فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به اینکه این یگان، قدرتمندترین ناوگان بالگردی خاورمیانه است، گفت: هوانیروز در 2 سال اخیر با 2200 ساعت پرواز در خدمت اوژانس و مردم بوده‌ است.
کد خبر: ۱۲۱۹۶۶۱
عملیات مرصاد، برگ زرینی بر افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، امیر سرتیپ یوسفعلی قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش، پیش از خطبه نماز جمعه امروز جمعه چهارم تیرماه، با اشاره به این موضوع که همه منویات مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار دادیم، اظهار داشت: اطاعت از ولی مسلمین همچون واجبات و فروع دین است و باید از ایشان اطاعات کنیم. مقام معظم رهبری درباره آمریکا و ترامپ فرمودند که «همه اش دروغ پردازی است؛ یک روز برجام را مطرح می کنند و روزی دیگر مسأله ای دیگر را». ما دست بر زانوی خود گذاشتیم و در بحث بالگردها پیشرفت هایی داشته ایم.

وی افزود: طی 40 سال توانسته ایم در حوزه ناوگان، موضوع بالگردی را هدایت کنیم و امروز در مناطق مرزی کشور و در هر نقطه دیگر احساس خطر کنیم، با بالگردها در کمتر از کسری از ساعت در شمال غرب، جنوب شرق و ... خدمت رسانی خود را به مردم خواهیم داشت.

فرمانده هوانیروز ارتش تصریح کرد: امروز اقتداری که در خلیج فارس و تنگه هرمز داریم، به اذن خداوند است و ما توانسته ایم دشمنان مان را خار و ذلیل کنیم. این اقتدار نیروهای مسلح ماست و هر جایی که کفار و دشمن باشد، با قدرت تمام وارد می شویم و در هر نقطه که مردم نیازمند باشند، آماده جان دادن برای اسلام و کشور هستیم.

قربانی با اشاره به این موضوع که نمازگزاران نماز جمعه پایه و ستون انقلاب هستند، گفت: از ابتدای انقلاب، نماز جمعه به عنوان پایه و اساس کشور و به عنوان نماز عبادی و سیاسی جمعه است، که امروز چهلمین سالروز اقامه نماز جمعه است که این روز را به همه نمازگزارن تبریک می گویم.

وی ضمن تبریک عملیات غرورافرین مرصاد، تصریح کرد: عملیات مرصاد یکی از پرافتخارترین عملیات های کلاسیک و آخرین عملیات رزمی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بود. عملیات مرصاد، آخرین عملیاتی بود که برگ زرینی بر افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود.

وی ادامه داد: کسانی که خود را مدافع خلق و پشتیبان مردم می نامیدند، پس از پیروزی انقلاب اقدام به قیام مسلحانه علیه نظام و حکومت جمهوری اسلامی کردند. آنها به کشورهای دیگر فرار کردند و سپس پناهند شدند.

قربانی اظهار کرد: همان هایی که خود را مدافعان خلق می نامیدند، به دامان صدام پناه بردند، اویی که به شهرهای بی پناه ما که نظامی نبودند، رحم نکرد و کودکان، جوانان و زنان ما را به خاک و خون کشید.

وی با اشاره به اهمیت عملیات مرصاد گفت: این عملیات از این جهت مهم است که همه مردم به ویژه مردم کرمانشاه پشتیبانی کردند و هر آنچه در توان داشتند به پشتیبانی از رزمندگان پرداختند تا چنین عملیات غرورآفرینی را رقم بزنند.

فرمانده هوانیروز ارتش تصریح کرد: رژیم بعث عراق، شش روز پس از قطعنامه 598، چندین بار موضوع نقض آتش بس و این قراردادها را زیرپا گذاشت و این بار که از سوی جمهوری اسلامی، این قرارداد پذیرفته شد، دوباره اقدام به نقض قرارداد کرد و حتی قصد کرد تا از سمت جنوب غرب کشور به شهرهای خرمشهر و آبادان تجاوز کند که با سد آهنین رزمندگان اسلام روبرو شد و دوباره از جنوب غرب کشور(خرمشهر و آبادان) تودهنی خورد.

وی ادامه داد: پس از مأیوسی در جنوب غرب کشور، استکبار جهانی ورژیم بعث عراق و منافقین از سمت غرب کشور وارد مرزها شدند. از آنجا که منافقان با زبان فارسی صحبت می کردند، بسیار مجهز بودند و آمریکا و رژیم بعث عراق با هواپیما و بالگرد این منافقان کوردل را حمایت می کردند تا جایی که بیمارستان اسلام آباد را به خاک خون کشیدند. آنهایی که خود را مدافعان خلق می دانند، بدتراز گروهک ها و کفر هستند و باید جوانان کشور این گروه ها را بشناسند.

قربانی اظهار کرد: منافقان مردم را به خاک و خون کشیدند و تا به مرز «چهارزبر» رسیدند اما به کمینگاه رزمندگان اسلام گرفتار شدند و با عملیاتی به فرماندهی شهید صیاد شیرازی منافق کوردل را به خاک و خون کشیدند. در این عملیات دو هزار منافق به هلاکت رسیدند.

وی ادامه داد: در عملیات مرصاد هوانیروز با 56 فروند حضور داشت و با حمایت و پشتیبانی مردم، سپاه و ارتش منافقان را به هلاکت رسیدند. قریب به 425 ساعت پرواز در این عملیات داشتیم.

فرمانده هوانیروز ارتش تصریح کرد: عملیات مرصاد عملیاتی بسیار با ارزش بود که پس از آن منافقان کمر راست نکردند و نتوانستند حرکتی انجام دهند.

وی یادآور شد: امروز پهپاد جاسوسی آمریکا در خلیج فارس سرنگون می شود و این اقتدار نیروهای مسلح و جمهوری اسلامی به برکت وجود مقام رهبری و فرماندهی ایشان در رأس کل نیروهای مسلح است و ما مطیع ولایت امرهستیم.

قربانی اظهار کرد: امروز ما در هوانیروز و نیروی زمینی و ارتش و همه رزمندگان اسلامی، اصل ولایت مداری را در نیروی مسلح ساری و جاری می کنیم.

وی با اشاره به خدمت رسانی در زلزله کرمانشاه گفت: در زلزله کرمانشاه امروز ارتش، نیروی زمینی و هوانیروز، به آن عهدی که با امام خود بستند، به منصه ظهور گذاشتند و در نصف روز توانستیم یک هزار و صد نفر را جابه جا کنیم.

فرمانده هوانیروز ارتش تصریح کرد: زمانی که هواپیما به قله دنا برخورد کرد، در کمتر از کسری از ساعت به نجات آنها رفتیم.

وی در خصوص خدمات رسانی در بحث سیل امسال گفت: در سیل امسال پیش از مدیریت بحران وارد گلستان شدیم و کارعظیمی را انجام دادیم. در آن زمان در 24 استان آماده باش بودیم.

قربانی ادامه داد: 50 فروند هلی کوپتر در 24 استان در جریان سیل قرار دادیم و کاملا آماده باش بودیم تا بتوانیم به مردم مناطق سیل زده خدمت کنیم.

وی افزود: زمانی که به پلدختر رسیدیم، راه ها بسته بود و تنها با هلی کوپتر توانستیم به مردم آن منطقه خدمات رسانی داشته باشیم. فرماندهان ما در آن مناطق حضور داشتند و تا زانو به گل رفته بودند و اینها همان فرماندهانی هستند که مطیع امر ولایت اند. ما توانستیم در یک پروسه زمانی نصف روز، 700 خانواده را با هلی کوپتر جابه جا کنیم.

وی با اشاره به اقداماتی در حوزه مردم یاری و خدمت به مردم گفت: امروز در مسائل دفاعی و امنیتی در مرزهای کشورمان با تمام توان کار می کنیم و در هیچ جایی از مناطق مرزی سراغ نداریم که دشمن بتواند از آنجا به کشور نفوذ داشته باشد.

فرمانده هوانیروز ارتش تصریح کرد: امروز رویکرد ارتش انقلابی با آن چالاکی و چابکی نیروی زمینی محوری و میدان داری، هدف محور و روحیه تهاجمی یافته است، البته به این معنا نیست که ما حمله می کنیم اما اگر کسی قصد حمله داشته باشد در کمتر از زمان، طومارش را خواهیم پیچید.

وی افزود: در اورژانس کشور در این دو سال با قریب به 2200 ساعت پرواز در خدمت اوژانس و مردم بوده‌ایم، که در این راستا 17 استان را پوشش دادیم و توانستیم به نقاط مختلف مردم که دچار تصادف، آتش سوزی و بسیاری مشکلات بحرانی دیگر شوند، خدمت رسانی را در قالب پوشش هوایی داشته باشیم.

قربانی با اشاره به اینکه هوانیروز ایران قدرتمندترین ناوگان بالگردی خاورمیانه است، گفت: ما امروز توانستیم در بحث آموزش، لجستیک و موشک های نقطه زن در بسیاری خیلی موارد در شبانه بتوانیم عملیات های مختلفی انجام دهیم. ما آنقدر مجهز شده ایم که امروز اگر دشمنان ما طراحی جنگ می کنند، ما خودمان کارهای بازی جنگ برای دشمن داشته باشیم و همه این ها نشان اقتدار جمهوری اسلامی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها