گفت‌وگو با لادن طاهری، مدیر فیلمخانه ملی ایران به بهانه مرمت فیلم «گوزنها»

خانه‌ها محل نگهداری فیلم‌ها نیستند

«گاو» ساخته داریوش مهرجویی یکی از فیلم‌های سینمای ایران است که چند دهه از ساخت آن می‌گذرد و علاقه‌مندان بسیاری دارد. حالا گروه سینمایی هنر و تجربه برنامه‌ای را تحت عنوان «تابستانه» باشگاه هنر و تجربه برگزار می‌کند و در اولین بخش این رویداد پشت صحنه فیلم گاو را به نمایش خواهد گذاشت.
کد خبر: ۱۲۱۶۱۸۸

این برنامه چهارشنبه ۱۹ تیر همزمان در شهرهای تهران، شیراز و اصفهان برگزار می‎شود. در برپایی این برنامه فیلمخانه ملی ایران به مدیریت لادن طاهری همراهی و مشارکت داشته است. سالن شماره یک پردیس چارسو چهارشنبه ۱۹ تیر ساعت ۲۰ میزبان نمایش پشت‌صحنه فیلم گاو است و در این برنامه که به مناسبت پنجاهمین سال ساخت فیلم گاو به کارگردانی داریوش مهرجویی برگزار می‎شود، هوشنگ گلمکانی و علیرضا محمودی به سخنرانی می‌پردازند. نمایش این فیلم در مجموعه هنر شهر آفتاب شیراز ساعت ۲۰ و در پردیس سیتی‌سنتر اصفهان ساعت ۱۹ چهارشنبه ۱۹ تیر است. مهرجویی فیلم گاو را در سال ۱۳۴۸ بر اساس داستان «عزاداران بیل» به نویسندگی غلامحسین ساعدی کارگردانی کرد. در این فیلم که از آثار موج نوی سینمای ایران محسوب می‎شود، گروهی از بازیگران تئاتر آن سال‌ها مقابل دوربین قرار گرفتند؛ بازیگرانی چون عزت‌ا... انتظامی، علی نصیریان، جعفر والی، جمشید مشایخی، پرویز فنی‎زاده، محمود دولت‌آبادی و ….
ورود عموم علاقه‌مندان به برنامه باشگاه «هنر‌و‌تجربه» رایگان است. دیگر فیلم‌های اولین برنامه نمایش «تابستانه» باشگاه فیلم هنر و تجربه متعاقبا اعلام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها