امام جمعه اهواز در گفت‎وگو با خبرنگار اعزامی جام جم آنلاین مطرح کرد؛

اعلام تخلیه شهر اشتباه بود / دولت، دل مردم «حمیدیه» را خالی کرد

پس از اینکه طغیان سیل خانمان برانداز سال نوی جدید شهرهای مختلف را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت به نظر می رسد اینبار نوبت به شهرستان «حمیدیه» در اهواز باشد، شهرستانی که سیل به عنوان طعمه بعدی خود راه آنجا را در پیش گرفته است.
کد خبر: ۱۲۰۰۱۴۶
اعلام تخلیه شهر اشتباه بود / دولت، دل مردم «حمیدیه» را خالی کرد

به گزارش جام جم آنلاین ،‌ سیل روز گذشته شهر کوچک «عین‎دو» را در برگرفت و حالا به سمت شهرستان «حمیدیه» می‎تازد. حمیدیه یکی از شهرستان‌های استان خوزستان در جنوب غربی ایران است. مرکز این شهرستان، شهر حمیدیه و شامل ۲ بخش و ۴ دهستان است.

اکنون که سیل به شدت این ناحیه جغرافیایی را تهدید می‎کند خودِ مردمان این منطقه اقداماتی را در برابر سیل ویرانگر انجام داده‎اند.

میراحمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز در حمیدیه در رابطه با احتمال وقوع سیل شدید در این شهر به خبرنگار اعزامی جام‎جم آنلاین در رابطه با تخلیه دو شهر حمیدیه و سوسنگرد که این روزها محل مناقشات مختلف است، گفت: اقدام دولت مبنی بر اعلام تخلیه شهر به مردم بسیار کار اشتباهی بود. اگر خودِ مردم در این شهر باقی نمانده بودند هیچ سیل‎بندی ایجاد نمی‎شد.

حاجتی عنوان کرد: ایجاد سیل‎بند در حمیدیه امیدهای زیادی را ایجاد کرده است که این شهر زیر آب نرود.

امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر اشتباه دولت مبنی بر اعلام تخلیه شهر به مردم و تعطیل کردن ادارات در روزهای نخست سیل افزود: برخی از ادارات دولتی در همان روزهای نخستین وقوع سیل تعطیل شدند که این اتفاق دل مردم را خالی کرد و جو روانی گسترده‎ای را پدید آورد.

وی تاکید کرد: از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران درخواست می‎کنم ایستادگی و مقاومت مردم در برابر سیل، ایجاد سیل‏بند از سوی آنها و حضور پررنگ جوانان برای مقابله با این حادثه طبیعی را بیشتر مورد پوشش خبری قرار بدهد و بیشتر از اینها به این موضوع مشارکت مردم بپردازد.

به گزارش خبرنگار اعزامی جام جم آنلاین به مناطق سیل زده جنوب کشور، حضور نیروهای مردمی برای مقابله با سیل و تلاش آنها برای ایجاد موانع در مقابل این سیل ادامه دارد و اکنون مردم حمیدیه به شدت در تلاش برای جلوگیری از وقوع سیل شدید در این ناحیه هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها