فریبرز باقری روان‌شناس بالینی، درباره این‌که چقدر رسانه‌ها در زمینه کار نوجوان موفق بوده به باشگاه خبرنگاران گفت: معتقدم عملکرد رسانه‌ها به‌خصوص در حوزه نوجوان خیلی ضعیف است.
کد خبر: ۱۲۲۲۹۱۳

ما به ندرت برنامه‌هایی داریم که به صورت غیرمستقیم بدون پند و نصیحت روی آنتن برود. ظاهرا یا جامعه را نمی‌شناسند یا خط قرمز‌ها اجازه نمی‌دهد که مسائل مطرح شود. ما در جامعه مشکلات زیادی برای طرح داریم، اما به جای طرح در رسانه ملی، به صورت بیمارگونه در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود.
اینجا بسیاری به صورت سیستماتیک تحریف ایجاد کرده و بزرگ نمایی می‌کنند و بزرگ‌ترین مطلبی که انتقال پیدا می‌کند، این است که رسانه ملی مربوط به نوجوان نیست و فرد با کشور همذات‌پنداری نمی‌کند و این طور نوعی جنگ نرم اتفاق می‌افتد که بزرگ‌ترین آسیب را می‌زند. رسانه‌های ما باور ندارند که اگر با شهامت در رسانه را باز کنند و هنرمندان متعهد بیایند و برنامه اجرا کنند، این قدر با تصویر روتوش شده روبه‌رو نمی‌شویم.
متأسفانه رسانه‌ها از دانش بازاریابی به درستی استفاده نکرده و الگوپروری نمی‌کنند. چند برنامه تلویزیونی سعی کردند به نخبگان کشور جایزه دهند، اما فلان چهره معروف کافی است یک کار انجام دهد که ارزشی ندارد، اما سریع برجسته می‌شود.
درباره سریال محرمانه هم به دلیل این‌که «محرمانه» اولین برنامه در حوزه نوجوان است، صحبت کردن درباره آن بسیار سخت است. این برنامه اولین برنامه در حوزه نوجوان است که سعی کرده با دانشگاه ارتباط برقرار کند و اگر هیچ نداشته باشد، حداقل برای فضای دانشگاهی احترام قائل بود و از این بابت باید صد امتیاز مثبت بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها