌ای مراجعه کنند؛ در تهران این دادسرا در خیابان آیت‌اله کاشانی بلوار اباذر است.

وی گفت: پس از مراجعه به دادسرا و اخذ مجوز لازم جهت اقدام پلیس، شهروندان باید به مقر پلیس فتا در خیابان مطهری بعد از چهارراه قائم‌مقام مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ، مدارک لازم برای انجام شکایت را بسته به نوع جرم متفاوت دانست و خاطرنشان کرد: ادله‌ای که انجام جرم را ثابت کند از جمله مدارک اولیه برای انجام شکایت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها