مردم چهارمحال و بختیاری 50میلیارد ریال زکات پرداخت کردند.
کد خبر: ۱۲۰۲۵۶۵
پرداخت 50میلیاردریالی زکات در چهارمحال و بختیاری

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد استان گفت: ۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان زکات فطره، واجب و مستحب به کمیته امداد استان پرداخت‌شده است.

حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی بابیان اینکه زکات دریافتی برای کمک به نیازمندان و ارائه خدمات به آن‌ها مصرف می‌شود، مطرح کرد: ۳۵ مبلغ در حوزه زکات و ۳۹۲ عامل افتخاری زکات در شهرها و روستاهای استان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: از مجموع ۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان زکات پرداختی مردم استان ۶۴ درصد در زمینه امور نیازمندان شامل تهیه جهیزیه، تأمین هزینه‌های درمانی، ایجاد زمینه تحصیل، احداث، مرمت و بازسازی مسکن و تأمین معیشت نیازمندان پرداخت‌شده است.

رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد استان با اشاره به هزینه زکات پرداختی مردم استان در پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه گفت: ۳۶ درصدباقی مانده هم برای ساخت، مرمت و بازسازی مساجد، خانه عالم، حسینیه و فاطمیه شده است.

هاشمی گفت:پارسالمردم استان ۳۵۳ میلیون تومان زکات واجب و ۴ میلیارد و ۷۹۷ میلیون تومان زکات مستحبی پرداخت کرده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت تبیین احکام زکات و موارد مصرف آن گفت: نمودار احکام کلی زکات بر اساس فتوای همه مراجع شامل زکات مستحبی و واجب تهیه و در اختیار عاملان زکات قرارگرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها