بامداد چهارشنبه تیم های ملی فوتبال برزیل و آرژانتین در نیمه نهایی کوپا آمه ریکا به مصاف هم می روند، جدالی که تمامی دیدارهای قبلی این رقابت ها را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و تمامی نگاه ها را به سمت خود مجذب می کند. سلسائو به فینال می رسد یا آلبی سلسلته؟ کوتینیو و یاران حضور در فینال را جشن می‎گیرند یا مسی و یاران؟ در پایان دیدار فردا ناامیدی هواداران برزیل از نتایج ضعیف سال های اخیر این تیم ادامه خواهد داشت و یا اینکه قرار است حکم بازنشستگی قطعی مسی برای همیشه امضا شود؟
کد خبر: ۱۲۱۴۹۳۷
بازی مرگ و زندگی برزیل و آرژانتین در ورزشگاه طلسم شده

به گزارش جام جم آنلاین ، از ساعت پنج صبح فردا تیم های ملی فوتبال برزیل و آرژانتین در ورزشگاه مینیرائو مقابل هم صف آرایی می کنند تا جدالی تمام عیار را برای صعود به فینال کوپا آمه ریکا آغاز کنند. در فینال یکی از دو تیم پرو و شیلی انتظار برنده این دیدار را می کشد.

نیمه نهایی برزیل و آرژانتین همه چیز فوتبال است. دو کشور قدرتمند در زمینه فوتبال برای فینال مقابل یکدیگر صف آرایی خواهند کرد. برزیل پنج قهرمانی در جام جهانی دارد و آرژانتین دو قهرمانی. هر دو مهد فوتبال هستند و تاریخ فوتبال هر دو پر از اسطوره های بی رقیب و بی نظیر. از پله و رونالدو نازاریو برای برزیل گرفته تا لیونل مسی و دیه گو مارادونای آرژانتین.

در آمریکای لاتین رقیب زیاد است و برخی از دیدارها حساسیت واقعا قابل توجهی دارد اما حساب دیدار برزیل و آرژانتین واقعا جداست. تقابل های این دو تیم در هر مسابقه و هر تورنمنتی که باشد به سوپرکلاسیکوی آمریکای لاتین شهرت دارد. این برای صد و یکمین بار است که برزیل و آرژانتین مقابل یکدیگر قرار می گیرند. شاید تقابل این دو تیم در فینال جذاب تر به نظر می رسید اما اکنون همه چیز در نیمه نهایی خلاصه می شود. یا مرگ یا زندگی. در واقع آنچه که باعث شد برزیل و آرژانتین به جای فینال در نیمه نهایی با یکدیگر روبرو شوند به نتایج ضعیف آلبی سلسلته برمی گردد. یاران لیونل مسی در مرحله گروهی نتایج ضعیفی گرفتند تا به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود کنند. اگر آنها سرگروه می شدند تا فینال مجبور به رویارویی با حریف سنتی و همیشگی خود برزیل نبودند.

ورزشگاه مینیرائو با تمام ظرفیتش بامداد فردا میزبان یکی از مهم ترین دیدارهای جام خواهد بود و از همین جا فینالیست معرفی می شود.

نکته بسیار جالب این است که هواداران تیم ملی فوتبال برزیل نسبت به تیمشان در این دوره از رقابت ها امیدی نداشتند و نکته مهم دیگر اینکه بر خلاف میزبانی برزیلی ها، استقبال از بازی های این تیم تمام و کمال نبوده است اما دیدار این تیم با آرژانتین حساب جداگانه ای دارد و تمامی بلیت ها به فروش رفته است. یک نگرانی پیش از آغاز این مسابقه ایجاد تنش شدید بین هواداران دو تیم است. رقابت بین این دو تیم قدرتمند آمریکای جنوبی آنچنان زیاد است که دشمنی دیرینه ای بین هواداران دو تیم شکل گرفته است.

از سوی دیگر ورزشگاه مینیرائو یادآور خاطرات تلخی برای هر دو تیم است. هیچکس باخت تاریخی و افتضاح تیم ملی فوتبال برزیل مقابل آلمان در جام جهانی 2014 را فراموش نمی کند. در آن دیدار که در همین ورزشگاه و در مرحله نیمه نهایی جام جهانی برگزار شد تیم ملی فوتبال برزیل با نتیجه خجالت آور هفت بر یک مقابل آلمان شکست خورد؛ شکستی تاریخی و جاودانه. این شکست سنگین باعث شوکه شدن مردم برزیل شد. تحقیر برزیلی ها در آن مسابقه در 18 دقیقه انجام شد و چهار گل دریافت کردند. سرکوب تیم برزیل در نیمه دوم هم ادامه پیدا کرد و در نهایت با نتیجه هفت بر یک به پایان رسید.

از آن پس هواداران تیم ملی فوتبال برزیل نسبت به این تیم بدبین شدند و این بدبینی هنگامی بیشتر شد که در جام جهانی 2018 روسیه باز هم بازیکنان سرزمین قهوه در راه کسب جام ناکام بودند هر چند اینبار دیگر شکست تحقیر آمیزی را تجربه نکردند.

اما در سوی مقابل آرژانتین هم از این ورزشگاه خاطره تلخی دارد. این تیم در نوامبر 2016 و در رقابت های انتخابی جام جهانی 2018 مقابل برزیل قرار گرفت و با نتیجه سه بر صفر شکست خورد. در آن مسابقه کوتینیو، نیمار و پائولینیو گل های سلسائو را زدند.

در طرف مقابل دو تیم آخرین بار در کوپا آمه ریکای 2007 به میدان رفتند. این دو تیم در فینال با یکدیگر روبرو شدند و تیم برزیل با نتیجه سه برصفر پیروز شد و جام قهرمانی را به خانه برد.

تیم ملی فوتبال آرژانتین در صورتی که بتواند نیمه نهایی حساس فردا صبح را از برزیل ببرد نه تنها به فینال می رود که بار دیگر در معرض کسب جام قرار می گیرد. آرژانتینی ها از سال 1993 موفق به فتح هیچ جامی نشدند و این مسئله به خصوص برای لیونل مسی سخت است. او یکی از بزرگ ترین اساطیر دنیای فوتبال به شمار می رود که بر خلاف تمامی نبوغش هنوز دستش به هیچ جامی نرسیده است. واقعیت این است که او به شدت از سوی مردم کشورش تحت فشار قرار دارد و بسیاری او را شماتت می کنند که چرا بر خلاف بارسلونا، در تیم ملی فوتبال آرژانتین نمی تواند یک سوپرمن باشد. واقعیت دیگر درباره لیونل مسی این است که او بارها به خاطر هواداران تیم ملی کشورش به رده ملی برگشته ، او می خواهد هر طور شده با کسب یک عنوان قهرمانی آنها را راضی نگه دارد وگرنه خیلی وقت پیش عطای حضور در تیم ملی را به لقایش بخشیده بود. در صورتی که آرژانتین فردا به برزیل ببازد آنگاه به طور قطع مسی برای همیشه از تیم ملی فوتبال کشورش خداحافظی می کند و با خاطره ای بسیار تلخ خود را از رده ملی بازنشسته خواهد کرد.

بر خلاف آرژانتین، برزیل این دوره از رقابت ها را بسیار خوب آغاز کرد و حالا امیدوار است این روند خوب را در بازی فردا هم ادامه بدهد تا در خاک خودش به فینال برسد.

این دیدار راس ساعت پنج صبح آغاز خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها