گفت‌ و گو با دکتر حسن ریاحی، چهره ماندگار موسیقی و سازنده سرود ملی

در غرب خبری نیست!

توجه جشنواره به موسیقی فولکلور

حسن ریاحی، عضو شورای‌عالی بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها در گفت‌وگو با ستاد خبری این جشنواره درباره تاثیرات مثبت این جشنواره در تولید آثار گفت: خیلی خوشحالم که مراکز استان‌ها به‌واسطه این جشنواره که همه‌ساله به طور منظم برگزار می‌شود، نگاه جدی‌تری به تولید آثار دارند و به نسبت گذشته پیشرفت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۲۲۲۷۴۹


وی افزود: مهم‌ترین نکته‌ای که نظر من را در این زمینه جلب کرد این بود که اغلب روی موسیقی منطقه خودشان کار کرده‌اند که این نکته بسیار حائز اهمیت است. به این خاطر که احساس می‌کنم جوان‌ها از موسیقی ملی خودشان دور شده‌اند که اصلا اتفاق خوشایندی نیست. اما خوشبختانه در این جشنواره شاهد هستیم که اغلب جوان‌ها روی موسیقی منطقه خودشان کار کرده‌اند.
داور کمیسیون شعر و موسیقی بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها در پاسخ به این پرسش که تا چه حد برگزاری چنین جشنواره‌ای می‌تواند در کشف و شناسایی استعدادهایی که در استان‌ها هستند موثر باشد هم توضیح داد: به نظر من خیلی می‌تواند موثر و اتفاق خوبی در این زمینه باشد. به این دلیل که ما استعدادهای خوبی در زمینه‌های مختلف داریم که به دلیل دوری از پایتخت ممکن است کشف نشده باشند، اما با برگزاری این جشنواره می‌توانیم استعدادهای جوانان بسیاری را شناسایی کنیم. بنابراین من برگزاری این جشنواره را بسیار مثبت ارزیابی می‌کنم.
وی خاطرنشان کرد: پیش از این هم گفتم با توجه به آثاری که من دیدم، هنرمندان صدا و سیما در استان‌ها به نظرم خیلی پیشرفت کرده‌اند. امیدوارم جوان‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، همچنان نگاه جدی به حرفه خود داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها