لالایی و قرص خواب: همه ما دست کم برای یک بار هم که شده مادر یا پدرمان لالایی برایمان زمزمه کرده است و این نجوای عاشقانه را تا پایان عمر به یادگار در خاطرمان نگه داشته ایم و شاید دلنشین تر از آن زمزمه ای نیست برای شنیدن ، اما مادران و پدران امروزی با تغییر شرایط زندگی خیلی به ندرت لالایی بلدند و اگر هم آموخته باشند معمولا فرصت این زمزمه عاشقانه را ندارند.
کد خبر: ۱۲۲۱۴۲۸

سوسن طاقدیس، نویسنده مشهور ادبیات کودک و نوجوان درباره این‌که خواندن لالایی برای کودکان به فراموشی سپرده شده، گفته است: دنیای امروز بر همه‌چیز تأثیر گذاشته است. برخی مامان‌های امروزی ترجیح می‌دهند قرص خواب به بچه بدهند تا بخوابند و خودشان به کارهای‌شان برسند اما لالایی نخوانند و این موضوع واقعا تاسف برانگیز است.

تاریخ سازی بانوی جودو‌کار: یکی از خبرهای خوب هفته گذشته کسب اولین مدال نقره بانوان ایران در مسابقات قهرمانی جودوی آسیا و اقیانوسیه بود که مریم بربط، بانوی جودوکار ایران توانست این افتخار را کسب کند. او که از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را در این رشته آغاز کرده است، سابقه کسب چندین مدال در مسابقات مختلف را دارد. بربط علاوه بر مدال نقره تاریخی جوانان آسیا و اقیانوسیه، نقره قهرمانی نوجوانان آسیا، دو برنز قهرمانی جوانان آسیا و برنز کاپ آزاد را هم در کارنامه دارد. این جودوکار ۲۰‌ساله آخرین دوره حضور خود در رده جوانان را به پایان رساند و از این به بعد باید با جودوکاران بزرگسال مبارزه کند. امیدوارم در سال های پیش رو هم شاهد درخشش او در مسابقات جهانی و المپیک باشیم.

آمار نگران کننده: مشکلات برای ازدواج جوان‌ها و تشکیل خانواده کم نیست، همه می دانیم برخی آسیب‌های فرهنگی و اقتصادی در این زمینه دخیل هستند اما متاسفانه راهکارهای تاثیرگذاری هم در این رابطه از سوی مسوولان ارائه نمی شود تا آنجا که نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای اجتماعی زنان گفته است بر اساس آمار ثبت احوال در حال حاضر بیش از ۱۳ میلیون نفر در سن و انتظار ازدواج قرار دارند که نشان‌دهنده بی‌توجهی به اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبری است.به گفته مریم خزعلی تعداد دختران بین ۱۵ تا ۳۰ و پسران بین ۲۰ تا ۳۵ که در سن ازدواج هستند، حدود ۹ میلیون و ۷۶۹ هزار است. همچنین در سنین بین ۳۰ تا ۵۰ برای زنان و ۳۵ تا ۵۵ برای مردان، یک میلیون و ۷۱۰ هزار نفر در انتظار ازدواج هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها