مرکز پایش کیفی هوای اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان وضعیت کیفی هوای شهر اصفهان را برای دومین روز متوالی برای عموم مردم «ناسالم» اعلام کرد.
کد خبر: ۱۲۱۱۸۷۹
هوای اصفهان برای عموم مردم ناسالم است

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان،براساس اعلام این مرکز، میانگین شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های میدان احمد آباد اصفهان ۱۸۴، خیابان رودکی ۱۷۷، خیابان استانداری ۱۸۱، چهارباغ خواجو ۱۸۸ و بزرگراه خرازی ۲۰۱ ثبت شده است.

براساس این گزارش میانگین شاخص کیفیت هوا در شهر اصفهان ۱۸۶ است و به این ترتیب اصفهان امروز هوایی ناسالم برای عموم دارد.

شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

بر‌اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک را نشان می‌دهد.

براساس اعلام مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای شهر اصفهان نیز، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا اکنون ۱۴۱ و ناسالم برای گروه‌های حساس است، میانگین این شاخص نیز ۱۸۳ و ناسالم برای تمامی افراد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها