چگونه یک تعمیرکار موبایل حرفه‌ای شویم؟

یادگیری تعمیرات موبایل یک پروسه بسیار پیچیده است، که علاقه‌مندان برای موفق شدن در این کار به وقت کافی، علاقه و فراگیری علم در این زمینه نیاز دارند و جدای از این‌ها هر تعمیرکار باید هر روز دانش خود را بروز کند.
کد خبر: ۱۲۱۸۵۸۳
چگونه یک تعمیرکار موبایل حرفه‌ای شویم؟

یعنی شرکت‌های بزرگی که در زمینه تولید گوشی موبایل فعالیت می‌کنند‌ با توجه به پیشرفت هر روزه و تولید گوشی‌های موبایل با امکانات جدید، بدون شک مشکلات جدیدی را نیز برای این گوشی‌ها به طور ناخواسته به وجود می‌آورند البته بیشتر موارد تعمیراتی گوشی موبایل مربوط به استفاده نادرست کاربران بازمی‌گردد.

شاید اولین چیزی که در تعمیرات موبایل اهمیت دارد عیب‌یابی صحیح گوشی موبایل است. در واقع بیشتر وقت یک تعمیرکار صرف عیب‌ یابی گوشی موبایل می‌شود تا برای تعمیرات آن با مشکل روبرو نشود و با تشخیص اشتباه به جای برطرف کردن عیب گوشی مشکل دیگری را برای آن به وجود نیاورد. برای اینکه تشخیص تعمیرکار درصد خطای کمتری داشته باشد دو چیز اهمیت زیادی دارد.

1- استفاده از ابزارهای پیشرفته تعمیرات موبایل

2- در دست داشتن اطلاعات کافی با مراجعه به یک یا چند منبع معتبر

چگونه یاد بگیریم گوشی موبایل را عیب یابی کنیم؟

همانطور که می‌دانید در دست داشتن اطلاعات برای تجزیه و تحلیل کردن مشکلاتی که گوشی موبایل با آن روبرو است اهمیت ویژه‌ای در عیب‌یابی گوشی موبایل دارد. بسیاری از تعمیرکاران با در دسترس داشتن تجربه در این زمینه و یا مطاعات زیادی که دارند این پروسه را سریع‌تر پیش می‌برند. همچنین با توجه به هوشمند شدن گوشی‌های موبایل بسیاری از ایرادات این گوشی‌ها بدون کمک گرفتن از دستگاه‌های پیشرفته تعمیرات امکان پذیر نیست. البته استفاده از این دستگاه‌های پیشرفته نیاز به علم دارد. همانطور که در بالا اشاره کردیم دو فاکتور بسیار اساسی برای عیب یابی و تعمیرات موبایل اهمیت زیادی دارد.

  1. معرفی منابع معتبر در زمینه یادگیری تعمیرات موبایل

منابع معتبری در زمینه تعمیرات موبایل در اینترنت وجود دارد. شاید اسم وبسایت ifixit را شنیده باشید. این وبسایت به بررسی اجزای گوشی‌های هوشمند و تعمیرات آن می‌پردازد. اما به دلیل تفاوت زبانی شاید بسیاری از تعمیرکاران نتوانند از این وبسایت استفاده کنند. البته برخی از سایت‌های ایرانی مطالب این وبسایت معتبر را ترجمه کرده‌اند اما به دلیل اینکه مترجم در زمینه تعمیرات موبایل تخصص نداشته است. این مقاله‌ها در بسیاری از مواقع قابل اتکا نیستند و نمی‌توان به عنوان یک منبع معتبر به این مطالب رجوع کرد. پس راه حل چیست؟

ماکروتل یک برنامه گسترده برای رفع مشکلاتی که در زمینه یادگیری تعمیرات موبایل در ایران وجود دارد را پیگیری می‌کند. اشراف داشتن به مسائلی که در این مقاله مطرح شده به ما این آگاهی را داده است که راهکارهای لازم برای رفع این مشکلات را پیگیری کنیم. ماکروتل یک فروشگاه اینترنتی قطعات موبایل است که به صورت تخصصی در زمینه تامین قطعات موبایل، تامین ابزار پیشرفته موبایل و تعمیرات تخصصی فعالیت دارد. این فروشگاه اینترنتی که چند سالی است بخش تعمیرات موبایل خود را راه اندازی کرده است، با گذشت زمان و کسب تجربه 13 ساله در تعمیرات موبایل و فعالیت 7 ساله در بازار اینترنتی موبایل تصمیم بر آموزش تعمیرات موبایل گرفته و تا کنون بیش از 500 آموزش تعمیرات موبایل را در وبسایت خود منتشر کرده و همچنین مقالات تخصصی در این زمینه را جهت بهبود فرایند تعمیرات موبایل عرضه می‌کند. برای دیدن یک نمونه از مقالات منتشر شده ماکروتل که با بازدید زیادی نیز مواجه شده و بازخورد خوبی از جانب کاربران داشته است می‌توانید به مقاله علت داغ شدن گوشی چیست؟ مراجعه کرده و دلایل داغ شدن گوشی که یکی از مشکلات شایع در گوشی‌های موبایل است را مطالعه کنید و روش‌های حل این مشکل را ببینید.

البته ما در ماکروتل راه زیادی را در پیش داریم. چرا که در هر موبایل حدود 40 قطعه داخلی و هزاران مشکل نرم افزاری و سخت افزاری وجود دارد که برای تهیه مطلب برای تمام این مشکلات و ارائه راه حل برای رفع آن‌ها زمان بسیار زیادی نیاز است. اما با توجه به اینکه فعالیت تخصصی تیم ماکروتل روی این موضوعات معطوف شده است ما در راه کامل شدن قدم برداشته‌ایم. در این مسیر ما به کمک شما کاربران نیاز خواهیم داشت تا با پیشنهادات و انتقادات خود ما را کامل‌تر کنید. بسیاری از مشکلات گوشی‌های موبایل شاید از چشم تیم تعمیرات ما مخفی بماند و شما بتوانید با پیشنهادات خود به تیم ماکروتل در جهت ارائه مقاله‌های این چنینی کمک کنید.

عیب یابی به کمک لوازم حرفه‌ای تعمیرات موبایل

شاید بارها برای عیب یابی و تعمیر ماشین خود به تعمیرگاها‌ی ماشین رفته باشید و دستگاه‌های مختلفی که این تعمیرکاران برای تشخیص عیب ماشین شما استفاده می‌کنند را دیده باشید. به طور کلی در معقوله تعمیرات در بسیاری از رشته‌ها از دستگاه‌های پیشرفته جهت تسهیل در فرآیند تعمیرات استفاده می‌کنند.

در تعمیرات گوشی موبایل نیز از این مدل دستگاه‌های پیشرفته مثل دستگاه تست باتری موبایل، کابل آی پاور، منبع تغذیه و... استفاده می‌کنند. این دستگاه‌های پیشرفته بدون شک یکی از مهم‌ترین لوازمی است که تعمیرکاران حرفه‌ای باید آن‌ها را در اختیار داشته باشند. به کمک این دستگاه‌ها روند تعمیرات موبایل سریع‌تر انجام می‌شود که این موضوع می‌تواند برای بالا بردن رضایت بیشتر مشتری اهمیت ویژه‌ای داشته باشد. همچنین خود تعمیرکار می‌تواند تعداد بیشتری تعمیرات انجام دهد.

بعد از صحبت با مسئول قسمت فروشگاه ماکروتل:

برای تکمیل‌تر کردن خدمات خود تصمیم گرفتیم لوازم تعمیرات موبایل را موجود کرده و با قیمتی پایینتر از قیمت بازار به تعمیرکارانی که علاقه در یاد گیری و پیشرو در این خدمت هستند ارائه دهیم. تمامی این لوازم کیفیت اصل داشته و از شرکت سازنده آنها تامین میشود. این کاهش قیمت با بقیه بازار تفاوتی در فرایند کارکرد این وسایل ندارد. درواقع کاهش قیمت ها بدلیل افزایش رضایت تعمیرکاران است. شما میتوانید از این صفحه لوازم تعمیرات موبایل مورد نیاز خود را پیدا کرده و از طریق دسته بندی سایت اقدام به خرید آن کنید.

البته اگر ساکن شهر تهران هستید برای دیدن این ابزارها میتوانید به دفتر فروشگاه اینترنتی ماکروتل در تهران مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های درج شده در همین پست تماس حاصل فرمایید.

021-88394572
021-88394581

نکته اساسی:

اگر در هر فعالیتی که آن را شروع می‌کنید از پایه خود را قوی کنید بدون شک نتیجه نهایی که کسب می‌شود رضایت بخش است. ما چه در قسمت بررسی مشکلات گوشی موبایل چه در قسمت آموزش تصویری تعمیرات موبایل و تامین قطعات و تجهیزات موبایل این نکات را در نظر گرفته‌ایم. سعی ما در فروشگاه اینترنتی ماکروتل این است که این خدمات را محدود به همین چند مورد کنیم و با تمرکز روی آنان بهترین کیفیت را به کاربران ارائه دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها