مروری بر دیدار الهلال عربستان و استقلال ایران در لیگ قهرمانان آسیا ؛

معادلات شبانه صدرنشینی آبی‎های ایران

مروری بر شرایط حریف سرخپوشان؛

الاهلی عربستان – پرسپولیس ایران ؛ راند دوم

تیم‎های الاهلی عربستان و پرسپولیس ایران امروز از ساعت 20 در ادامه مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا (گروه D) در استادیوم «راشد آل مکتوم» شهر دبی به مصاف هم می‎روند. دیدار رفت دو تیم با برتری دو بر صفر سرخ‎های ایران همراه بود که درواقع نخستین برد آنها در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‎رفت و آنها را نسبت به صعود از این گروه امیدوار کرد.
کد خبر: ۱۲۰۱۹۰۵
الاهلی عربستان – پرسپولیس ایران ؛ راند دوم

به گزارش جام جم آنلاین ، امروز این دو تیم بار دیگر مقابل هم قرار می‌گیرند. بازهم باید در انتظار داشته باشیم شاگردان برانکو به‌راحتی تومار حریف عربستانی را در هم بپیچند و به پیروزی برسند؟ پاسخ به این سؤال نباید یک‌طرفه و بر مبنای نتیجه کسب‌شده در بازی رفت باشد. حریف پرسپولیس زخم‌خورده است و برای اعاده حیثیت و جمع‌آوری امتیازات لازم در بازی امروز گام به میدان مسابقه می‌گذارد. الاهلی در بازی امروز چه شرایطی دارد؟ اوضاع این تیم خوب است یا بد؟ این وضعیت را از سه دیدگاه آسیا، لیگ عربستان و درنهایت حال‌وروز کنونی مالی این باشگاه بررسی می‎کنیم.

الاهلی، بالانشین اما بی‌پول

هر آنچه درباره پولدار بودن و پرستاره بودن تیم‌های عربستانی شنیده‌اید کنار بگذارید. واقعیت این است که همیشه شنیده‌ایم تیم‌های عربستانی پولدار هستند و منبع بی‎پایانی از سرمایه و پول در اختیاردارند، منبعی که با آن می‎توانند انواع و اقسام ستاره‎های پرزرق‌وبرق خارجی را بخرند و بهترین امکانات را برای بازیکنانشان فراهم کنند. اما الاهلی این‌گونه نیست، حداقل در این مقطع زمانی. بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات این تیم عربستانی وضعیت مالی مناسبی ندارد، بی‌پول است و این بی‎پولی به ارکان این باشگاه فشار می‎آورد. از سویی الاهلی بازیکنان پا به سن گذاشته‎ای همانند حسین عبدالغنی (بازیکنی از نسل علی دایی!) دارد که این پا به سن گذاشته‎ها طراوت و چابکی را از الاهلی سلب کرده‎اند، چیزی که در تقابل با پرسپولیس دیدیم و به‌وضوح خستگی و عدم طراوت این تیم مشهود بود. البته استفاده از بازیکنان پا به سن گذاشته در عربستان یک سنت قدیمی است و اصولاً بازیکنان شاغل در این کشور به دلیل فقدان سرمایه انسانی در فوتبال عربستان عمر حرفه‎ای طولانی دارند و در موارد متعددی یک بازیکن تا بالای چهل سال بازی کرده است؛ از محمد الدعایه تا سامی الجابر و حالا حسین عبدالغنی. الاهلی اکنون چنین وضعیتی دارد؛ بی‎پول و پا به سن گذاشته. البته همه این شرایط بد بدان معنا نیست که در لیگ عربستان وضعیت بدی داشته باشد. اتفاقاً برعکس ، یکی از بالانشینان هستند. این تیم هم‌اکنون با 49 امتیاز در رده پنجم لیگ عربستان قرار دارد و برای قطعی شدن سهمیه آسیایی فصل آینده خود تلاش می‎کند. الاهلی در پنج بازی اخیر خود در لیگ این کشور عرب صاحب سه پیروزی و دوشکست شده است و فاصله قابل‌توجهی با صدرنشین 64 امتیازی یعنی النصر دارد.

جایگاه آسیایی؛ ناامیدکننده

الاهلی هرچند در این فصل از رقابت‎های لیگ عربستان تلاش می‎کند جز بالانشینان باشد و با توجه به امکاناتی که دارد نسبتاً خوب نتیجه گرفته است اما در آسیا جایگاه خوبی ندارد و احتمالاً از مرحله گروهی نتواند صعود کند (همه‌چیز بستگی به نتیجه‎گیری در بازی امروز دارد).

الاهلی هم‌اکنون با 3 امتیاز در قعر گروه D قرار دارد، گروهی که پرسپولیس در آن با چهار امتیاز سوم است. نماینده عربستان لیگ قهرمانان آسیا را خیلی امیدوارکننده آغاز کرد، این تیم با دو گل السد قطر را که مدعی بزرگی است از پیش رو برداشت اما از بازی دوم به بعد «وا» داد و کم‎کم سقوط کرد. ابتدا با یک گل مغلوب پاختاکور شد و سپس مقابل پرسپولیس با دو گل شکست خورد تا اکنون قعرنشین باشد و در این گروه برای صعود کمترین شانس را برای خود ببیند. آنها در بازی امروز به دنبال آخرین روزنه‌های امید هستند. اگر ببازند بقیه بازی‎ها تقریباً برایشان تشریفاتی می‎شود و دیگر باید برای اعاده حیثیت بازی کند اما اگر ببرند به بازگشت به آسیا امیدوار خواهند شد. این تیم از جهت دیگر خطرناک به نظر می‏رسد که بابت شکست در بازی رفت زخم‌خورده است و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا آن شکست را جبران کند و اوضاع را سروسامان بدهد.

دیدار برگشت دو تیم الاهلی عربستان و پرسپولیس امروز از ساعت 20 در استادیوم «راشد آل مکتوم» شهر دبی امارات متحده عربی آغاز می‎شود. به دلیل تنش‎های سیاسی بین دو کشور ایران و عربستان، باشگاه‎های این کشور نمی‌توانند در خاک خود از یکدیگر میزبانی کنند و به همین مجبور به میزبانی در کشورهای ثالث هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها