از هت تریک طارمی تا پاس زیبای کریم و ماجرای جدایی جهانبخش

اولین تجربه ویلموتس و ایران؛ هیجان‌انگیز

ویلموتس برای اولین بار روی نیمکت ایران نشست. این اتفاق پنجشنبه‌شب مقابل سوریه اتفاق افتاد.
کد خبر: ۱۲۱۰۲۵۴

تیم ملی موفق شد پنج گل به حریف بزند و ویلموتس کارش را با یک خاطره خوب شروع کند. این‌که استقبال از تیم ملی آنقدرها که باید خوب نبود، ولی بازی داغ بود و 15 هزار هواداری که در آزادی حضور داشتند، از تماشای آن لذت بردند. عملکرد تیم ملی پای تلویزیون هم همه را راضی کرد. خیلی‌ها حتی عملکرد ویلموتس و ایران را با عملکرد تیم ملی در اولین بازی در حضور کی‌روش مقایسه کردند. در آن بازی ایران موفق شد ماداگاسکار را با یک گل ببرد. البته تفاوت دو تیم هم زمین تا آسمان بود. تیم فعلی ایران به مراتب تیم قدرتمندتری است و ظرفیت زیادی دارد. ویلموتس بعد از بازی مقابل خبرنگاران نشست و برای دومین بار به سؤالات آنها پاسخ داد. او از این گفت که فی‌البداهه کسی را از تیم ملی خط نمی‌زند و باید عملکرد بازیکنان را ببیند. او از پرسینگ مهاجم‌ها تعریف کرد و از این گفت که به طور کلی از عملکرد تیم ملی راضی است. ویلموتس در ادامه به این اشاره کرد که در جناح چپ تیم ملی دستش بسته است و باید به‌جز میلاد محمدی مدافع چپ خوب دیگری هم در اختیار داشته باشد. در پایان هم تاکید داشت در صحبت‌هایی که با ساکت داشته قرار است تیم ملی اردوی خوب با امکانات بسیار بالا برگزار کند.
پاس زیبای کریم
یکی از نکات زیبای بازی پاس کریم انصاری‌فرد به مهدی طارمی روی گل دوم ایران بود. او با یک پشت پای زیبا موفق شد مهدی را در فرصت گلزنی قرار دهد. وقتی از کریم در‌این‌باره می‌پرسیم لبخندی می‌زند و می‌گوید: یک لحظه مهدی را دیدم که دارد فرار می‌کند و در آن لحظه بهترین و سریع‌ترین کار این بود که با پشت پا به مهدی پاس دهم که خدا را شکر توپم به او رسید و گلش کرد. انصاری‌فرد همچنین از این می‌گوید که خواسته‌های مارک ویلموتس با کارلوس کی‌روش متفاوت است: بله، تازه کار را با مربی جدید شروع کرده‌ایم و شک نکنید رفته رفته بهتر می‌شویم.
هت تریک کار که بود؟
یکی از اتفاقات مثبت مسابقه هت تریک مهدی طارمی بود. او که در جام ملت‌ها هم جزو بهترین بازیکنان ایران بود، موفق شد در این بازی سه گل بزند و دوباره نامش را سر زبان‌ها بیندازد. مهدی کلا نشان داده در تیم ملی چیز دیگری است. او درباره این هت تریک می‌گوید: خواست خدا بود. در ضمن همه بازیکنان در گلزنی من نقش داشتند. همه با هم گل می‌زنیم و با هم گل می‌خوریم. یکی از سؤالاتی که این روزها از طارمی مطرح است، به بازگشتش به پرسپولیس باز می‌گردد. شایعه در این باره زیاد است. وقتی از مهدی هم در این باره سؤال می‌کنیم، جواب می‌دهد: فراموش نکنید که در اردوی تیم ملی هستیم و اجازه نداریم درباره مسائل باشگاهی حرف بزنیم. فعلا تیم ملی اولویت اول است.
واکنش جهانبخش به جدایی
علیرضا جهانبخش که مدتی در رسانه‌های ایران سکوت کرده بود، بعد از بازی با سوریه مجبور می‌شود بیشتر درباره فصل ناموفقش در انگلیس حرف بزند. از او درباره احتمال جدایی‌اش از برایتون می‌پرسیم که جواب می‌دهد: من با این باشگاه قرارداد دارم. می‌پرسیم فصل برایش خوب بود یا بد که می‌گوید: راستش فراز و نشیب زیاد بود. فراموش نکنید بازی در انگلیس سخت است. من هم سال اولم بود. شک نکنید فصل بعدی برایم بهتر خواهد بود.
بازی هجومی از زبان بیرانوند
نکته‌ای که در اولین بازی تیم ملی به چشم آمد، بازی هجومی بود. در دوران حضور کی‌روش بازی هجومی از نظر خیلی‌ها حلقه مفقود شده تیم ملی بود. فدراسیون هم از ویلموتس خواسته بود تا بیاید و تیم ملی را هجومی کند. وقتی در این باره از بیرانوند می‌پرسیم، می‌گوید: خب آقای ویلموتس هم اصرارش بازی هجومی بود. او اضافه می‌کند: ما قرار است هجومی بازی کنیم. سرمربی جدید همین را می‌خواهد.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها