فرمانده هوافضای سپاه گفت: هواپیمای جاسوسی دیگری با ۳۵ سرنشین در نزدیکی پهپاد جاسوسی در حال پرواز بود، می‌توانستیم آن را سرنگون کنیم، اما نکردیم.
کد خبر: ۱۲۱۲۹۸۷
‌می‌توانستیم هواپیمای P-8 آمریکا را سرنگون کنیم

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، سردار سرتیپ امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران امروز پس از رونمایی از لاشه پهپاد جاسوسی آمریکا که دیروز در محدوده آب‌های سرزمینی ایران سرنگون شد، در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به اخطار‌های ما توجه نکردند ضمن اینکه در همان لحظه‌ای که این هواپیما رهگیری شد، هواپیمای جاسوسی دیگری با نام P-8 نیز در نزدیکی آن در حال پرواز بود که حدود ۳۵ نفر سرنشین دارد؛ می‌توانستیم آن را سرنگون کنیم، اما این کار را نکردیم.

وی افزود: در هفته قبل هم خود آمریکایی‌ها اعلام کردند که ایران به سمت ما شلیک کرده است و میخواست ما را سرنگون کند، در واقع آن تیر اخطار بود و آن‌ها باز بی توجهی کردند؛ اگر قرار بود هواپیمایشان را آن روز که MQ-9 بود سرنگون کنیم، همان موقع می‌زدیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: ما از طریق مسئولین وزارت امور خارجه بار‌ها مراتب اعتراض خودمان را اعلام کرده ایم، تیر اخطار را شلیک کرده ایم، اما باز هم آمریکایی‌ها بنایی ندارند که به قوانین توجهی کنند و در چنین شرایطی مشخص است که ما واکنش نشان خواهیم داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها