رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفت و گو با جام‎جم آنلاین مطرح کرد؛

580 هزار تومان، حباب قیمتی سکه / سرمایه‎گذاری بر روی خودرو و ملک، عامل کاهش تقاضای سکه

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر می‎گوید قیمت طلا بر خلاف قیمت سکه هیچگونه حبابی ندارد و قیمت تعیین شده آن مطابق با استاندارد جهانی است.
کد خبر: ۱۲۰۴۳۳۷
580 هزار تومان، حباب قیمتی سکه / سرمایه‎گذاری بر روی خودرو و ملک، عامل کاهش تقاضای سکه

محمد کشتی‎آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفت و گو با جام ‏جم آنلاین عنوان کرد: از شروع سال 2019 قیمت جهانی طلا با یک نوسان یک تا سه درصدی مواجه شد. تا این لحظه این نوسان قیمتی افزایش پیدا نکرده است.

کشتی‎آرای گفت: البته پیش‎بینی‎ها در رابطه با سال 2019 این بود که قیمت طلا با افزایش مواجه می‎شود. در حال حاضر وضعیت به گونه‎ای هست که ما بیشترین تاثیر را در داخل کشور در رابطه با قیمت ارز می‎بینیم.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر افزود: عرضه و تقاضا بر روی قیمت سکه اثرگذار است و حبابی را هم بر روی قیمت آن ایجاد می‌کند. بیشترین تاثیرات در سال جدید و حتی در ماه‎های آینده (چه قبل از ماه رمضان و چه بعد از آن) را از قیمت ارز خواهیم داشت. هرگونه نوسان روی قیمت ارز تاثیر عمده‎ای بر روی قیمت طلا دارد.

این مقام مسئول یادآور شد: عرضه و تقاضا در روزهای اخیر تعادل پیدا کرده است. بانک مرکزی که متولی تنظیم بازار و ارز به شمار می‎رود در یک سال قبل مقدار زیادی سکه واگذار کرد و این سکه‎ها در دست مردم است.

وی یادآور شد: امکان اینکه قسمتی از این سکه‎ها وارد بازار بشود، وجود دارد. بنابراین با وارد شدن این سکه ‏ها به بازار ،میزان تقاضا قابل پاسخگویی می‎شود و این در بازار سکه و طلا تعادل ایجاد می‎کند.

کشتی‎آرای خاطرنشان کرد: در حال حاضر نکته قابل توجه این است که تقاضا برای خرید سکه کاهش پیدا کرده. گاهی اوقات بازارهای خاص به محلی برای سرمایه‎گذاری تبدیل می‎شوند. این بازار خاص می‎توانست سکه و طلا و ارز باشد اما اکنون سرمایه‏ ها ، پول‎های سرگردان و یا نقدینگی به سمت بازار خودرو و ملک سرازیر شده است و به همین دلیل کاهش تقاضا را در بازار سکه شاهد هستیم.

این مقام مسئول اظهار داشت: اگر همین روند ادامه داشته باشد در روزها و ماه‎های آینده با ثبات قیمت روبرو می‎شویم البته به شرط اینکه قیمت ارز ثابت بماند ولی اگر هر گونه نوسانی بر روی قیمت ارز رخ دهد این نوسان بر روی قیمت طلا و سکه منتقل می ‎شود.

محمد کشتی‎آرای در پایان گفت: در هر زمانی که تقاضا برای خرید سکه در بازار بالا رفته است حبابی بر روی آن ایجاد می‎شود. در حال حاضر حباب سکه حدود 580 هزار تومان است ولی نکته قابل توجه این است که قیمت طلا حبابی ندارد. قیمت طلا دقیقا از حاصل ضرب قیمت جهانی با قیمت ارز به دست می‎آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها