علاقه آمریکا به گشت‌زنی در حریم هوایی سایر کشورها

رهگیری مجدد پهپاد جاسوسی آمریکا در نزدیکی مرز‌های روسیه + تصاویر

پهپاد تجسسی آمریکا باز هم در نزدیکی مرز روسیه در منطقه کراسنودار و شبه جزیره کریمه مشاهده شد.
کد خبر: ۱۲۱۹۸۵۵
رهگیری مجدد پهپاد جاسوسی آمریکا در نزدیکی مرز‌های روسیه + تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، بنابر گزارش‌ها، پهپاد آمریکایی «گلوبال هاوک آر کیو-۴ ای» ماموریت شناسایی را در نزدیکی مرز‌های روسیه اجرا کرده است.

بنابر اعلام پایگاه «پلین رادار»، پهپاد شناسایی آمریکا از پایگاهی هوایی در ایتالیا خارج شده و به سمت خط کنترلی میان اوکراین و جمهوری خلق دونتسک حرکت کرد. پهپاد گلوبال هاوک بعدا در نزدیکی مرز روسیه در منطقه کراسنودار و کریمه مشاهده شد.

علی‌رغم هشدار‌های روسیه، آمریکا و متحدانش همچنان به عملیات تجسسی در نزدیکی مرز‌های این کشور ادامه می‌دهند. در چند ماه گذشته یک هواپیمایی جاسوسی آمریکا بار‌ها در نزدیکی مرز‌های روسیه، نزدیکی دریای سیاه، منطقه کالینینگراد و پایگاه‌های نظامی این کشور در سوریه مشاهده شد. همچنین خبرگزاری اسپوتنیک اخیرا به نقل از پایگاه «پلین رادار» گزارش داد هواپیمای «آر سی-۱۳۵ وی ریوت جوینت»، هواپیمای شناسایی و استراتژیک آمریکا در چند ماه گذشته در حال پرواز سه ساعته در نزدیکی مرز‌های غربی روسیه در منطقه بالتیک مشاهده شده است.

وزارت دفاع روسیه بار‌ها از واشنگتن خواسته است تا عملیات تجسسی خود را در نزدیکی مرز‌های این کشور متوقف کند. این در حالی است که واشنگتن هرگونه عملیات جاسوسی نزدیک حریم هوایی روسیه را تکذیب می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها