مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: طبق مصوبه مجلس و تلاش وزارت ورزش و جوانان و سازمان بورس، قرار است دو باشگاه سرخابی‌ تا شهریورماه در فرابورس برای کشف قیمت عرضه شوند.
کد خبر: ۱۲۱۴۷۰۸
سرخابی‌ها شهریور در فرابورس کشف قیمت می‌شوند

به گزارش جام جم آنلاین، سید جعفر سبحانی در گفتگو با فارس در مورد واگذاری دو باشگاه فوتبال استقلال و پرسپولیس معروف به سرخابی‌ ها گفت: طبق گفته وزیر ورزش و جوانان، براساس مصوبه مجلس باید دو باشگاه فوتبال استقلال و پرسپولیس تا شهریور ۹۸ از طریق فرابورس واگذار شوند و متولی واگذاری این دو باشگاه وزارت ورزش و جوانان و نیز سازمان بورس و اوراق بهادار هستند.

وی گفت: وظیفه این دو دستگاه فراهم کردن زمینه برای عرضه این دو باشگاه فوتبالی از طریق فرابورس است.

به گفته مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی، در جلسه هفته گذشته وزارت ورزش و جوانان، اعلام کرد که تلاش می‌کند مقدمات واگذاری دو باشگاه سرخابی‌ها را برای عرضه در فرابورس فراهم کند که البته سازمان خصوصی‌سازی تا آن زمان وظیفه‌ای به عهده ندارد، اما در عین حال ما هم به موازات آنها کارهای عادی خود و بررسی حساب و کتاب مالی و به اصطلاح صورت‌های مالی حسابرسی شده دو باشگاه را دریافت و بررسی می‌کنیم.

سبحانی گفت: کار اصلی برای واگذاری سرخابی‌ها توسط ورزش و نیز سازمان بورس اوراق بهادار انجام می‌شود که زمینه ورود این دو باشگاه را تا شهریورماه امسال به فرابورس فراهم کند و بعد از آن، کارکرد و وظیفه سازمان خصوصی‌سازی شروع می‌شود.

استقلال و پرسپولیس برای ورود به بورس نباید زیان‌ده باشند

مشاور سازمان خصوصی‌سازی در مورد اینکه آیا مگر قرار نیست قبل از واگذاری هر شرکت دولتی، بحث زیان‌ده بودن آنها برطرف شود، گفت: این نکته مهمی است که وزارت ورزش و جوانان موظف است رعایت کند، گرچه سازمان خصوصی‌ سازی پیشنهاد داده بود که به خاطر زیان‌ده بودن، این دو باشگاه از طریق مزایده واگذار شوند، چون بدهی قابل توجهی دارند، اما مجلس تصویب کرد واگذاری این دو باشگاه طبق قانون بودجه ۹۸ از طریق فرابورس انجام شود.

سبحانی تأکید کرد: البته بررسی صورت‌های مالی دو باشگاه سرخابی نشان می‌دهد که نسبت به سه سال قبل که بحث واگذاری آنها آن موقع مطرح بود، الان وضع صورت‌های مالی خیلی بهتر و شفاف‌تر شده‌ است؛ چنانکه آن موقع اصلا صورت مالی حسابرسی شده نداشتند، اما اگر الان زیان‌ده هم باشند، لااقل صورت های مالی شفافی ارائه می‌ کنند.

قانون به واگذاری سرخابی‌ ها در فرابورس تاکید دارد

وی در مورد اینکه واگذاری دو باشگاه باید در فرابورس باشد، گفت: تصمیم‌گیر نهایی وزارت ورزش و سازمان بورس هستند و طبق قانون مجلس موظف هستند این دو باشگاه را در فرابورس واگذار کنند.

به گفته سبحانی، سال گذشته که بحث واگذاری دو باشگاه سرخابی از طریق مزایده مطرح بود، وزارت ورزش صورت‌های مالی دو باشگاه را به سازمان خصوصی‌سازی داد که این سازمان هم بخشی از آن را به کارشناسان رسمی واگذار کرد که در مورد دو باشگاه قیمت‌گذاری رسمی شود که پس از آن نمایندگان مجلس در قانون بودجه ۹۸ تصویب کردند که واگذاری دو باشگاه ورزشی فقط از طریق فرابورس انجام شود، لذا در واگذاری تأمل شد.

واگذاری بلوکی سهام 51 درصدی سرخابی‌ ها

به گفته مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی، قرار است برای ورود دو باشگاه سرخابی به فرابورس، ابتدا ۵ درصد سهام این دو باشگاه برای کشف قیمت در فرابورس ارائه شود و بعد از آن، بلوک ۵۱ درصدی سهام این دو باشگاه به متقاضی واگذار شود و بقیه سهام به صورت خُرد به مردم و هواداران ارائه شود.

وی گفت: سازمان خصوصی‌سازی قبل از اینکه دو باشگاه به فرابورس وارد شوند، وظیفه‌ای ندارد و فقط صورت‌های مالی آنها را نظارت می‌کند و بعد از آن در جریان واگذاری و بازاریابی‌ آنها نظارت می‌کند و کار واگذاری توسط سازمان خصوصی‌سازی انجام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها