رحیم‌پور ازغدی گفت: شهید بهشتی با استناد به آیات و روایات می‌گوید تنها کسانی ماندگار می‌شوند که بتوانند به مردم نفع برسانند و خدمت کنند.
کد خبر: ۱۲۱۴۴۵۱
برگزاری مراسم بزرگداشت شهید بهشتی و ٧٢ تن از اعضای دفتر حزب جمهوری اسلامی

به گزارش جام جم آنلاین از یادمان شهدای هفتم تیر، مراسم بزرگداشت شهید بهشتی و 72 تن از اعضای دفتر حزب جمهوری اسلامی روز 7 تیرماه 1398 با حضور گسترده اقشار مختلف جامعه در محل سالن همایش‌ مجموعه فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر (سرچشمه) برگزار شد.

در این مراسم سیدمحمد هاشمی مدیرعامل مجموعه فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر (سرچشمه) اظهار داشت: حادثه هفتم تیر به حق کربلای تاریخ ساز انقلاب اسلامی است. سیدالشهدای انقلاب مرحوم دکتر بهشتی و 72 تن از پاک‌ترین و خدوم‌ترین یاران امام و انقلاب در این فاجعه قربانی شدند تا سرچشمه جوشان برای انقلاب باشند. پرداختن به مسئله هفتم تیر یک مسئله تمام نشدنی است و جوانان مومن و انقلابی با ورود به این موضوع می‌توانند با حرکت‌های خلاقانه مسیر انقلاب را ادامه دهند.

وی افزود: شهید بهشتی با داشتن قابلیت‌هایی نظیر یک معمار بزرگ قانون اساسی، عنصر ناب خلاق تشکیلاتی، مبلغ نو اندیش و مبتکر و تاثیرگذار دینی در زمانه خود، در حال حاضر نیز یک شخصیت الهام بخش و اثرگذار برای انقلاب می‌باشد.

هاشمی در خصوص برنامه هایی که در دستور کار مجموعه سرچشمه قرار گرفته‌اند، گفت: نگارش یک جلد رمان، تولید چندین مستد و تولید فیلم سینمایی» از زوایای مختلف زندگی شهید بهشتی و همچنین اجرای یک نمایش با محوریت «ترور و نفوذ» در آینده‌ای نزدیک در دستور ساخت قرار می‌گیرند.

در ادامه این برنامه گروه سرود ماوا به اجرا پرداختند و بعد از آن سرکار خانم خوش زبان خواهر شهید والا مقام خوش زبان به بیان خاطراتی از این شهید پرداختند.

در مراسم بزرگداشت شهید بهشتی و 72 تن از اعضای دفتر حزب جمهوری اسلامی، استاد حسن رحیم‌پور ازغدی به ایراد سخنرانی پرداخت و خاطر نشان کرد: این محل که قتلگاه شهید بهشتی و یارانش است، در سال‌های ابتدایی انقلاب، قرارگاه رهبری نیروهای مظلوم حزب‌الله بود.

رحیم‌پور ادامه داد: شهید بهشتی چنان مورد بمباران رسانه‌ای بود که در افکار عمومی کار به‌جایی رسید که نمی‌شد از ایشان دفاع کرد و حتی برخی از حزب‌اللهی‌ها با تردید از وی دفاع می‌کردند و می‌گفتند بهتر نیست یک خط عقب‌تر برویم و از خود امام دفاع کنیم؟

وی شهید بهشتی را نظریه‌پرداز و اندیشمندی مودب و منطقی دانست و اظهار داشت: شهید بهشتی با اینکه اهل گفت‌وگو بود و با اینکه فردی مجتهد و روشنفکر بود، به‌حدی مورد سم‌پاشی بود که در بخش‌هایی از جامعه، منفور بود و خون او بود که ورق را برگرداند، به‌طوری که خیلی‌ها شرمنده شدند.

رحیم‌پور تصریح کرد: شهید بهشتی با استناد به آیات و روایات می‌گوید تنها کسانی ماندگار می‌شوند که بتوانند به مردم نفع برسانند و خدمت کنند.

وی افزود: شهید بهشتی بنا را بر جاذبه‌ می‌دانست اما معتقد بود که نمی‌شود نیروی انقلابی دافعه نداشته باشد.

وی با بیان اینکه شدیدترین تحریم‌های پس از انقلاب را در ۳ مرحله داشته‌ایم، تصریح کرد: یک بار در دهه هفتاد بود که بحث تنش‌زدایی مطرح شد و غربی‌ها، مرحوم هاشمی رفسنجانی که رییس‌جمهور بود را تحریم کردند. در آن زمان حتی کسانی تلاش کردند که دیگر مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی گفته نشود، با این حال آن‌ها گفتند اگر رییس‌جمهور شما وارد خاک اروپا شود دستگیر می‌شود.

وی مقطع کنونی را سومین مقطعی دانست که تحریم‌ها به اوج خود رسیده است و افزود: در حالی که بیشترین عقب‌نشینی چهل سال اخیر در برابر آمریکا را در این چند سال داشته‌ایم، بیشترین توهین و تحریم را هم در این چندسال اخیر تجریه کرده‌ایم.

لازم به ذکر است، اجرای فلش ماب در ارتباط با شهید بهشتی و همچنین اجرای 2 گروه نمایشی با محوریت «توطئه منافقین در روزهای اول انقلاب» و «توطئه زمانداران بر علیه امام صادق (ع)» از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در این مراسم بود.

در بخش پایانی این برنامه، مراسم تشییع پیکر‌های مطهر 2 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس با حضور خانواده‌های معظم شهدا و مدعوین با مداحی و سینه زنی برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها