گزارش جام‌جم آنلاین از گمانه‌زنی‌ها در خصوص تحولات این‌ روزها؛

چرا تورم باید بالای 50 درصد باشد؟!

سخنگوی وزارت خارجه چین در مصاحبه مطبوعاتی در پکن به خبرنگاران چینی و خارجی گفت که پکن از پایبندی دقیق و کامل ایران به برجام تقدیر می کند و همکاری های ایران در عرصه انرژی با دیگر کشورها را قانونی و مشروع می داند.
کد خبر: ۱۲۰۴۸۴۱
پکن از پایبندی کامل ایران به برجام تقدیر کرد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، «گنگ شوانگ» خاطر نشان کرد: چین از ابتدای توافق هسته ای سال 2015 میلادی یک پای ثابت آن بوده است و به اتفاق دیگر طرف های ذی ربط به این توافق پایبند است و از برجام حراست می کند.

وی درباره فشارهای آمریکا بر کشورهای دیگر به علت تمدید نکردن معافیت های خرید نفت از ایران گفت: چین همچنان از توافق هسته ای جامع سال 2015 میلادی حمایت می کند.

او برجام را یک توافق جامع و چند جانبه مصوب شورای امنیت سازمان ملل دانست و افزود: این توافق برای منع اشاعه و حراست از صلح و ثبات خاورمیانه بسیار با اهمیت است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در مصاحبه خود تاکید کرد که توافق هسته ای سال 2015 میلادی باید به طور جامع و با روشی بسیار موثق و موثر اجرا شود.

گنگ شوانگ بار دیگر تصریح کرد که چین مخالف تحریم های یکجانبه و سوء قضاوت های درازمدت از سوی آمریکا علیه ایران است پکن بر این باور است که همکاری های انرژی میان ایران و دیگر کشورهای جامعه بین المللی کاملا مشروع، منطقی و قانونی است و باید مورد احترام و حراست قرار گیرد.

وی از اینکه ایران به طور دقیق و با تعهد پایبندی خود را به برجام نشان داده است، از تهران تقدیر کرد و گفت: ایران از ابتدا به توافق و مفاد آن کاملا پایبندی نشان داده است و چین هم با طرف های دیگر برای اجرای آن همکاری و از حقوق مشروع و منافع تجاری چین حفاظت خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها