رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: دشمن تا همین چند سال گذشته، با بیان روی میز بودن گزینه نظامی، ایران را تهدید می‌کرد، ولی حالا دشمن از «پرهیز از جنگ» حرف می‌زند که نشان از قدرت ملت و اقتدار دفاعی ایران است.
کد خبر: ۱۲۲۳۳۴۱
اقتدار دفاعی ایران ادبیات دشمن را از تهدید به پرهیز از جنگ تغییر داد

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، امیر دریادار رستگاری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تبریز، با تاکید بر اینکه اکنون صنایع دفاعی ایران در اوج اقتدار است اظهار داشت: فشار دشمنان و تحریم‌های آنان هرگز نتوانستند مانع پیشرفت جوانان این مرز و بوم شوند و امروز به خودکفایی و بازدارندگی بالایی دست یافته‌ایم.

وی با مقایسه وضعیت صنایع دفاعی ایران در قبل و بعد از انقلاب، گفت: صنایع دفاعی قبلا از انقلاب 17 قلم تسلیحات دفاعی که اغلب صنایع انفرادی بود، تولید می‌کرد و 40 هزار مستشار خارجی در نیروهای مسلح ما خدمت می‌کرد و مسئولیت ساخت و تولید و نگهداری را بر عهده داشتند و اجازه تفکر به نیروهای داخلی را نمی‌دادند اما با پیروزی انقلاب اسلامی و با تزریق روحیه خودباوری توسط امام خمینی (ره) در کالبد این ملت، چشم انداز بلندی در نیروهای مسلح تصویر شد.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، دستاوردهای 40 سال گذشته ایران اسلامی در صنایع دفاعی را مورد اشاره قرار داد و افزود: در دهه اول انقلاب که ایام تهاجم همه جانبه ارتش بعثی و قطع وابستگی و خروج مستشاران را داشتیم، تامین قطعات و کاربری تسلیحات در اختیار ضمن تامین قطعات کاربردی مهمترین رویکرد بود لذا نهضت قطعه سازی در صنایع دفاعی شکل گرفت.

وی در دهه دوم انقلاب را در صنایع دفاعی، دهه ساخت تجهیزات و ادوات مشابه سلاح‌های در اختیار را با روش مهندسی معکوس عنوان کرد و ابراز داشت: در دهه سوم هم ارتقای سامانه‌های ساخته شده در دستور کار گرفت که افزایش برد و سرعت، نقطه زنی، سهولت در کاربری و سهولت حمل و نقل سلاح‌ها عملیاتی شد و قدرت بازدارندگی ایران به شدت افزایش یافت.

امیر دریادار رستگاری با بیان اینکه در دهه چهارم انقلاب با گذشت سی سال از عمر صنایع دفاعی، به عرصه طراحی سامانه‌های نظامی با دکترین دفاعی ایرانی وارد شدیم خاطر نشان کرد: همه سلاح‌های ساخته شده در این دهه، متکی به توانمندی ایرانی است. ساخت موشک های بالستیک، زمین به زمین، زمین به هوا، زمین به دریا و... توسط فرزندان این سرزمین صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ساخت موشک های ماهواره بر «سیمرغ» و «سفیر» توسط متخصصین داخلی و متخصصین وزارت دفاع صورت گرفته است، ادامه داد: توانایی طراحی و ساخت جنگنده «کوثر» توسط وزارت دفاع، موجب بهت و حیرت جهانیان شد، چراکه تصور می کردند این جنگنده، بازسازی شده از اف5 است ولی وقتی در 29 فروردین در روز ارتش به پرواز در آمد، وابستگاه نظامی کشورها از نزدیک دیده و باور کردند. اهمیت آن به این جهت است که برای ساخت یک جنگنده باید به فناوری های بسیار پیشرفته دست یافت، که متخصصین ما دست یافتند.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از کسب توانایی و تولید بالگردهای بومی تهاجمی و پشتیبانی نیروهای مسلح در کشور خبر داد و گفت: در زمینه ساخت پهپاد، اکنون ایران جزو چند کشور برجسته با پهپادهای برد بلند و تداوم پروازی طولانی است که می تواند رصد هوایی و حمل موشک را انجام دهد.

وی با بیان اینکه در دریا توانمندی ساخت انواع زیردریایی ها را داریم ابراز داشت: اکنون زیردریایی ایرانی تحویل نیروهای مسلح شده است و در اعماق اقیانوس هند در حال حراست از آب های سرزمینی و بین المللی است. در شناورهای تندرو هم جزو 5 کشور نخست دنیا هستیم چراکه سرعت 125 کیلومتر و قابلیت حمل موشک دارند که حتی بسیاری از ابرقدرت ها قادر به تولید و طراحی آن نیستند.

امیر دریادار رستگاری با بیان اینکه در در حوزه زمینی هم صنایع دفاعی ما دستاوردهای بسیار بزرگی داریم، خاطر نشان کرد: تانک «کرارا» با تانک نسل پنجم آلمانی و فرانسوی و روسی و... برابری می کند چراکه با سرعت بالا توانایی شناسایی اتوماتیک هدف و هدفگیری آن را دارد، ضمن اینکه توپ های دور برد را هم در صنایع دفاعی تولید می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه الکترونیک امروز کشور ما در ساخت های تمامی سامانه های مخابراتی خودکفا است و نیازهای مخابراتی کشور را وزارت دفاع تولید و تامین می کند، تصریح کرد: در ساخت رادارهای هوایی و سطحی و... به خودکفایی کامل رسیده ایم، در حسگر های زیر دریا و در تاسیسات جنگ های الکترونیکی هم به خودکفایی کامل رسیده ایم که اقتدار ایران را در منطقه افزایش داده است.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع اظهار داشت: امروز ایران با فرماندهی و هدایت بی نظیر فرماندهی کل قوا و با صنایع قدرت ساز و قدرتمند دفاعی، نیروهای مسلح هوشیار و آماده، با فرهنگ عاشورایی و حضور همیشه مردم ایران در صحنه از آنچنان ابهت و قدرت نظامی برخوردار است که دشمن تا همین چند سال گذشته، با بیان روی میز بودن گزینه نظامی، ایران را تهدید می کرد، ولی با اقتدار، وادار به تغییر ادبیات کردیم و پس از آن، دشمنان از «پرهیز از جنگ» حرف می زند که نشان از قدرت ملت ایران است.

این مقام ارشد نظامی صنایع دفاعی، ساقط کردن پهپاد پیشرفته آمریکایی در ارتفاع 60 هزار پایی و آن هم با یک موشک را موجب بهت و حیرت جهانیان دانست و گفت: نیروهای مسلح ما به آن درجه از توانمندی رسیده اند که پهپاد رادارگریز و سوپرپیشرفته که بالای روسیه و چین نتوانسته بودند بزنند، ایران به سامانه هایی دست یافته که می تواند پهپاد سوپر پیشرفته و رادارگریز آنها را رصد کرده و با یک موشک بزنند.

وی با بیان اینکه به دلیل نوع دوستی نبود که آمریکا به ایران حمله نکرد، بلکه درخواست نظامیان آمریکا از ترامپ بود که ما در محاسبات راهبردی نظامی ایران دچار اشتباه محاسباتی شده ایم، گفت: ایران در دهه پنجم با اقتدار و سربلندی و در گام دوم مسیر پرافتخار عزت و خودکفایی و افزایش توان دفاعی و بازدارندگی را طی خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها