نفس جمع شدن بچه‌های گروه فرهنگی در اولین صبح پساتوقیف نفتکش انگلیسی هم خودش سوژه‌ای است برای خودش. دبیر گروه که علاوه‌بر فرهنگ، دستی هم در مسائل میلیتاری و نظامی دارد تا پاسی از شب با رصد اوضاعه مشغول مخابره اخبار در شبکه‌های اجتماعی و ایضا با حفظ وظیفه، اطلاع‌رسانی سایر بچه‌ها تا تمام اعضای گروه بدانند که در تنگه هرمز و خلیج‌فارس چه خبر است. خلاصه که نیمی از اعضای گروه تا سه و چهار صبح، بیدار بودند و مشغول رصد اوضاع ولو آن‌که ارتباط وثیقی بین حوزه کاری‌شان در جام‌جم و اتفاقات رخ‌ داده نباشد.
کد خبر: ۱۲۱۸۸۳۹

و اما بعد... تا تنور وقایع ضدانگلیسی اخیر و احساس غرور ملی و این صحبت‌ها داغ است این را بگوییم که زینب مرتضایی‌فرد روزنامه‌نگار پرتلاش گروه رفته سراغ خشایار اعتمادی و گپ و گفتی با این خواننده داشته راجع به قطعه شنیدنی‌اش که درباره خلیج‌فارس خوانده و گریزی هم زده به خاطرات خواندن و تولید این قطعه و وقایع این روزهای منطقه. حالا که حس غرور خیلی‌ها از اقدام اخیر نیروهای مسلح و توقیف نفتکش انگلیسی قلقلک آمده، خواندن این مصاحبه هم خالی از لطف نیست. گفت‌وگوی مرتضایی‌فرد را برای ادا شدن حق مطلب منتقل کردیم به صفحه بعد پس ورق بزنید!
امروز 30تیر است و صابر محمدی، روزنامه‌نگار خوش‌ذوق گروه رفته سراغ بعضی از عکس‌هایی که از قیام مردم تهران در 67 سال قبل که با حمایت آیت‌ا... کاشانی و دکتر مصدق به خیابان آمدند و از رهبران مذهبی و ملی خودشان حمایت کردند. محمدی هم به این همین مناسبت یک طرح جالب ریخته و تعدادی از تصاویری که از آن روز ثبت شده و موجود است را پیدا کرده و گذاشته کنار مکان جغرافیایی آنها در نقشه تهران تا مشخص شود هر تصویر در کدام نقطه از شهر ثبت شده. طبعا به دلیل آن‌که نبض اتفاقات در میدان بهارستان و خیابان 30 تیر فعلی می‌گذرد، تصاویر هم عمدتا مربوط به این منطقه از تهران است. گزارش محمدی را می‌توانید در همین صفحه ببینید و بخوانید و لذت ببرید.
علی رستگار که وول خوردنش در سینما و تاریخ سینما شهره عام و خاص هست، نیم‌نگاهی انداخته به حاشیه‌هایی که این روزها دوباره و بعد از سال‌ها برای فیلم «گوزن‌ها»ی مسعود کیمیایی پیش آمده و انگولک‌هایی که ساواک برای پایان‌بندی آن داشته. رستگار خیلی باحوصله نشسته و دو پایان‌بندی را دیده و حرف‌های کیمیایی را هم شنیده و حالا دارد دو پایان‌بندی متفاوت گوزن‌ها را با هم مقایسه می‌کند و ضمن آن گریزی هم می‌زند به وضعیت سانسور در دوران پهلوی اول و دوم.
در نهایت هم در صفحه 12 مثل یکشنبه‌های همیشه کیکاووس زیاری سری زده به سینمای جهان.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها