دبیر کمیته بازسازی و نوسازی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده گفت: ۶۷روستا باید کاملاً جابه جا شوند زیرا امکان سکونت در آنها وجود ندارند.همچنین لازم است ۱۶۶ روستا نیز جابه‌جایی موضعی انجام دهند.
کد خبر: ۱۲۰۴۹۹۷
۶۷ روستای سیل‌زده امکان سکونت ندارند

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، مهدی جمالی نژاد با بیان اینکه جلسات متعددی را در مناطق سیل‌زده و استان‌های معین آنها برگزار کردیم، اظهار کرد: اولویت اول ما سرپناه مردم است و در این راستا نیز اقدامات بازسازی و نوسازی مساکن آسیب دیده در حال پیگیری و انجام است. تقریباً بیش از ۱۰۰ هزار پرونده از مساکن آسیب دیده تکمیل شده و شهرهایی که بایستی به طور کل جابه جا یا مقاوم شوند نیز مشخص شده‌اند.

وی ادامه داد: طی شش ماه آینده مساکنی که نیاز به بازسازی و طی یکسال آینده نیز ساختمان‌هایی که نیاز به نوسازی دارند، تکمیل خواهند شد.

معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به اینکه مشکل مردم آق قلا مرتفع شده و آب نیز فروکش کرده است گفت: به شهرداران نیز اعلام کرده‌ایم که در یک بازه زمانی مشخص زیر ساخت‌های شهر را آماده کنند زیرا اگر شهر از چهره سیل‌زده خارج نشود، یقیناً مردم هم برای بازسازی و نوسازی ترغیب نمی‌شوند.

دبیر کمیته بازسازی و نوسازی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده افزود: ۶۷ روستا باید کاملاً جابه جا شوند زیرا امکان سکونت درآنجا وجود ندارند. همچنین ۱۶۶ روستا هم جابه جایی موضعی دارند، زیرا بخشی از روستا تخریب شده و باید به بخش دیگر منتقل شوند. منابع اعتباری اولیه آن در نظر گرفته شده و در فرصت دوماه این جابه‌جایی کلی صورت می‌گیرد.

جمالی نژاد ادامه داد: در پلدختر نیز منطقه‌ای نیازمند جابه جایی کلی بود که زمین آن هم توافق شده و هماهنگی‌های لازم نیز با وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است تا پهنه‌های در معرض خطر، مجدداً ایمن سازی شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها