مجهز به دوربین تشخیص هویت؛

فولکس قورباغه ای برقی می شود +عکس

فولکس‌ واگن برنامه دارد تا مجددا رکورد سرعت جشنواره سرعت گودوود را توسط مدل الکتریکی ID. R بشکند.
کد خبر: ۱۲۱۴۳۴۶
ابرخودروی الکتریکی فولکس‌ واگن به رکوردزنی‌ ادامه می‌دهد (+تصاویر)

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، جشنواره سرعت گودوود یا Goodwood Festival of Speed یک رویداد سالیانه برای گردهمایی خودرو‌های مسابقه‌ای قدیمی و جدید و دیدار رانندگان حرفه‌ای فرمول یک با طرفداران خود است که در جنوب انگلیس برگزار می‌شود، در این رویداد مسابقاتی در چند کلاس برگزار شده که قدمتی ۲۸ ساله دارد و محلی برای رکوردزنی خودرو‌های مسابقه‌ای جدید و خودنمایی شرکت‌های تولید کننده محسوب می‌شود.

رکورد سرعت زمین مسابقه‌ای گودوود از همین جهت اهمیت فراوانی دارد، در سال گذشته ابرخودرو مسابقه‌ای تمام‌الکتریکی فولکس‌واگن در ادامه رکوردزنی‌های خود، در جشنواره گودوود نیز خوش درخشید و پس از ۱۵ سال با ثبت زمان ۴۳.۵۶ ثانیه، رکورد نیک هایدفلد، راننده آلمانی تیم مک‌لارن را شکست. البته اتومبیل مسابقه‌ای فوق‌العاده فولکس‌واگن قبل از آن نیز رکورد خودرو‌های الکتریکی در پیست نورنبرگ و پیست بین‌المللی پایکس پیک را نیز شکسته بود.

خودروتمام الکتریکی فولکس‌واگن با نام ID. R از ابتدای تولید نظر کارشناسان این حوزه را به خود جلب کرده و رکورد‌های زیادی را نیز به نام خود ثبت کرده است، البته روند رکوردزنی‌های آن ادامه پیدا خواهد کرد، زیرا فولکس‌واگن اعلام کرده که مدل ID. R در فستیوال سرعت گودوود امسال (برگزاری از ۴ تا ۷ جولای) نیز شرکت کرده و رکورد خود را در سال گذشته، کاهش خواهد داد.

اسون اسمیت، رئیس بخش موتوراسپرت فولکس‌واگن اعلام کرد: در سال گذشته ما تنها سه هفته بعد از شکستن رکورد پیست پایکس پیک با همان پیکره‌بندی فنی به گودوود آمدیم رکورد این پیست را نیز تغییر دادیم، اما امسال مدل ID.R را به طور اختصاصی برای گودوود آماده خواهیم کرد. با این حساب فولکس‌واگن ID. R مجددا رکورد جدیدی از خود به جای خواهد گذاشت.

از طرفی مدیر فنی موتور اسپرت شرکت آلمانی به کم‌تر شدن وزن ID. R اشاره کرد، این تیم به منظور آماده سازی ID. R برای جشنواره گودوود، از باتری‌های کوچک‌تری استفاده کرده که وزن نهایی خودرو را کاهش می‌دهد، همچنین به دلیل کوتاه بودن پیست گودوود، بخش فنی خودرو با پیکره‌بندی جدید برای آزادکردن نهایت انرژی در زمانی کم آماده شده است.

ابرخودرو ID. R از دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ۶۸۰ اسب‌بخار و ۶۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد، تنها ۲.۲۵ ثانیه طول می‌کشد تا این خودرو از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد، ID. R دارای دیفرانسیل چهار چرخ است و وزن آن حدود یک تن اعلام شده، ابر خودرو فولکس‌واگن با استفاده از شارژ سریع، تنها در ۳۰ دقیقه شارژ می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها