کد خبر: ۱۲۰۸۵۳۱

خشک‌کن رومیزی لباس

مورس زیرو (Morus Zero) یک دستگاه خشک‌کن لباس است که به‌صورت مجزا از ماشین لباسشویی عمل می‌کند و مزایای زیادی دارد. این گجت که به‌راحتی می‌توان آن را روی یک میز معمولی قرار دارد، از فناوری وکیوم + (Vacuum +) بهره می‌برد. به لطف این فناوری، فشار هوای داخل دستگاه تا حد زیادی کم می‌شود و به ۶ درصد می‌رسد. کم شدن فشار هوا سبب کاهش دمای جوش آب و در نتیجه، کمتر شدن انرژی مورد نیاز برای تبخیر رطوبت می‌شود. به‌این‌ترتیب، این دستگاه نه‌تنها انرژی کمتری مصرف می‌کند، بلکه عملکرد خوبی در خشک کردن لباس‌ها دارد. براساس اعلام شرکت سازنده، زمان معمول این دستگاه برای خشک کردن لباس‌ها ۱۵ دقیقه است. مورس زیرو همچنین با تابش پرتوی فرابنفش باعث از بین رفتن 9/99درصد میکروب‌های موجود روی سطح لباس می‌شود. این دستگاه نیازی به لوله‌کشی ندارد و قابل حمل است.

باغچه کوچولو
فناوری پرورش گیاهان با نور مصنوعی، ایده‌ای جذاب است و بسیاری از افرادی که به دلیل زندگی شهری و محدودیت‌های فضای زندگی قادر به پرورش گیاهان به شکل معمول نیستند، از آن استقبال می‌کنند. مایکروفارم‌(MicroFarm) یکی از جدیدترین محصولاتی است که به این بازار عرضه شده است. مایکروفارم الگویی تقریبا متفاوت از دیگر محصولات را در پیش گرفته و برای نمونه در آن، خبری از حسگرهای مختلف و نرم‌افزار گوشی هوشمند نیست. مایکروفارم در عوض، تمرکزش را بر ارائه محصولی بسیار بادوام گذاشته است. این دستگاه دربردارنده سه بخش اصلی یعنی سینی پرورش، پایه و نور است. کاربر به‌راحتی می‌تواند بذرهای سبزیجات موردنظر را روی یک قطعه کاغذ مرطوب قرار دهد و پس از یک تا هفت روز، جوانه‌های آن را برداشت کند. همچنین لامپ ال‌ای‌دی این دستگاه نیز قابل تعویض است. شرکت سازنده، بذرهای مورد نیاز یک سال کاربر را با این دستگاه در اختیارش قرار می‌دهد.

گوشی ماژولار برای بچه‌ها
نووس (Novos) یک گجت چندکاره است که به‌دلیل ماژولار بودن، می‌تواند جذابیت زیادی برای بچه‌ها داشته باشد. این گجت سه قالب مختلف دارد و به‌این‌ترتیب از آن می‌توان به‌عنوان گوشی هوشمند، ساعت هوشمند و نیز اسپیکر هوشمند استفاده کرد. بچه‌ها به‌راحتی می‌توانند آن را در حالت ساعت هوشمند به‌دور مچ ببندند و از امکاناتی نظیر تماس صوتی و تصویری با والدین یا عکاسی استفاده کنند. یکی از مزایای نووس این است که والدین هم می‌توانند کنترل کاملی روی آن داشته باشند. با استفاده از اپلیکیشن ویژه نووس امکان تعریف فهرست مخاطبان برای آن و نیز اطلاع دقیق از موقعیت کودک وجود دارد. نووس همچنین قابلیت‌های دیگری نظیر ارسال پیامک و نیز گام‌شماری را نیز دارد. این گجت در حالت اسپیکر هوشمند نیز عملکردی نظیر الکسا دارد و می‌تواند دستورات را اجرا کند. این گجت ۱۹۹ دلار قیمت دارد.

آسمان در جیب
کسانی که تجربه سفر هوایی طولانی دارند، با پدیده پرواززدگی(Jetlag) آشنا هستند. حرکت در نواحی مختلف زمانی سبب برهم خوردن سازوکار طبیعی خواب و بیداری می‌شود و مشکلاتی را به وجود می‌آورد، اما شاید پاکت اسکای (Pocket Sky) بتواند این مشکل را رفع کند. این گجت که در نگاه اول شبیه فریم بالایی عینک است، نوری آبی رنگ را کنار چشم‌ها ایجاد می‌کند. این نور آبی، عملکردی مشابه تاثیر خورشید دارد و موجب سرکوب تولید هورمون خواب (ملاتونین) می‌شود. سازندگان این گجت می‌گویند کسانی که در شیفت‌های شب کار می‌کنند و نیز افرادی که در زمستان دچار افسردگی فصلی می‌شوند می‌توانند از این گجت بهره ببرند. جعبه ویژه پاکت اسکای، نقش شارژر دستگاه را نیز دارد و کافی است آن را از طریق کابل یواس‌بی به یک منبع تغذیه متصل کنیم. این گجت ۱۹۹ یورو قیمت دارد.

برای مواقع اضطراری
همه ما ممکن است هر‌از‌گاهی نگران سلامت و امنیت عزیزانمان باشیم. سکیفای (Secufy) گجت جدیدی است که امکان خبردار کردن دیگر اعضای خانواده یا دوستان را هنگام بروز هر نوع مشکلی فراهم می‌کند. سکیفای را می‌توان به‌صورت دستبند یا گردنبند همراه داشت. به محض وقوع هر نوع مشکل، کافی است دکمه روی آن را سه بار فشار دهیم تا پیغامی به گوشی هوشمند سه نفر از مخاطبان انتخاب شده، ارسال شود. این پیام همچنین دربردارنده موقعیت دقیق بروز حادثه نیز خواهد بود. همچنین در صورتی که یکی از اعضای خانواده در نزدیکی محل حادثه باشد و به سمت آنجا برود، دیگر مخاطبان از این موضوع آگاه خواهند شد. سکیفای برخلاف بسیاری از گجت‌های مشابه، مستقل از گوشی عمل می‌کند و برد نامحدودی دارد. این گجت از استاندارد IP67 برخوردار است. همچنین امکان شارژ بی‌سیم آن نیز وجود دارد.

اسپیکر هوشمند آموزشی برای بچه‌ها
این روزها بسیاری از کودکان، زمان زیادی از گوشی هوشمند، تبلت و لپ‌تاپ استفاده می‌کنند. در بسیاری از مواقع، این تجهیزات کارکرد آموزشی چندانی ندارند. چترباکس (ChatterBox) اولین اسپیکر هوشمند قابل ساخت و برنامه‌ریزی توسط کودکان است که شباهت زیادی به دستیار صوتی آمازون یعنی الکسا دارد و می‌تواند دستورات مختلف صوتی را اجرا کند. این گجت شامل یک بدنه مقوایی، یک قطعه رسپری پای، یک بلندگو و یک میکروفن است. کودک می‌تواند بدنه آن را با استفاده از الگوی مقوایی موجود بسازد. برای برنامه‌نویسی آن یک نرم‌افزار ویژه طراحی شده است. این نرم‌افزار که شباهت زیادی به نرم‌افزار معروف اسکرچ دارد، امکان تعریف دستورات را به‌صورت تصویری فراهم می‌کند. به ‌این‌ ترتیب کودک می‌تواند کاربردهای زیادی را برای چترباکس تعریف کند و برای نمونه خاموش و روشن کردن لامپ‌های خانه یا ارسال پیام برای والدین را انجام دهد.

چراغ‌قوه کوچک و قدرتمند
معمولا چراغ‌قوه‌های موجود در بازار، تعادلی بین میزان نور و اندازه فیزیکی دارند. برای بیشتر بودن قدر نور یک چراغ قوه، اندازه آن نیز باید بزرگ‌تر باشد و برعکس. ترونکس (Tronex) جزو گجت‌های جدیدی است که می‌توان آن را از نمونه‌های نسل جدید چراغ قوه دانست که این الگو را بر هم می‌زند. این گجت، چهار حالت مختلف عملکردی دارد که در حالت توربو قادر به تاباندن نور ۴۹۰۰ لومنی است که تا همین اواخر از یک دستگاه جمع‌وجور انتظار نمی‌رفت.
باتری ۱۳۶۰۰ میلی‌آمپری ترونکس را می‌توان از طریق پورت یواس‌بی شارژ کرد و البته از آن به‌عنوان پاوربانک برای شارژ گوشی و تبلت هم بهره برد. ترونکس، بندی ویژه دارد که کاربر می‌تواند آن را پشت خود قرار دهد و سرشاخه‌های نورانی را به سمت جلو بگذارد تا مسیر پیش رویش روشن شود.

صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها