امشب ساعت 21 ، پرسپولیس - داماش در فینال جام حذفی

فوتبال به وقت حذفی / شگفتی یا دوگانه؟

ورزشگاه شهدای فولاد در شهر اهواز امشب از ساعت 21 میزبان آخرین دیدار فوتبالی فصل 1398-1397 است، جایی که دو تیم پرسپولیس و داماش گیلانیان به مصاف یکدیگر می روند تا برگزار کننده فینال جام حذفی این فصل باشند.
کد خبر: ۱۲۰۹۵۰۰
فوتبال به وقت حذفی / شگفتی یا دوگانه؟

به گزارش جام جم آنلاین ، جام حذفی جایی برای ظهور تیم های ضعیف تر است، تیم هایی که ناگهان سر و کله شان پیدا می شود، شگفتی سازی می کنند و می‌روند. از صباباطری گرفته تا مس کرمان. و از قشقایی که هنوز سوژه طنز است گرفته تا همین داماش گیلانیان.

امشب قرار است فینال جام حذفی بین پرسپولیس (قهرمان سه باره لیگ برتر فوتبال ایران) و داماش گیلانیان (تیم دسته دویی) برگزار شود.

پیش بینی در فوتبال همیشه رایج است. منطق می گوید پرسپولیس به راحتی داماش را می برد و قهرمان این فصل از جام حذفی می شود تا دوگانه تاریخی را برای خودش به دست بیاورد. احساس می گوید «هیچ تیمی را دست کم نگیرید» و شاید داماش قهرمان شود و شگفتی سازی کند.

فینال امشب درگیر کلی حاشیه است. از حاشیه های زشت و غیرقابل پذیرش دیدار سپاهان و پرسپولیس در نیمه نهایی همین رقابت ها گرفته تا دردسرهای داماش برای صعود به لیگ یک (که ممکن نشد) و بیانیه های متعدد در رابطه با شرکت نکردن در فینال. اما به هر حال فینال امشب برگزار می شود، فینالی با حضور دو تیم پرسپولیس و داماش.

پرسپولیس و عادت قهرمانی

عصر طلایی پرسپولیس ادامه دارد. تیمی که سه بار پشت سر هم قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شده اینبار به دنبال قهرمانی در جام حذفی است، افتخاری که آخرین بار با علی دایی هشت سال پیش به دست آورد. در پایان فصل 1390-1389 این تیم پرسپولیس بود که با غلبه بر ملوان بندرانزلی در دو بازی رفت و برگشت بر جام قهرمانی بوسه زد. پرسپولیس شش سال پیش نیز به فینال رسید اما در این فینال از سپاهان شکست خورد و نتوانست به عنوان قهرمانی برسد. حالا برای سومین بار در هشت سال گذشته سرخ های پایتخت به فینال جام حذفی رسیده اند با این تفاوت که اینبار قهرمان بلامنازع فوتبال ایران هستند و در عصر طلایی تاریخی قرار دارند. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در حالی امروز مقابل داماش قرار می گیرند که پیش از این با علی دایی به این عنوان دست یافته بودند. حالا دیگر نه خبری از علی دایی است نه خبری از ملوان در سطح اول فوتبال ایران. الان فقط پرسپولیس است و حریفی به ظاهر ساده به نام داماش گیلانیان. پرسپولیس امشب می تواند دوگانه تاریخی خود را به دست بیاورد تا حتی از این هم دست نیافتنی تر شود؟

دار و ندار

بارها اصطلاح «دارا و ندار» را در فوتبال ایران شنیده ایم، نبردی نابرابر که حاکی از قرار گرفتن یک تیم متمول مقابل یک تیم بی بضاعت است. اکنون نیز شاهد یکی دیگر از دارا و ندارهای فوتبال هستیم، اینبار در فینال جام حذفی. در فینال جام حذفی ایران تیم پرسپولیس که متمول محسوب می شود در برابر داماشی قرار می‎گیرد که اوضاع مالی قابل تعریفی ندارد. از آخرین بازی تیم فوتبال داماش هم 29 روز می گذرد این در حالی است که سرخ ها همین چند روز پیش در نیمه نهایی جام حذفی در دیداری تمام جنجالی به مصاف سپاهان رفتند.

داماش که هنوز سوگوار صعود نکردن به لیگ دسته یک است و هنوز هم اشتباهات داوری را به شدت نکوهش می کند رویای شکست پرسپولیس در فینالی را دارد که اصلا ساده به نظر نمی‌رسد. داماش اگر می خواهد قهرمان رویایی این فصل جام حذفی باشد و حماسه قشقایی را ادامه بدهد باید.

دوراندیشی داماش

داماشی ها قطعا در تمرینات خود بارها پنالتی زنی کرده اند. آنها در این فصل از جام حذفی دیدار با تیم های چوکا و ماشین سازی تبریز را با ضربات پنالتی برده است. شاید یکی از امیدواری های آنها این باشد که بازی امشب را هم به ضربات پنالتی ببرند. البته این نکته را هم باید مد نظر داشته باشند تیمی که امشب مقابل آن امید به ضربات پنالتی دارند تیمی به نام پرسپولیس است که برای سومین بار پیاپی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شده. از سویی دروازه بانی به بیرانوند دارد که نه تنها در این فصل رکورددار کلین‎شیت بود که در مهار ضربات پنالتی هم تبحر خاصی دارد.

پرسپولیس و رویای تاریخ سازی

شاگردان برانکو ایوانکوویچ تا همین امروز هم شگفتی سازی کرده اند. سه قهرمانی پشت سر هم و البته نایب قهرمانی در آسیا دستاورد بزرگ مرد کروات در سه فصل اخیر بوده است. حالا یک فینال پیش روی برانکوست که می تواند کارنامه او را از چیزی هم که هست درخشان تر کند؛ شکست دادن داماش و کسب عنوان قهرمانی در این فصل از رقابت های جام حذفی. آخرین باری که یک تیم در پایان یک فصل به صورت توامان قهرمان جام حذفی و لیگ برتر بود به 20 سال پیش برمی‎گردد، یعنی سال 1378. در این سال پرسپولیس هم قهرمان لیگ آزادگان شد و هم قهرمان جام حذفی. حالا پس از گذشت 20 سال بار دیگر این فرصت بسیار گرانبها باز هم در اختیار سرخ هاست تا چنین موفقیت بزرگی را به دست بیاورند.

غایبین دو تیم

در فهرست بازیکنان دو تیم چندین بازیکن به دلیل محرومیت یا مصدومیت دیدار فینال را از دست داده‌اند. بازی جنجالی پرسپولیس با سپاهان برای سرخپوشان به قیمت از دست دادن شجاع خلیل زاده و سروش رفیعی تمام شد و این دو به دلیل محرومیت در این مسابقه غایب خواهند بود. محمد انصاری، شایان مصلح و بشار رسن نیز به خاطر مصدومیت خاطر به همراهی پرسپولیس نخواهند بود.

داماش نیز در این مسابقه حداقل ۵ بازیکن خود را در اختیار نخواهد داشت. سعید طالبی، میثم میرپسندیده و میلاد پورمحسن بازیکنان محروم تیم داماش در فینال جام حذفی هستند و علاوه بر این سه بازیکن، امید قربانی و مهرداد علیزاده، دو بازیکن دیگر این تیم هم به دلایل نامعلوم در تمرینات تیم‌ خود غایب هستند.علی آل‌کثیر یکی دیگر از بازیکن تیم داماش هم دوران مصدومیت خود را سپری می‌کند و هنوز وضعیتش برای حضور در دیدار مقابل پرسپولیس مشخص نیست.

پرسپولیس- داماش

یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸- ساعت ۲۱:۰۰

ورزشگاه فولاد آره‌نا اهواز

تیم داوری : داور: موعود بنیادی‌فر کمک‌ها: بابک داوری – علی دودانگ داوران پشت دروازه: حسین زرگر – کوپال ناظمی داور چهارم: حسین مرادی ناظر داوری: زاهد بحرینی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها