نمی‌توان از سریال‌سازان خواست در لحظه درباره مسائل و گرفتاری‌های جامعه داستان‌پردازی کنند؛ چون حتی با تأمین سرمایه نیز باز تصویب فیلمنامه و تلاش برای تولید ماه‌ها زمان می‌برد.
کد خبر: ۱۲۱۵۵۲۶

اگر در ماه‌های اخیر اقبال به برنامه‌های گفت‌وگومحور چالشی بیشتر شده یک دلیلش همین است که سعی می‌کنند حرف دل مردم را مطرح کنند. البته در طرح مباحث چالشی نیز هرازگاه مخالفت‌هایی از آنها که نقد شده‌اند سرمی‌زند که طبیعی است، ولی باید تریبون به نقدشدگان هم برسد تا حرف‌ها و توضیحات خود را مطرح کنند.
تلویزیون می‌تواند درباره تمام معضلات و مشکلات جامعه ایران به صورت زنده یا تولیدی به ارائه تحلیل و محتوا دست زند و یقینا برنامه‌هایی که با شفافیت نقد می‌کنند بازخورد بهتری از مخاطب خواهند گرفت.
میزگردهای خبری و تحلیلی سال‌هاست بخشی از جدول پخش برنامه‌های رسانه ملی را به خود اختصاص داده‌اند ولی بسیار بهتر است تمامی این میزگردها به طرح مسائل موردنیاز جامعه بپردازند.
شبکه‌های مختلف رسانه ملی هرکدام زیرمجموعه‌ای را برای خود درنظر گرفته‌اند؛ زیرمجموعه‌هایی که از ورزش تا علم و اقتصاد و سلامت و... را شامل می‌شود. اگر بتوانیم کاری کنیم که هر کدام از شبکه‌ها بر مدار زیرمجموعه خود به ارائه میزگردها و برنامه‌های گفت‌وگومحور تحلیلی و در عین حال سرگرم‌کننده دست زنند، خیلی موفق‌تر خواهیم بود.
در کنارش می‌توان از سریال‌سازان هم خواست پیرامون دغدغه‌های کلی‌تر جامعه که سال‌هاست از آن رنج می‌برند داستان‌پردازی کنند ولی در سریال‌ها باید در کنار طرح مسأله، راه‌حلش را هم ارائه کرد تا سریال تاریخ مصرف بیشتری داشته باشد.


جواد شمقدری

کارگردان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها